Kryptodebunker Skrevet 15. februar 2021 Del Skrevet 15. februar 2021 Sitat Erna Solberg om høy arbeidsinnvandring: Berger distriktene Regjeringen mener at vi i Norge skal være glad for at landet er så attraktivt for arbeidsinnvandrere. Hele veksten i antallet yrkesaktive de siste 12 årene kommer fra Øst-Europa, Asia og Afrika. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/gWzze0/erna-solberg-om-hoey-arbeidsinnvandring-berger-distriktene Hele veksten i antallet yrkesaktive de siste 12 årene kommer fra Øst-Europa, Asia og Afrika. Er det greit? Jeg synes ikke det er geit. Vi har tusenvis på Nav som aldri får en sjanse i arbeidslivet. Norske firmaer innen håndverk blir utkonkurreret av Øst-Europeere med elendig timeberaling og rotete arbeidsforhold. Jeg synes man skal prøve å få tilbake norske arbeidsplasser. Det er ingen grunn til at ikke vi kan få norske sveisere på verftene. Vi trenger ikke slaver fra Romania. Vi må satse på utdanning til yrkesfag. Vi trenger arbeidsinnvandrere også, men det er trist at vi ikke er selvforsynte. Isteden lar vi ungdom gå skolelei og leve på nav resten av livet. En på yrkesfag trenger ikke kunne sitere Ibsen for å sette det på spissen. 3 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 15. februar 2021 Del Skrevet 15. februar 2021 Jepp, dette er en uting som vi får rett i fleisen nå. Bare se på hvor mange av korona tilfellene som kommer med disse innvandrerne med "kritisk" kompetanse som stilas bygging, maling m.m. Det er jo utenkelig at vi skal klare å kurse noen av de mange ti talls tusen vi har på NAV om dagen til å utføre samme arbeidsoppgave. I tillegg kunne en spart uhorvelige penger på NAV utbetalinger VS å sende pengene ut av landet. Det er 100% hjernedødt. Ja, vi kommer alltid til å trenge noe arbeidsinnvandring. Jeg driver med det samme, bare utvandring. Men, det må være måte på. Som vi hørte sist uke har vi ikke råd til å holde på sånn lengre, vi må sette strengere krav. Spare penger til NAV utbetalinger osv. Det kan en gjøre lett med små grep i arbeidsinnvandringen. Det er på tide å løse opp i åpenbare feil og ikke skygge unna pga vi har en vanvittig god økonomi. 4 Lenke til kommentar
bruker-540634 Skrevet 15. februar 2021 Del Skrevet 15. februar 2021 Ja hvis man like å undergrave norske lønninger og velferdsgoder, samt ha en eksplosiv boligprisvekst så er det jo greit. 3 Lenke til kommentar
Kryptodebunker Skrevet 15. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2021 freddy85 skrev (Akkurat nå): Ja hvis man like å undergrave norske lønninger og velferdsgoder, samt ha en eksplosiv boligprisvekst så er det jo greit. Er ikke dette Høyre sitt mantra? Mer overskudd til eierene som ikke har råd til å betale formueskatt da man må selge Yacht og privatfly? Da snakker jeg om Stordalen, Reitan og Rimi Hagen. Ikke små familie eide bedrifter. 3 Lenke til kommentar
Alexander4840 Skrevet 15. februar 2021 Del Skrevet 15. februar 2021 (endret) Veksten i arbeidsløse kommer også fra utenlands. Politikerne insisterer på å hanskes med problemet kortsiktig & naivt. Det fødes for få barn. Sånn er det når det ultraliberale samfunn feirer promiskuitet, karriære/utdannelse, pengesløs, og kvinner lærer at de ikke skal akseptere noe mindre enn drømmeprinsen, problemer er ikke enselv sin skyld, og skal løses med medisin/brudd. Endret 15. februar 2021 av Alexander4840 7 Lenke til kommentar
Kryptodebunker Skrevet 15. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2021 Salvesen. skrev (7 minutter siden): Jepp, dette er en uting som vi får rett i fleisen nå. Bare se på hvor mange av korona tilfellene som kommer med disse innvandrerne med "kritisk" kompetanse som stilas bygging, maling m.m. Det er jo utenkelig at vi skal klare å kurse noen av de mange ti talls tusen vi har på NAV om dagen til å utføre samme arbeidsoppgave. I tillegg kunne en spart uhorvelige penger på NAV utbetalinger VS å sende pengene ut av landet. Det er 100% hjernedødt. Ja, vi kommer alltid til å trenge noe arbeidsinnvandring. Jeg driver med det samme, bare utvandring. Men, det må være måte på. Som vi hørte sist uke har vi ikke råd til å holde på sånn lengre, vi må sette strengere krav. Spare penger til NAV utbetalinger osv. Det kan en gjøre lett med små grep i arbeidsinnvandringen. Det er på tide å løse opp i åpenbare feil og ikke skygge unna pga vi har en vanvittig god økonomi. Ja helt utrolig. Folk som blir unge uføre er en tragedie forårsaket av ett arbeidsmarked som kun vil ha flittige polakker og ett skolevesenet som har totalt sklidd ut. Jeg røyk ut av ingeniør linja på høyskole når jeg var 19 år. Jeg fikk gode karakterer på alt faglig bortsett fra mattematikk som jeg strøk tre ganger og ble kastet ut. Tenkte da på alle de ubrukelige norsk timene jeg hadde på videregående. Ikke lærte vi noe nyttig der, jeg skulle heller hatt mer mattematikk. Det å tvinge alle elever gjennom alle fag er sløsing med ressurser. Noe basis kunnskap må selvfølgelig alle ha. Men forskjell på det og å ha 3 ganger så mange timer norsk som mattematikk. På tre år. 3 Lenke til kommentar
Kryptodebunker Skrevet 15. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2021 (endret) Alexander4840 skrev (2 minutter siden): Veksten i arbeidsløse kommer også fra utenlands. Politikerne insisterer på å hanskes med problemet kortsiktig & naivt. Det fødes for få barn. Sånn er det når det ultraliberale samfunn feirer promiskuitet, karriære/utdannelse, pengesløs, og kvinner lærer at de ikke skal akseptere noe mindre enn drømmeprinsen, problemer er ikke enselv sin skyld, og skal løses med medisin/brudd. Ja stort problem at kvinner med høy utdanning ikke vil ha mann med yrkesfag eller lavere utdanning . Det er nå flere kvinner med høy utdanning enn menn. Brøken går ikke opp. Vært på date med siv.ing damer går greit til de hører at jeg ikke har fullført høyere utdanning. Endret 15. februar 2021 av Kryptodebunker 1 Lenke til kommentar
Alexander4840 Skrevet 15. februar 2021 Del Skrevet 15. februar 2021 (endret) Kryptodebunker skrev (3 minutter siden): Ja stort problem at kvinner med høy utdanning ikke vil ha mann med yrkesfag. Det er nå flere kvinner med høy utdanning enn menn. Brøken går ikke opp. Og menn med utdanning går ofte for kvinner uten, så da sitter kravstore karriærekvinner fast til de går ut på dato eller nøyer seg med adopsjon/enebarn. Endret 15. februar 2021 av Alexander4840 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 15. februar 2021 Del Skrevet 15. februar 2021 Kryptodebunker skrev (3 minutter siden): Ja helt utrolig. Folk som blir unge uføre er en tragedie forårsaket av ett arbeidsmarked som kun vil ha flittige polakker og ett skolevesenet som har totalt sklidd ut. Jeg røyk ut av ingeniør linja på høyskole når jeg var 19 år. Jeg fikk gode karakterer på alt faglig bortsett fra mattematikk som jeg strøk tre ganger og ble kastet ut. Tenkte da på alle de ubrukelige norsk timene jeg hadde på videregående. Ikke lærte vi noe nyttig der, jeg skulle heller hatt mer mattematikk. Det å tvinge alle elever gjennom alle fag er sløsing med ressurser. Noe basis kunnskap må selvfølgelig alle ha. Men forskjell på det og å ha 3 ganger så mange timer norsk som mattematikk. På tre år. Jeg er helt enig, har aldri vært fan av disse fagene. Norsk, engelsk, samfunnsfag osv. Det er greit med noe kunnskap, men ikke i 20 år. Det toppet seg for meg når jeg gikk forkurs til ingeniør og skulle ha en time norsk i uken eller hva det var. Det ble for latterlig. Så og si ingen møtte opp og tok bare eksamen. Med alle de tidligere årene med dette faget var det umulig å stryke uansett. 2 Lenke til kommentar
