Knut B Skrevet 15. februar 2021 Del Skrevet 15. februar 2021 Universitetssykehuset i Stavanger: Fem ganger så stort som Munchmuseet – spekket med ny teknologi Lenke til kommentar
trikola Skrevet 15. februar 2021 Del Skrevet 15. februar 2021 Og hvor stort er Munchmuseet? Sånn ca i antall fotballbaner? 🙄 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. februar 2021 Del Skrevet 15. februar 2021 (endret) .. eller antall olympiske stupetårn? Men seriøst, uansett kvadrat og etasjer, imponerende stor byggmasse som skal opp. Det er ikke få timer som skal jobbes der før snora kan klippes. Endret 15. februar 2021 av Simen1 Lenke til kommentar
aswfg Skrevet 15. februar 2021 Del Skrevet 15. februar 2021 Ser ut som et logistikkmareritt at bygningene ikke henger sammen med annet enn en antatt etasje under bakkeplan og med atrium i midten av alle byggene. Fritt for å ikke jobbe der. Lenke til kommentar
NERVI Skrevet 15. februar 2021 Del Skrevet 15. februar 2021 Den nye formen for omsorg, å bli fraktet av en selvgående seng etter operasjon og overvåking. Vet ikke hvordan jeg skal takke de menneskene nok, som trillet meg til og fra operasjoner. I slike situasjoner er det nemlig godt å ha et menneske å forholde seg til. Pasienten i sentrum! Så snakker man allerede rundt om i andre land at åpne kontorlandskaper er forbi etter pandemien. Her skal man ha "tun" med flere faggrupper...? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. februar 2021 Del Skrevet 15. februar 2021 (endret) Nwader skrev (1 time siden): Ser ut som et logistikkmareritt at bygningene ikke henger sammen med annet enn en antatt etasje under bakkeplan og med atrium i midten av alle byggene. Fritt for å ikke jobbe der. Nå kjenner jeg over hodet ikke dette prosjektet men jeg er 99% sikker på at byggene vil henge sammen med gangbroer i tillegg til under bakkeplan. Det er jo ganske vanlig for slike store komplekse og sammenhengende bygningsmasser, spesielt sykehus der man har behov for å trille senger mellom avdelinger. Det sagt så ser det ikke ut til å mangle på heiser der. Edit: Det tok bare noen sekunder å få det bekreftet. Endret 15. februar 2021 av Simen1 Lenke til kommentar
Henry J. Lie Skrevet 16. februar 2021 Del Skrevet 16. februar 2021 Denne samanlikninga finn eg litt "ute av fokus". Det er vel langt mellom ein institusjon som eit museum og eit topp moderne sjukehus? Lenke til kommentar
KjeRogJør Skrevet 16. februar 2021 Del Skrevet 16. februar 2021 Det er oppdaget at vinduskarmene er for høye til at pasienten kan se ut fra senga, meget bra, dette har pasientene oppdaget også, for bra lenge siden.😉👍 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå