Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Innsyn sak politiet

Gjest 1f800...383

Anbefalte innlegg

Gjest 1f800...383

Har jeg krav på å få vite hvem som har ringt inn lydklage? 

Hadde et selskap uten brudd på coronaforskrifter der politiet kom på døra. De sa det var lydklage, jeg sa jeg skal skru ned, før de umiddelbart tvang seg inn og ransaket alle. 

Til poenget var det ingen skjellig grunn til mistanke, truende oppførsel og ingen ransakelseordre, ei heller "ferske spor tiø gjerning" så man ikke krever ordre. 

Hvordan går jeg fram med å få se alle sakets dokumenter, logger, avhør, tipset, osv? 

Anonymous poster hash: 1f800...383

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan begjære innsyn på politiets nettsider. Dersom det ikke ble utstedt forelegg eller andre reaksjoner er dette mest sannsynlig registrert i politioperativt register. Hvis det er tilfelle kan du antakeligvis se langt etter å få innvilget innsyn, da politiet er veldig restriktive med innsyn her.

Dersom du mener politiet gikk ut over sin myndighet kan du sende en klage til politidistriktet, eller i ytterste konsekvens anmelde de involverte til spesialenheten for politisaker. Jeg tror dette er mer fruktbart enn å prøve å spore opp hvem som tipset politiet om deres høye musikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...