Kryptodebunker Skrevet 15. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2021 Salvesen. skrev (Akkurat nå): Jeg er helt enig, har aldri vært fan av disse fagene. Norsk, engelsk, samfunnsfag osv. Det er greit med noe kunnskap, men ikke i 20 år. Det toppet seg for meg når jeg gikk forkurs til ingeniør og skulle ha en time norsk i uken eller hva det var. Det ble for latterlig. Så og si ingen møtte opp og tok bare eksamen. Med alle de tidligere årene med dette faget var det umulig å stryke uansett. Jeg hadde også forkurs men slapp heldigvis norsk siden jeg kom fra studiespesialisering fra VGS hadde S1 og S2 matte pluss Fysikk. Lenke til kommentar
Thorny Skrevet 15. februar 2021 Del Skrevet 15. februar 2021 Problemet her er at man ser på "veksten i antall yrkesaktive" og deres geografiske bakgrunn, uten å se på andelen yrkesaktive. For hver afrikaner som får permanent opphold i riket koster det f.eks over 11 millioner kroner i snitt. Hovedproblemet her er at den etnisk norske befolkningen har falt jevnlig siden cirka 1980. Men du løser ikke det problemet ved å ta inn fler som er avhengige av velferd. Det er beste måten å knekke økonomien på sikt, og lenge før velferdsstaten egentlig ville bukket under. 4 1 Lenke til kommentar
Thorny Skrevet 15. februar 2021 Del Skrevet 15. februar 2021 15 minutes ago, Kryptodebunker said: Er ikke dette Høyre sitt mantra? Mer overskudd til eierene som ikke har råd til å betale formueskatt da man må selge Yacht og privatfly? Da snakker jeg om Stordalen, Reitan og Rimi Hagen. Ikke små familie eide bedrifter. For venstresiden er det ideologisk, og for høyresiden er det snakk om kroner og øre. Masseinnvandring i et nøtteskall. 2 Lenke til kommentar
bruker-540634 Skrevet 15. februar 2021 Del Skrevet 15. februar 2021 Kryptodebunker skrev (15 minutter siden): Er ikke dette Høyre sitt mantra? Mer overskudd til eierene som ikke har råd til å betale formueskatt da man må selge Yacht og privatfly? Da snakker jeg om Stordalen, Reitan og Rimi Hagen. Ikke små familie eide bedrifter. Jeg er imot både innvandring og formuesskatten da formuesskatten gjør at omtrent alt av industri her i landet blir solgt til utenlandske eiere som igjen tapper landet for kapital. Stemmer heller ikke høyre 2 Lenke til kommentar
Thorny Skrevet 15. februar 2021 Del Skrevet 15. februar 2021 13 minutes ago, Alexander4840 said: Veksten i arbeidsløse kommer også fra utenlands. Politikerne insisterer på å hanskes med problemet kortsiktig & naivt. Det fødes for få barn. Sånn er det når det ultraliberale samfunn feirer promiskuitet, karriære/utdannelse, pengesløs, og kvinner lærer at de ikke skal akseptere noe mindre enn drømmeprinsen, problemer er ikke enselv sin skyld, og skal løses med medisin/brudd. Bingo. Velferdsstaten vår har allerede fått en sluttdato. Den datoen fremskyndes med hver eneste innvandrer. Spesielt asylsøkere og flyktninger. 4 Lenke til kommentar
ITtraktor Skrevet 15. februar 2021 Del Skrevet 15. februar 2021 Thorny skrev (1 minutt siden): Problemet her er at man ser på "veksten i antall yrkesaktive" og deres geografiske bakgrunn, uten å se på andelen yrkesaktive. For hver afrikaner som får permanent opphold i riket koster det f.eks over 11 millioner kroner i snitt. Hovedproblemet her er at den etnisk norske befolkningen har falt jevnlig siden cirka 1980. Men du løser ikke det problemet ved å ta inn fler som er avhengige av velferd. Det er beste måten å knekke økonomien på sikt, og lenge før velferdsstaten egentlig ville bukket under. Helt åpenbart! Dessverre blir man stemplet som rasist dersom man påpeker dette. Bare å dra nissrlua ekstra godt ned og lukke øynene! 3 Lenke til kommentar
Thorny Skrevet 15. februar 2021 Del Skrevet 15. februar 2021 Just now, ITtraktor said: Helt åpenbart! Dessverre blir man stemplet som rasist dersom man påpeker dette. Bare å dra nissrlua ekstra godt ned og lukke øynene! Ting vil ikke endre seg før folk føler det på kroppen, og da vil de overkompensere i form av ekte rasisme. 5 Lenke til kommentar
ITtraktor Skrevet 15. februar 2021 Del Skrevet 15. februar 2021 Thorny skrev (Akkurat nå): Ting vil ikke endre seg før folk føler det på kroppen, og da vil de overkompensere i form av ekte rasisme. Jeg er i 20-årene og forbereder meg i stor grad på velferdsstatens undergang. Man trenger ikke doktorgrad for å se at det ikke er bærekraftig at stadig færre skal forsørge stadig flere. Jeg regner ikke med å få en krone i pensjon fra det offentlige, og i hvertfall ikke før jeg nærmer meg 75. Jeg går all in for å bli økonomisk uavhengig. Så kan bare de som ønsker alt dette velkommen sitte der med skjegget i postkassa om noen tiår. Jeg gidder ikke å ta i mot mer dritt fra den kanten i forsøk på å overbevise de om at dette på ingen måte er bærekraftig. 3 Lenke til kommentar
Kryptodebunker Skrevet 15. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2021 Kombinasjonen av for store offentlige kostnader og klimaendringer med dertil større kostnader og mindre oljeinntekter vil nok føre til total kollaps av velferdsstaten. Vi må ta noen drastiske grep alle sammen. Det offentlige sløser bort mye penger på totalt tullball. Sitat Mer enn 45 milliarder Danskene har laget «det ultimate» regnskapet der finansdepartementet har fulgt hver post på statsbudsjettet fram til sluttbruker. Sluttsummen tilsvarer 45 milliarder norske kroner. For å sette det i perspektiv. Hele budsjettet til Kjell Ingolf Ropstads barne- og familiedepartement er på 48 milliarder i 2019. Det inkluderer barnetrygd (14,9 mrd), barnevern (8,7 mrd), foreldrepenger (20,4 mrd) og kontantstøtte (1,8 mrd). Blant annet. - Jeg tror helt sikkert at Norge bruker mer penger enn Danmark. Vi har høyere kostnadsnivå, større innvandrerbefolkning og innvandrerne har vært kortere tid i Norge, sier Sylvi Listhaug til Dagbladet. Som eksempel trekker Listhaug fram at Norge har nesten like mange innvandrere fra Somalia (43.000) som Danmark har fra Afrika til sammen (46.000). - Er det grunn til å tvile på at innvandringen koster Danmark 45 milliarder i året? - Tallene er bunnsolide, sier Helgheim. https://www.dagbladet.no/nyheter/innvandringen-er-dyrere-enn-de-fleste-er-klar-over/71021800 2 Lenke til kommentar
ITtraktor Skrevet 15. februar 2021 Del Skrevet 15. februar 2021 (endret) Thorny skrev (25 minutter siden): For venstresiden er det ideologisk, og for høyresiden er det snakk om kroner og øre. Masseinnvandring i et nøtteskall. Jeg er egentlig helt rådvill angående hva jeg skal stemme. Vil nødig være han som stemmer på et parti kun av én grunn. Men det at den samme kaka skal deles på stadig flere, som ikke bidrar til å gjøre den større, maksimerer absolutt alt vi har av problemer. Når vi samtidig har krefter som ønsker å gjøre kaka mindre er det bare et tidsspørsmål før dette går galt. Endret 15. februar 2021 av ITtraktor 1 Lenke til kommentar
Thorny Skrevet 15. februar 2021 Del Skrevet 15. februar 2021 (endret) 15 minutes ago, Kryptodebunker said: Kombinasjonen av for store offentlige kostnader og klimaendringer med dertil større kostnader og mindre oljeinntekter vil nok føre til total kollaps av velferdsstaten. Vi må ta noen drastiske grep alle sammen. Det offentlige sløser bort mye penger på totalt tullball. https://www.dagbladet.no/nyheter/innvandringen-er-dyrere-enn-de-fleste-er-klar-over/71021800 45 milliarder i Danmark er nok bare begynnelsen og veldig konkrete utgifter. Den totale samfunnskostnaden er nok mye høyere. I Norge var det snakk om 200 milliarder, og jeg tror det ligger nærmere sannheten. Endret 15. februar 2021 av Thorny 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå