Redaksjonen. Skrevet 13. februar 2021 Del Skrevet 13. februar 2021 DEBATT: - Blir personvern den nye grønnvaskingen? Lenke til kommentar
Alexandroid Skrevet 13. februar 2021 Del Skrevet 13. februar 2021 «Tre fjerdedeler av nordmenn vil begrense innsamling av persondata» Den eneste metoden jeg ser for å motarbeide ufrivillig innhenting av private og personlige data om oss er å «feilinformere» systemet. Om det spredte seg slike små «klikk på alt» kampanjer hvor målet er at vi legger igjen spor som gir feilaktig informasjon så vil etterhvert slike data bli så upålitelige at ingen vil kjøpe dem eller være interessert av andre grunner. Vennene dine kjenner deg så om du er en ihuga black metal fantast, så ta med Sissel Kyrkjebøs juleplate i «Favorittalbum», eller før opp Pippi Langstrømpe som favorittbok. Det kan jo bli en egen trend av morsomme «er bare ikke meg» profiler rundt forbi. Er du vegetarianer så ta med «101 retter med rødt kjøtt». Poenget er at vennene dine vet at det er tull, men ikke programmene som samler inn data, og slik vil dataene bli verdiløse og kanskje kan man vinne tilbake noe av privatlivet. I neste generasjon vil denne overvåkningen være helt naturlig og hvem vet vel hvordan det vil utvikle seg og hva slags samfunn som overlates til dem. 2 Lenke til kommentar
Erasmus67 Skrevet 13. februar 2021 Del Skrevet 13. februar 2021 Apple lever ikke av å selge annonser og benytter ikke personopplysninger slik som FB og Goolge. Det bør jo denne artikkelforfatteren vite. 1 Lenke til kommentar
Abel46 Skrevet 15. februar 2021 Del Skrevet 15. februar 2021 Så, der et på tide å kjøpe en iPhone da, mener du ? Lenke til kommentar
Boop Skrevet 15. februar 2021 Del Skrevet 15. februar 2021 Fremoverlente, trendsettende bedriftsledere: "Lage et bedre produkt enn konkurrentene? For noe sprøyt - vi cyberstalker bare alle kundene våre for så å selge dataene til en pr gigant som spesialiserer seg på tilpasset, manipulerende og løgnaktig reklame. Da tjener vi penger både på kundedataene og de råtne produktene våre. Det er en synd mot investorene våre å la verdifulle kundedata bli liggende i et CRM system som koster penger og bare brukes til å yte service, for ikke å snakke om å betale for produktutvikling fremfor å betale utbytte." Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå