Gjest 513c2...0c6 Skrevet 16. februar 2021 Del Skrevet 16. februar 2021 Hei. Jeg har lest et sted at hvis en er ansatt under 1 år så får jeg ikke pensjon fra arbeidsgiver. Altså i praksis blir det satt av pensjonsmidler hver måned til et pensjonsselskap fra arbeidsgiver, men når en da slutter før 1 år så blir pengene overført tilbake til arbeidsgiver. Jeg har fått et vikariat på akkurat 1 år. Får jeg da akkurat pensjon eller akkurat ikke for det året? La oss si jeg begynner 1 april 2021 og siste arbeidsdag er 31.mars 2022 og at jeg har ferie 4-5 uker i sommer. Og kanskje et par dagers sykemelding. Får jeg pensjon da? Anonymous poster hash: 513c2...0c6 Lenke til kommentar
nirolo Skrevet 16. februar 2021 Del Skrevet 16. februar 2021 Fra 1. januar i år ble den regelen opphevet, se feks https://www.simployer.no/artikler/snart-endres-pensjonsbetingelsene-for-1-5-millioner-nordmenn/ Nå får du beholde pensjonen selv om du jobber under ett år. Merk at du må ha 20% stilling eller mer, samt være fylt 20 år, for å ha krav på OTP. Sykdom og/eller ferie kan jeg ikke se at påvirker noe her, verken før eller nå. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå