Roedthaarogfregner Skrevet 14. februar 2021 Del Skrevet 14. februar 2021 Jeg har en laptop med Windows 10. Det er kun en bruker på denne. Denne brukeren har jeg en eller annen gang i det siste fått varsel om å endre passordet til. Jeg har ikke på krav om passord fra hvile/dvalemodus og vipps har det gått ganske lang tid. Nå er maskina starta på nytt, og jeg kommer ikke inn. Det eneste andre alternativet enn å taste passord er å sette i en USB-enhet for tilbakestilling av passord. Jeg har ingen. Jeg har prøvd å logge inn på Microsoftkontoene til alle mailadressene mine, men ser ikke den aktuelle enheten på lista til noen av disse. Kan dataen bruke en konto knyttet til noen annen identifikator? Hva gjør jeg videre her egentlig? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 14. februar 2021 Del Skrevet 14. februar 2021 Har du backup? Du kan laste ned w10 med en annen pc på en usb plugg. Re-installer windows. Du blir forespurt om du vil ta vare på data. Litt risky og det er liten sjans for at alt går tapt. Aller helst ta ut harddisk og ta dobbel backup på to ulike enheter. Da kan du legge inn fresh w10 og slette alt og legge ting inn på nytt via backup. Du kan og kjøpe en ny (større) ssd disk og installere fresh w10 og qå overføre data etterpå fra gammel harddisk. Dersom du har 10 tommeltotter kombinert med viktige data som nøkler til bitcoins ol eller bilder, bør du få kyndig hjelp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå