Button Skrevet 13. februar 2021 Del Skrevet 13. februar 2021 Hei, Jeg har bestilt og mottatt nye deler til PC og venter på ny GPU. Inntil GPU er i hus, har jeg en GTX 1060 3GB DUAL OC så lenge. Jeg forsøker å få denne til å spille med resten av utstyret. Utstyr: ASUS ROG Strix B460-F GAMING hovedkort Corsair TX650M, 650W PSU Intel Core i5-10600K HyperX Fury RGB DDR4 2666MHz 16GB M2 ssd 500 gb Skjermkortet er koblet til øverste pcie spor. I tillegg koblet til 6 pin power fra PSU. Viftene går og det er hvitt lys ved tilkobling strøm. I windows 10 ser jeg ikke kortet. Egentlig ingen andre steder heller. Får bilde fra integrert GPU (uhd 630) på prosessor/hk. Denne kommer også opp i device manager. 1060 kortet er ikke synlig, ei heller andre "unknown devices". Får aldri bilde fra 1060 kortet. Tips til hvordan jeg får dette til å spille? B Lenke til kommentar
Kryptodebunker Skrevet 13. februar 2021 Del Skrevet 13. februar 2021 Prøv det andre pcie sporet. Har du trykt ned kortet ordentlig og festet strøm tilkobling skikkelig? Lenke til kommentar
Button Skrevet 13. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2021 Har forsøkt begge pcie sporene. Er bare redd det er noen bios innstillinger jeg ikke har fått med meg at jeg må endre. Siden hovedkortet er nytt og skjermkortet relativt gammelt. Strøm er koblet til. Uten strøm er det en diode på kortet som lyser rødt. Med strøm (6 pin), er dioden hvit. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 13. februar 2021 Del Skrevet 13. februar 2021 Har du mulighet til å prøve kortet på en annen maskin? Har du Nvidia driveren installert? Lenke til kommentar
Button Skrevet 13. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2021 Skal ha blitt testet i annen maskin før jeg fikk kortet. Nvidia driveren får jeg ikke installert. Installasjonsprogrammet sier den ikke finner noe gpu... Lenke til kommentar
Kryptodebunker Skrevet 13. februar 2021 Del Skrevet 13. februar 2021 Da er gpu defekt. Lenke til kommentar
Button Skrevet 13. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2021 Har mer troa på at det er noe jeg har oversett i BIOS, eller lignende. En innstilling som må på plass, siden det er helt nytt hovedkort og litt eldre generasjon gpu... Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 13. februar 2021 Del Skrevet 13. februar 2021 3 minutes ago, Button said: Har mer troa på at det er noe jeg har oversett i BIOS, eller lignende. En innstilling som må på plass, siden det er helt nytt hovedkort og litt eldre generasjon gpu... tvilsomt, prøv GPU'en i en annen maskin evnt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå