Gå til innhold

dell X300/D400 vs IBM X31

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å finne ut hvilken av disse jeg ska kjøpe, er det noen som har noen konstruktive råd......

Meget lavt støyniva (inget støy) og batteri kapasitet er viktig.

Skal egentlig bruke laptopen til alt mulig...(hovedsaklig skole)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan hvertfall si at jeg er kjempefornøyd med min Dell X300! ingen problemer sålangt (husk og installere touchpad-driver!).

Det er like genialt med ultraportabel som jeg hadde sett for meg. kobler til 19" LCD-skjerm når jeg sitter hjemme, for jeg kvittet meg nettopp med stasjonæren. Fant ut jeg ikke hadde bruk for den lengre..

Maskinen er dønn stille! Hører harddisken jobber iblandt, men veldig svak lyd. Kunne tenkt meg og skifte harddisk til 80GB 5400RPM (har 30GB 4200RPM nå).

Lykke til med ditt valg!

edit: glemte og si at jeg har både stort og lite batteri. har i overkant av 5 timer på det store!

Endret av sascha66
Lenke til kommentar

Har også en x300 som jeg er veldig fornøyd med. Det originale batteriet varer i ca 2 timer, noe som er litt i korteste laget, men funker forsåvidt bra nok til at det er så lite. :) Men er greit med det større batteriet, hvis jeg finner ut at jeg trenger et par timer ekstra.

Ellers jobber den veldig stille. Det eneste er at du med A03bios i forhold til A04bios får en ekkel pipelyd fra USB-porten. Men det er nå kjapt og enkelt å fikse.. Forutsatt at du har windows på maskina..

Jeg anbefaler x300, har ingenting å utsette på den. Og så er den penere enn de fleste IBM-maskiner :)

Lenke til kommentar

1,2 prosessoren duger fint den, såfremt du innser at det ikke er snakk om noen spillemaskin! mye minne er en selvfølge. Bestilte en 512MB brikke fra psdata.no samtidig med maskinen (hvem kjøper vel minne hos Dell til blodpriser?)

standardbatteriet gir for dårlig kapasitet ja. ca 2 timer. derfor jeg kjøpte ekstra batteri. hvis jeg skal si en positiv ting om det store batteriet (foruten batteritiden), så er det at det er med på og gjøre maskinen mer stabil på bordet (trenger ikke og være redd for harddisken når du lukker opp skjermen)..

Regner med du har lest testen her på siden. jeg hadde allerede bestilt maskinen før testen kom, så var ekstra spennende for min del. fikk den en uke etter eller noe sånn..

Ultraportabelt koster! men har du råd, får du det ypperste. verste jeg vet er billige plastikkmaskiner. dessuten har jeg ikke behov for en spillemaskin. skal jeg spille, kan jeg likegreit kjøpe meg en Playstation..

Lenke til kommentar

Vurderer veldig sterkt og kjøpe meg ny harddisk nå. 30GB blir for lite. spesielt når jeg har vært vant med 200GB på stasjonæren.

Valget står mellom ekstern Maxtor OneTouch 250GB eller 80GB intern Hitachi 5k80 (80GB/8MB cache). Er litt redd for å miste garanti hvis jeg åpner maskinen. Er jo plankekjøring og skifte harddisk, men spørst om Dell er enig i det...

Veldig greit og ha en stor intern harddisk, når til og med CD-brenneren er ekstern

Lenke til kommentar

ettermonternig av ram ekke noe problem. Skru opp en skrue under, løfte en luke, og putte inn rammen.. Kanke se for meg at dell sier noe på det. De alle fleste bærbare jeg har vært borti har hatt en veldig enkel måte å oppgradere ram på.

Lenke til kommentar
Hvis det er pentium4 M prosessor, så tilsvarer 1,2ghz rundt 2ghz. Den har høyere cache eller noe..

Du mener nok Pentium Mobile, og ikke Pentium 4 Mobile...for der er det stor forskjell

Pentium M er centrino teknologi, P4 M er ikke det...

Lenke til kommentar

og truemobile 1400 er en kjekk investering.. Koster ikke såå mye ekstra, og du går endel bedre fart. Men spørs om du trenger det da.

Jeg har det kortet, og skaffa et 802.11g aksesspunkt.. Merker seff ikke noen forskjell mot internett, men skal jeg overføre endel mellom den stasjonære og den bærbare går det nå litt raskere.

Og angående knitring fra prosessoren så eri kke det et stort problem :)

Harddisken knitrer derimot litt når den jobber, men det er vanskelig å få den heeelt lydløs.

Endret av Tosh
Lenke til kommentar

Jeg henter bare internett gjennom wlan, så da holder det vel med det som følger med, oppgraderingen er vel ikke annet en pcmcia (eller hva det nå heter) å det kan vel kjøpes i etter kant om behovet skulle melde seg.

Når det er sankk om lydnivå er jeg kresen, men det er kanskje ikke mulig å få det noen særlig lydløsere enn denne er. (prøvde en sony vaio i jula med centrino, og var rett og slett skuffa over støynivået, prosessor eller harddisk knitret relativt høyt. En relativt intensiv vitfte starta etter kunn få minutter med litt voldsom bruk av word)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...