Haze2003 Skrevet 16. februar 2021 Del Skrevet 16. februar 2021 Min far har en Samsung TV "UE55MU7005 UHD" Min far har fått mere problemer med øynene med årene. Blir fryktelig sliten i øynene når han ser på TV. Han er veldig interessert i fotball. Klarer ikke å se en hel fotballkamp mere. -Det jeg lurer på om det er noen muligheter å endre på fargenyanser på TVen. Så øynene får mere "hvile" Vet det er mulighet og justere instillinger på PC skjerm Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 16. februar 2021 Del Skrevet 16. februar 2021 Er vel førsjellige moduser som endrer en masse instillinger. Prøvd å sette tven i sportsmodus for fotball? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 16. februar 2021 Del Skrevet 16. februar 2021 Prøv en TV med ambilight, det skal være mindre belastende for øynene. Forutsetter at han har riktig tilpassede briller. Lenke til kommentar
Paccoo Skrevet 16. februar 2021 Del Skrevet 16. februar 2021 (endret) Prøv først med den tv`en du har: 1. Bruk film\movie som bildemodus 2. Denne er viktig: Sett fargetone til Varm2 (mindre blå-stikk i bildet) 3. Juster eventuelt ned bakg.belysning men ikke lysstyken inne på instillinger. 4. Sett på motion plus under fotball da det fjerner "hakkin" i bildet (såpeopera-effekt) Endret 16. februar 2021 av Paccoo Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. februar 2021 Del Skrevet 16. februar 2021 Hvis det er lenge siden sist så bør han ta en synstest. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå