N_M_V Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Sitter med en eldre Axis Storpoint CD-Server fra 1997. m/ 7 Plextor PX-40TS (nye). Etter jeg satte i de 2 siste spillerne er responstiden til platene veldig treg. Har oppgradert til nyeste Bios men ingen forbedring (hastigheten er OK, men oppspinningen er treg) Blitt anbefalt å bytte til ny CD-Server m/harddisk til 17000,- da de mener det ikke er mulig å få hastigheten opp?. (noe dyrt synest jeg) Spørsmål 1: Noen som har forslag/erfaring med å få hurtigheten opp på den gamle?. Spørsmål 2: Er det mulig å lage å lage denne selv på følgende måte?, ser dere noe problem med dette?. Enkel PC m/ SCSI harddisk m/ 8-10 partisjoner, CD-Spiller, CD-Brenner, Operativsystem, nettverkskort med mer ?. Kopiere 1 CD på vær partisjon, dele dem ut med vær sin bane i nettverket (bruker NT4) (kanskje bruke et program for virtuell disk/ CD-Emulator ?) (til orientering har jeg kopiert de 2 mest brukte CD`ene til NT-serveren og det fungerer greit, men har ikke lyst å belaste serveren mer enn nødvendig) Ønsker forslag, anbefalinger +/-. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Prøv å finn nyeste firm-ware til dine cd-rommmer. Men hva er en cd-server`?? Fan funker den da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå