Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Komplett ønsker ikke erstatte stol.


Theo343

Anbefalte innlegg

Sitat

ville det være et stort insentiv for produsentene til å ikke lage dårlige produkter (at en stol lages for å vare i 3 år er helt hull i hodet spør du meg).

Da vet man vel vertfall hva man bør styre unna har hatt skinstol fra jysk over 16 år så det er mulig å finne noe som kan holde lenge, så men problemenet i dag er vel økt konkuranse gir dårligere produkter og det er store forskjeller

Selv om det lignder noe https://jysk.no/kontor/kontorstoler/basic/kontorstol-nimtofte-svart

så er de nok antaklig ikke samme merke. Jeg vet ikke hvordan EU regler kommer til reprasjon om produktet må følge en hvis standard som betyr at det ikke skal bli for dyrt å reparere for er jo problemet særlig å kjøpe dyre ting nettopp vanskeligere reklamasjon og risikoen for tap større.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ellers fått HÅG stolen i dag og er som alltid litt forelsket i de bedre stolene derfra. Fått juster og tilpasset og å sitte i denne stolen er jo nesten terapi i seg selv.

https://www.kjellmann.no/kontorstol-hg-tribute-9031-hodehviler-tiltdown-armlener-tekstil-capture-5701-sort-fotkryss-sort-aluminium-903103015701

Nesten så jeg angrer på at jeg ikke gjorde investeringen hjemme før.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
21 hours ago, Hugo_Hardnuts said:

Les det pedr0a skriver i innlegget på forrige side. Varen er i utgangspunktet ment å være mer enn 5 år. Da skal også produktet man får ved omlevering kunne forventes å vare mer enn 5 år.

Det utgjør ikke noen belastning for selger dersom produktene leverer det de lover eller i tilfellene det er snakk om feil på enkelte varer, men beskytter oss forbrukere (og miljøet) mot at produsentene spekulerer i å lage produkter som holder akkurat lenge nok. Det er i mine øyne langt fra urimelig.

Edit: Ser denne kan gå til @PaladinNO også. Lurer på om man egentlig leser gjennom tråden før man poster? At Komplett eller andre selgere påstår noe, er på ingen måte det samme som at det stemmer. Har selv hatt flere RMA-saker hos ulike butikker, og selv om man har rett må man gjerne krangle litt for å rett.

Tja, om forbrukerrådet og butikkene har samme tolkning, så står man litt svakt som forbruker i slike saker. Om man ikke har noen rettavgjørelse på det her så vil jo ikke butikkene (eller forbrukerrådet) endre mening. De aller fleste produsenter leverer med garanti for produktene sine som gjelder *kun i 1 år*. Dessverre er det ikke realistisk at Norge skal kunne presse produsenter til å utvide dette til 5 år. Butikken i Norge kan derved ikke love at laptopen fra Apple, som du gladelig betalte 20.000kr for, skal vare mer enn i ett år 🤬 , men de er forpliktet til å reparere/bytte den i opptil 5 år. Om butikker i Norge kun skal selge produkter som de kan love varer i 5 år, så vil de i praksis ikke ha noen produkter å selge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For min del er dette greit, har nå kjøpt en stol jeg er veldig fornøyd med til 10 års garanti. Komplett byttet stolen hvertfall en gang som er bedre enn ingenting.

Takk for støtte og informasjon :)

EDIT :
Komplett ga meg også 1200,- i avslag på en stol hvis jeg ønsket å kjøpe den. Så de har hvertfall forsøkt. Er fortsatt happy kunde hos Komplett. Men det blir aldri mer "gaming stol" drit på meg hvertfall 😛

Siden selve stoldelen er like fin er det mulig jeg bare kaster understellet og beholder stoldelen til en simring jeg planlegger frem i tid.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 2/19/2021 at 10:36 AM, Theo343 said:

For min del er dette greit, har nå kjøpt en stol jeg er veldig fornøyd med til 10 års garanti. Komplett byttet stolen hvertfall en gang som er bedre enn ingenting.

Takk for støtte og informasjon :)

EDIT :
Komplett ga meg også 1200,- i avslag på en stol hvis jeg ønsket å kjøpe den. Så de har hvertfall forsøkt. Er fortsatt happy kunde hos Komplett. Men det blir aldri mer "gaming stol" drit på meg hvertfall 😛

Siden selve stoldelen er like fin er det mulig jeg bare kaster understellet og beholder stoldelen til en simring jeg planlegger frem i tid.

Fått svar?

Lenke til kommentar

Måtte du sende inn den ødelagte stolen? 

Har selv en ak racing stol jeg nå skal ta med komplett, men er ikke så keen på å begynne å pakke den til posten. 

Stolen har blitt relativ tiltbar, selv om den er låst i alle posisjoner. Har prøvd å teite alle skruer. Tør ikke lenger sitte i stolen.. Den er 4 år og 9 mnd, så får bare gi det et forsøk :p

Endret av simen929
Lenke til kommentar

Måtte ikke sende inn selve stolen (den gikk på søpla etterpå) men start en reklamasjonssak mot de, ta div. bilder og dokumentere litt bruk og den slags da de vil spørre om dette uansett for å vurdere hvordan du har behandlet stolen.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

@simen929 Det kan hende at Komplett trenger å se på stolen for å konstantere at det faktisk foreligger en "mangel" ved produktet. 

Du må i utgangspunktet betale fraktkostnader for dette. Disse må Komplett da erstatte hvis det viser seg at det faktisk var en "mangel" ved produktet. 

Hvis det å sende varen er ekstremt kostbart så kan du etter omnstendighetene kreve at selger på forskudd betaler for frakten, men jeg antar at terskelen for dette er veldig høy, se fjerde spørsmål i C-52/18 Fülla http://curia.europa.eu/juris/document/document.jsf?text=&docid=214392&pageIndex=0&doclang=en&mode=lst&dir=&occ=first&part=1&cid=5973798

  • Liker 1
Lenke til kommentar
pedr0a skrev (23 timer siden):

@simen929 Det kan hende at Komplett trenger å se på stolen for å konstantere at det faktisk foreligger en "mangel" ved produktet. 

Du må i utgangspunktet betale fraktkostnader for dette. Disse må Komplett da erstatte hvis det viser seg at det faktisk var en "mangel" ved produktet. 

Hvis det å sende varen er ekstremt kostbart så kan du etter omnstendighetene kreve at selger på forskudd betaler for frakten, men jeg antar at terskelen for dette er veldig høy, se fjerde spørsmål i C-52/18 Fülla http://curia.europa.eu/juris/document/document.jsf?text=&docid=214392&pageIndex=0&doclang=en&mode=lst&dir=&occ=first&part=1&cid=5973798

Tidligere når jeg har hatt returer til komplett har de vært relativt flink til å sende returseddel. Problematikken ligger jo i å faktisk pakke inn stolen på ett vis :p 

Lenke til kommentar

Fikk godkjent reklamasjon og pengene tilbake.

Har meget gode erfaringer med Komplett når det gjelder reklamasjon. Det betyr jo bare at det ofte er verdt å betale en hundrings eller tre ekstra fremfor å gå til andre aktører.

Ettersom den eksakte stolen jeg hadde var gått ut av sortiment fikk jeg pengene tilbake. Har nå gått til innkjøp av en Håg Sofi og er storfornøyd :)

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...