Alexlinga Skrevet 12. februar 2021 Del Skrevet 12. februar 2021 Halloen! Har en opel combo som tapper seg for strøm iløpet av en 2-3 dager, dvs altså ikke mye! Men det jeg la merke til idag er at selve displayet til kmstand lyser konstant heletiden om jeg så låser bilen, dører lukket og lar den stå hele dagen. Først når jeg fant utav dette så blinket den med ett mellomrom på 10 sekunder+ Da kommer vi til interiørlyset, der ryker sikringene heletiden. Men det som er rart er når jeg trykker på interiørlys bryteren (uten sikring i boksen) så sluttet plutselig displayet å blinke? Og når jeg trykker engang til så blinker den igjen! Men igjen, uansett om jeg trykker den av eller på (vet ikke hvilken som er hvilken da jeg ikke har lys i bilen) så går aldri displayet av. har noen en formening om hva som kan forårsake dette? Noen med kjennskap til samme feil? Har prøvd å målt med multimeter og alt på batteri osv og da dro hornet (sikring var røket) strøm pluss interiør belysningen. Det merkelige er at når jeg tok ut sikringene ga det ikke noe utslag fra batteriet lenger at det tapper strøm 😳😳 hjelp! Jeg blir sprø! Lenke til kommentar
Powertrainer Skrevet 12. februar 2021 Del Skrevet 12. februar 2021 Høres ut som du har overslagsspenning mellom to kurser. Kan ofte lønne seg å legge opp nytt ledningsnett og kutte det gamle fordi kursene ligger buntet sammen i dashbordet og kan være et helvetes liv å komme til. Lenke til kommentar
Alexlinga Skrevet 12. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2021 Tja, det hørtes jo ut som en fantastisk gøyal arbeidsoppgave. Typisk at ting skjer nå i vinter sesongen og uten garasje 😂 Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 12. februar 2021 Del Skrevet 12. februar 2021 Det er jo logisk at strømtrekket forsvinner når du tar ut sikringen. Kupelys er jo noe du kan klare deg uten til det blir varmere tider, så det er vel ikke fullstendig krise. Høres veldig ut som det er en kortslutning et sted og den gir strøm til feil krets. Lenke til kommentar
Alexlinga Skrevet 12. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2021 Opelduude skrev (7 minutter siden): Det er jo logisk at strømtrekket forsvinner når du tar ut sikringen. Kupelys er jo noe du kan klare deg uten til det blir varmere tider, så det er vel ikke fullstendig krise. Høres veldig ut som det er en kortslutning et sted og den gir strøm til feil krets. Jada joda. Henger med deg i det du tenker! Men sikringen er var jo røket før den ble tatt ut. Som sagt så ryker jo sikringene. Så da burde jo ikke jeg hatt noe utslag på strømtrekk heller med en gåen sikring i holderen? 🧐 Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 12. februar 2021 Del Skrevet 12. februar 2021 Det med kupelys er faktisk ganske komplisert om du begynner å se på det. Alt av brytere som sitter i dører går innom en bcm Body control module. Det som skjer er at kretsen jordes når du åpner opp døra. Det vil si at 12v kommer fra den modulen. Feilsøking på dette uten en skikkelig koblingsskjema med full oversikt over farger på ledninger og hva som går hvor er litt av en jobb. Lenke til kommentar
Alexlinga Skrevet 12. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2021 Ja jeg har kikket litt rundt og begynner å bli litt nervøs i buksen for at det kan være BCM modulen som også lager tull for meg.. men syns det er så sykt vanskelig å finne noe oversikt over disse bilene annet enn britene som elsker corsaene. Er jo samme bil men er så mange sider der folk har samme feil men når de har funnet feilen selv oppdaterer de ikke. De bare lar det være 🥲 Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 13. februar 2021 Del Skrevet 13. februar 2021 Du kan jo snakke med ditt lokale merkeverksted og høre om de har vært borti lignende før. De kretsene som er berørt må da måles ut fra BCM for og se om problemet ligger mellom kupelys og bcm, eller om det er kortsluttning i en eller annen dørbryter som kan forårsake det. Hadde selv en gammel Omega hvor instrumentbelysningen hadde kortsluttet. Fant da ledningen som gikk opp til instrumentbelysningn og bare koblet den rett inn på en annen ledning ut fra lysbryteren som hadde strøm når tenninga stod på. Det endte med at det begynte å ryke ut fra betjeningspanelet til setervarme i baksetet. Så det kan fort bli skummelt når det er kortslutning. 1 Lenke til kommentar
Alexlinga Skrevet 13. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2021 Jeg har nå funnet utav kortslutningen til kupelysene!! Ofte er det enkle det vanskeligste å finne. Var så enkelt som ene kupelyset baki kassen sin kobling hadde lagt seg inntil metallet. Derav kortslutning. Meeeen så sitter jeg fortsatt igjen med problemet med displayet og har funnet ut at når kupelyset er av så blinker skjermen 🧐 Lenke til kommentar
Alexlinga Skrevet 13. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2021 er iværtfall ifra sikring 3 som driver å lager till. Der er det flere valg som kan lage krøll instrument info display signalhorn varningsblinkers ljusströmställare (tror det er bryteren til lysene? Håpefult at det er bare å bytte denne siden det er en hel enhet som styrer tåkelys, interiørlys og av og på med park/kjørelys med justering av displaylys osv..) også startsperre men bilen starter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå