cornhoolio Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Hei, jeg har en Dell Dimension XPS R450 som begynner og bli litt utslitt og gammel, jeg har skjønt at for å oppgradere den må jeg få meg nytt hovedkort, ny prosessor og ny vifte. På disse områdene er jeg helt blank, er det noen som kan anbefale hva jeg bør kjøpe i tilfelle, og er det vanskelig å sette inn alle disse komponentene? Er det annen informasjon dere trenger for å gi meg et svar er det bare å spørre så skal jeg se om jeg klarer å svare. Er for tiden arbeidsledig, så det bør jo helst ikke koste alt for mye penger Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 (endret) AMD-basert system: -Abit NF7/-s v2.0 ca 800,- -adm xp2500+ ca 800 -thermaltake volcano 11 ca350,- Amd systemer er veldig greie, de er billige, mye ytelse for pengene og generellt gode overklokkingsegenskaper. Intel-basert system: -Abit IS7/IC7 (1000-1500) -Intel p4 2.4c/2.6c (allt etter hvor mye penger du vill bruke) 1500-2200,- -eventuellt en zalman-kjøler, let på microplex, eller se på cpu-kjøler guiden på www.overklokking.no Intelbaserte systemer er litt dyrere men har ofte ekstrem stabilitet, meget gode overklokkingsehgenskaper og rå kvalitet, men de krever ganske rask ramm, skal du klokke. Nei, delene er ikke serlig vanskerlige å sette inn, men når du bytter ut hovedkort så er det akuratt som å bygge en pc på nytt. mange tenker seg at dette er en stor og omfattende operasjon, det er det egentlig ikke og hvis du føler at du er usikker på det så har du sikkert en kompis eller noen andre som kan hjelpe deg Endret 5. januar 2004 av Henrik2k Lenke til kommentar
EDB Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Intel basert: Abit IC7 Max 3 Intel p4 2.8 800 fsb Zalman Vifte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå