Star Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 (endret) Har en 2500+ barton, mp låst.. Fungerer i og for seg ganske greit, men er gjerne litt ustabil på 200mhz fsb. Fikk et hint om at det kan være vcore, som selvfølgelig skal prøves ut... Skal til noen bekjente i dag som jeg bygga en maskin for. En 2500+@3000+ Tingen er bare det at de TRENGER ikke kraftigere enn 3000, og kommer aldri til og klokke mer uansett... deres prosessor er kjøpt 2 uker før min, min er mp låst, men deres er ikke.... dere ser vel kanskje ideen med og switche om? Eneste jeg lurte på er om jeg klarer og presse den mye over 3200+ Har ikke spesielt bra kjøleanlegg selv om jeg ligger på en 39-40c idle. Den er gjerne oppe i 50 load. Skal skifte med tiden... Lønner det seg mer med en ikke MP låst cpu med tanke på at jeg elsker og overklokke og få maskina til og yte mest mulig? ( litt tåpelig spørsmål men... ) Får jeg pressa den mye over 3200+ med vanlig luft kjøling? Prøvde også og øke ram hastighetene til 2-2-2-5 .. Da peip den, kanskje ikke direkte av det, for jeg skifta en del andre ting.. Kan dette skyldes at rammen kjører på 2,7v.. 2,8 eller 2,9 er kanskje bedre? Kjører nå 2-3-3-6 med mine Twinmos Twister brikker.. Har forøvrig et Abit Nf7-s v.2.0, 2500+ barton MP låst, Aerocool The Phantom med Titan kabinett vifte på, Chieftec isolert miditower ( vurderer og ta det vekk ettersom skjermkortet (9600pro) ikke bråker like mye som mitt gamle gf2 ti) Håper noen kan gi meg noe svar star* Endret 5. januar 2004 av Star Lenke til kommentar
Star Skrevet 5. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2004 Ingen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
ghost7 Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 berre å switche det hadde eg gjort i alle fall. lite sansynleg at du får så mykje meir enn 3200 utan at det blir heitt... du sa jo at dei ikkje treng meir enn 3000 so då er det vel greitt... viss dei veit at deira ikkje er låst so er jo probleme større... go for it...(hadde eg gjort...) Lenke til kommentar
F-r-e-d-r-i-k Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 lol EEEY, gutten har ubesvarte spørmål, da er det lite hyggelig å le av han! Star: Om de synes det er greit, kan du jo bare bytte syns nå jeg... Lenke til kommentar
Bateman26 Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Sånn rent bortsett fra de etiske problemstillingene med og bytte prosessor. Det du faktisk gjør er og stjele fra vennene dine. Du "stjeler" en 3200 og gir dem en 3000 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Spør dem om du får lov så går det sikkert bra. Lenke til kommentar
SaamB Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Hmm.. Dersom du var så grei å bygge denne maskina for dem, og de - som du sier - ikke har behov for en "3200", er jeg sikker på at de bytter cpu frivillig, hvis du bare forklarer "problemstillingen" Ærlighet lønner seg i det lange løp... (prøver jeg å overbevise meg selv om... hver dag ) Lenke til kommentar
-Pondus- Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 (endret) Hadde bare sagt at alle Barton 2,5Mhz har blitt MP låst så den går ikke lenger en til max 3.0Mhz.Da de ikke har kunnskap til å bygge en egen pc så får de jaggu ta til takke med hva de får! Endret 6. januar 2004 av -Pondus- Lenke til kommentar
Bateman26 Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Hadde bare sagt at alle Barton 2,5Mhz har blitt MP låst så den går ikke lenger en til max 3.0Mhz.Da de ikke har kunnskap til å bygge en egen pc så får de jaggu ta til takke med hva de får! Så det du egentlig sier er "Stjel fra vennene dine det går bare bra for de har ikke kunnskap om pc og har dermed bare gjort seg fortjent til det " Det er faktisk grunnen til at cpu ble mp låst forat noen fant ut det var en lur ide og gjorde det til butikk.. Lenke til kommentar
Star Skrevet 6. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2004 Hehe.. Det er onkel og tantes pc, de syntes det var topp og få billig pc gjennom meg, men siden jeg ikke oppnår mer holder jeg meg til min=) Synes det var en litt grisk ide også når jeg tenker meg om Takk for tilbake meldinger iallefall.. men det andre jeg spurte om? vcore og ram? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå