Pc Lynet Skrevet 17. februar 2021 Del Skrevet 17. februar 2021 chrisf skrev (Akkurat nå): Ja har lest tråden, men det er liksom ingen konklusjon på problemet. Det virker ikke som om Asus har helt anerkjent problemet selv om de ville ha tilbakemeldinger fra folk som hadde problemet. Det er jo helt klart tydelig at viftene på en viss hastighet lager vibrasjoner. Det skjer med alle materialer på egen frekvensen. Det er bare å prøve å avstive plasten med litt ducttape og noen ispinner. Lenke til kommentar
chrisf Skrevet 17. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2021 3 minutes ago, Pc Lynet said: Det er jo helt klart tydelig at viftene på en viss hastighet lager vibrasjoner. Det skjer med alle materialer på egen frekvensen. Det er bare å prøve å avstive plasten med litt ducttape og noen ispinner. Men tror du ikke at dette er en form for defekt på Asus sin side som de kanskje har fikset siden? Lenke til kommentar
Pc Lynet Skrevet 17. februar 2021 Del Skrevet 17. februar 2021 chrisf skrev (2 minutter siden): Men tror du ikke at dette er en form for defekt på Asus sin side som de kanskje har fikset siden? Nei Lenke til kommentar
chrisf Skrevet 17. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2021 3 minutes ago, Pc Lynet said: Nei Da virker det som at Asus virkelig har gjort noen store feil når det kommer til deres nyeste Strix kort med tanke på dette problemt og hvor mye problemer det har vært med ekstremt mye coil whine på disse kortene. Lenke til kommentar
Pc Lynet Skrevet 17. februar 2021 Del Skrevet 17. februar 2021 chrisf skrev (2 minutter siden): Da virker det som at Asus virkelig har gjort noen store feil når det kommer til deres nyeste Strix kort med tanke på dette problemt og hvor mye problemer det har vært med ekstremt mye coil whine på disse kortene. Ja STRIX har tapt seg. TUF er faktisk bedre synes jeg. Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 17. februar 2021 Del Skrevet 17. februar 2021 35 minutes ago, chrisf said: Da virker det som at Asus virkelig har gjort noen store feil når det kommer til deres nyeste Strix kort med tanke på dette problemt og hvor mye problemer det har vært med ekstremt mye coil whine på disse kortene. Har det ikke vært sammenheng mellom coil whine på gpu/psu der muligens coil whine skyldes PSU og ikke gpu ? Lenke til kommentar
chrisf Skrevet 17. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2021 19 minutes ago, idleman_2 said: Har det ikke vært sammenheng mellom coil whine på gpu/psu der muligens coil whine skyldes PSU og ikke gpu ? Joda har byttet og testet med flere psu'er, men det har ikke endret mye. Det er vanlig med coil whine i større eller mindre grad på gpu'er, men de nyeste strix kortene har vært virkelig ille med tanke på hvor irriterende lyden er og hvor utbredt det virker å være. Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 17. februar 2021 Del Skrevet 17. februar 2021 2 minutes ago, chrisf said: Joda har byttet og testet med flere psu'er, men det har ikke endret mye. Det er vanlig med coil whine i større eller mindre grad på gpu'er, men de nyeste strix kortene har vært virkelig ille med tanke på hvor irriterende lyden er og hvor utbredt det virker å være. Leste et sted på EKWB at en kunne gjøre et eller annet med bakplata for å redusere coilwhine, muligens var det å montere flere thermopads mellom plate og pcb Lenke til kommentar
chrisf Skrevet 17. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2021 1 hour ago, Pc Lynet said: Ja STRIX har tapt seg. TUF er faktisk bedre synes jeg. Siden du har sendt kortet ditt på retur tenker du fortsatt å få deg ett nytt strix kort? Lenke til kommentar
Pc Lynet Skrevet 17. februar 2021 Del Skrevet 17. februar 2021 chrisf skrev (3 minutter siden): Siden du har sendt kortet ditt på retur tenker du fortsatt å få deg ett nytt strix kort? Nei Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 17. februar 2021 Del Skrevet 17. februar 2021 7 minutes ago, Pc Lynet said: Nei Kunne spurt noen her om de ville kjøpe kortet hvis du tenkte å heve kjøpet... Lenke til kommentar
Pc Lynet Skrevet 17. februar 2021 Del Skrevet 17. februar 2021 idleman_2 skrev (1 time siden): Kunne spurt noen her om de ville kjøpe kortet hvis du tenkte å heve kjøpet... Jeg regner med at ingen her vil ha ett defekt kort som høres ut som en jetmotor uavhengig av load. Kjøp og salg her er forbudt. Lenke til kommentar
iknutis Skrevet 17. februar 2021 Del Skrevet 17. februar 2021 Men er du sikker på at problemet er knyttet til viftene og at det ikke er coil whine du hører? Jeg hadde også knitrelyd fra mitt 3070 dual oc, men når jeg monterte kortet i pc'n til broderen var det lydløst. Knitrelyden hørtes ut som lyden av et sykkelkjede i full fart. Lenke til kommentar
chrisf Skrevet 17. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2021 1 hour ago, iknutis said: Men er du sikker på at problemet er knyttet til viftene og at det ikke er coil whine du hører? Jeg hadde også knitrelyd fra mitt 3070 dual oc, men når jeg monterte kortet i pc'n til broderen var det lydløst. Knitrelyden hørtes ut som lyden av et sykkelkjede i full fart. Ja jeg er sikker. Lyden er ikke så veldig annerledes enn coil whine, men jeg klarer å reprodusere lyden med afterburner ved å ha fan speed mellom 65-75%. Lyden er ikke der hele tiden og oppstår ikke alltid på samme fan speed som sikkert har gjort at jeg ikke har merket det noe særlig før nå på grunn av coil whinen jeg hører ellers. 1 Lenke til kommentar
Pc Lynet Skrevet 17. februar 2021 Del Skrevet 17. februar 2021 chrisf skrev (3 minutter siden): Ja jeg er sikker. Lyden er ikke så veldig annerledes enn coil whine, men jeg klarer å reprodusere lyden med afterburner ved å ha fan speed mellom 65-75%. Lyden er ikke der hele tiden og oppstår ikke alltid på samme fan speed som sikkert har gjort at jeg ikke har merket det noe særlig før nå på grunn av coil whinen jeg hører ellers. Kanskje en slik skjermkort støtte kan eliminere resonansen? https://www.amazon.com/Graphics-Support-Anodized-Aerospace-Aluminum/dp/B08C2CTPV6/ref=sr_1_5?dchild=1&keywords=gpu+support+bracket&qid=1613574994&sr=8-5 Lenke til kommentar
chrisf Skrevet 17. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2021 Just now, Pc Lynet said: Kanskje en slik skjermkort støtte kan eliminere resonansen? https://www.amazon.com/Graphics-Support-Anodized-Aerospace-Aluminum/dp/B08C2CTPV6/ref=sr_1_5?dchild=1&keywords=gpu+support+bracket&qid=1613574994&sr=8-5 Har du erfaring med at dette hjelper med denne type problem? Lenke til kommentar
Pc Lynet Skrevet 17. februar 2021 Del Skrevet 17. februar 2021 chrisf skrev (1 minutt siden): Har du erfaring med at dette hjelper med denne type problem? Her er fra norsk butikk. https://www.proshop.no/Kabinett-tilbehoer/DeepCool-Stoettebrakett-med-RGB/2873906 Det er jo enkelt å finne ut, går lyden bort om du trykker på plasten? Bare pass på å ikke få fingrene inn i vifta, det gjør vondt. Lenke til kommentar
chrisf Skrevet 17. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2021 Jeg kjøpte den fra Amazon og det var faktisk billigere enn å kjøpe den fra proshop siden det kostet over 120kr for frakt... Håper at dette hjelper! 2 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 17. februar 2021 Del Skrevet 17. februar 2021 (endret) 7 hours ago, Pc Lynet said: Ja STRIX har tapt seg. TUF er faktisk bedre synes jeg. Tapt seg i forhold til hva? Den nye Strix-kjøleren er milevis bedre enn forrige generasjon. TUF-kjøleren er kjedelig og den kjøler ikke like bra. Endret 17. februar 2021 av BadCat Lenke til kommentar
Tr0n Skrevet 4. april 2021 Del Skrevet 4. april 2021 (endret) BadCat skrev (På 17.2.2021 den 18.10): TUF-kjøleren er kjedelig og den kjøler ikke like bra. interessert i hvor du får disse påstandene fra. Etter det jeg har lest er hvertfall TUF 3090 (usikker på 3080 varianten) modellen ansett å ha en av de beste kjølingssystemene og noise under pressure levels blant alle 3090 kort. Endret 4. april 2021 av Tr0n 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå