TheKims Skrevet 15. februar 2021 Del Skrevet 15. februar 2021 Hei. Har en Opel Astra 1.6l 2000 modell som tok kvelden i forrige uke. Jeg merket at bilen var litt dau når jeg startet å kjøre og det ble bare verre og verre før bilen til slutt stoppet helt. Den starter opp, men den vil ikke gå skikkelig og ingen respons om jeg prøver å gi litt gass. Jeg peilet olje samme dag og så da at det var kjøleveske i beholderen, den var helt tom når jeg sjekket den etter den stoppet. Noen som har en ide på hva det kan være? Kan det være toppakning som holder på å ryke? Jeg har prøvd å bytte plugger og ny coil, men det hjalp ikke og siden den starter litt så får den vel bensin tenker jeg. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. februar 2021 Del Skrevet 15. februar 2021 Kan fremdeles være bensinpumpa. Ikke uvanlig at de akkurat klarer å bygge opp nok trykk til å starte men så fort de skal levere en konstant mengde bensin klarer de ikke å opprettholde trykket. Men uten ordentlig diagnose er det umulig å si sikkert. Lenke til kommentar
Fenrisúlfr Skrevet 15. februar 2021 Del Skrevet 15. februar 2021 Ja, det kan være topp pakning. Ville tømt olja, da ser du fort om det er der kjølevæska di har tatt veien. Du kan også ha en sviktende bensinpumpe i tillegg. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 15. februar 2021 Del Skrevet 15. februar 2021 Lyser motorlampa di da? Det er ganske elementært å nevne i denne sammenhengen. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 15. februar 2021 Del Skrevet 15. februar 2021 (endret) Hører ut som bensinrelatert syntes jeg. Hvis du har mulighet - sett bilen varmt noen dager. Lite bensin på tanken? Kondensfjerner kan du også prøve, har det frosset en isklomp i filteret i tanken feks så kan den såvidt få nok bensin til å starte, men det blir for lite til at du får gjort noe mer. At det ble verre og verre er også sannsynlig om det er det som er problemet. Edit: Overså at det ble borte kjølevann. Er det helt tomt, som i ingenting i slangen til radiator? Endret 15. februar 2021 av daruu Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 16. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2021 sedsberg skrev (8 timer siden): Kan fremdeles være bensinpumpa. Ikke uvanlig at de akkurat klarer å bygge opp nok trykk til å starte men så fort de skal levere en konstant mengde bensin klarer de ikke å opprettholde trykket. Men uten ordentlig diagnose er det umulig å si sikkert. Når jeg kjørte så mistet bilen bare mere og mere motorkraft. Visst det er bensinpumpa så ville den vel ha stoppet ganske kjapt? Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 16. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2021 Opelduude skrev (7 timer siden): Lyser motorlampa di da? Det er ganske elementært å nevne i denne sammenhengen. Nei. Kun airbag som lyser, men den er koblet ut og godkjent i vognkortet. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 16. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2021 daruu skrev (6 timer siden): Hører ut som bensinrelatert syntes jeg. Hvis du har mulighet - sett bilen varmt noen dager. Lite bensin på tanken? Kondensfjerner kan du også prøve, har det frosset en isklomp i filteret i tanken feks så kan den såvidt få nok bensin til å starte, men det blir for lite til at du får gjort noe mer. At det ble verre og verre er også sannsynlig om det er det som er problemet. Edit: Overså at det ble borte kjølevann. Er det helt tomt, som i ingenting i slangen til radiator? Jeg sjekket ikke slangen. Så bare at det var helt tomt i beholderen så jeg prøvde å fylle den opp igjen. Det var ca halv tank når jeg kjørte og har prøvd med kondensfjerner. Lenke til kommentar
Powertrainer Skrevet 16. februar 2021 Del Skrevet 16. februar 2021 Høres mistenkelig ut som defekt toppakning. Sjekk peilepinnen på olja og se om olja er boblete og lys/grålig på farge. Damprøyk fra eksos under drift er også et tegn men da er det like før motoren "drunker" i frostvæske. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå