Arne Henrik Skrevet 12. februar 2021 Del Skrevet 12. februar 2021 Hei! Jeg har en bil hvor det er noe galt med starteren, slik at jeg ikke får startet den uten startskabler. Jeg skal kjøre bilen på verksted, men har veldig lite bensin. Jeg tenker derfor å starte bilen med startskabler og fylle bensin på bilen uten å stanse bilen. Går dette fint? Hørt at det kan være farlig. På forhånd, tusen takk Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 12. februar 2021 Del Skrevet 12. februar 2021 Det kan være farlig og bør for all del unngås. Mulig det også er forbudt. Det går med diesel men bensin er alt for lettantennelig. Har du mulighet til å rulle bilen i gang? Låne batteri og startkabler, eller en hjelpestarter? Hvis du fyller på en bemannet bensinstasjon så kan det hende de kan hjelpe der. Evt. få noen til å kjøre etter deg med startkabler og bil. Eller fylle på en bensinkanne først og så på bil vel borte fra ting som kan ta fyr hvis uhellet skulle skje. 1 1 Lenke til kommentar
Arne Henrik Skrevet 12. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2021 Takk for svar! Lenke til kommentar
Pop Skrevet 12. februar 2021 Del Skrevet 12. februar 2021 Har lurt litt på dette selv, hvordan enkelte står og fyller (med den grønne tuten, ikke den svarte) og motoren i gang. Er de redd bilen rekker å bli kald? Er de late? Tenker de ikke? Gir de bare faen? Ja, egentlig en post til trafikalsk klagemur, ikke ment til ts som har et spesifikt problem med bilen. Lenke til kommentar
Blesten_i_vesten Skrevet 12. februar 2021 Del Skrevet 12. februar 2021 Om du har mulighet til å la bilen rulle i gang og starte i 2 gir så ville jeg heller gjort det. Har du forsøkt å skifte batteri? Har selv nettopp vært utfor dette problemet og det var tenningen det var noe galt med. Jævla kjipe penger. Lenke til kommentar
Labelle Skrevet 12. februar 2021 Del Skrevet 12. februar 2021 Her i nord står bilene på tomgang mens vi sover 🤠 Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 12. februar 2021 Del Skrevet 12. februar 2021 Stemmer for bensinkanne. Fyll opp bilen med 1 hel kanne, så får du kjøre til bensinstasjon og fylle opp kanna, legg den i bilen og kjør til verksted. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 12. februar 2021 Del Skrevet 12. februar 2021 Du kan, men du må være ekstremt varsom på ESD. Hold hånden din på bilen og dysen under hele fylleprosessen, så skal det gå bra. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 12. februar 2021 Del Skrevet 12. februar 2021 Arne Henrik skrev (4 timer siden): Hei! Jeg har en bil hvor det er noe galt med starteren, slik at jeg ikke får startet den uten startskabler. Jeg skal kjøre bilen på verksted, men har veldig lite bensin. Jeg tenker derfor å starte bilen med startskabler og fylle bensin på bilen uten å stanse bilen. Går dette fint? Hørt at det kan være farlig. På forhånd, tusen takk Det er bare farlig dersom du bruker brennbar bensin. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 12. februar 2021 Del Skrevet 12. februar 2021 26 minutes ago, nebrewfoz said: Det er bare farlig dersom du bruker brennbar bensin. For bensinen de selger på stasjonen er ikke brennbar? Den skal ikke antennes i motoren for å skape fremdrift? Bruker vel å stå skilt på stasjonene om at motor må være avslått, jeg har dog sett mange som ikke gjør det. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 12. februar 2021 Del Skrevet 12. februar 2021 Jeg trodde den var så drøy at det lyste IRONI lang vei, men der tok jeg feil. Lenke til kommentar
Fictivision Skrevet 12. februar 2021 Del Skrevet 12. februar 2021 Det går fint, har gjort det flere ganger. Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 12. februar 2021 Del Skrevet 12. februar 2021 Bensinkanne. Enkelt og greit. Ganske sikker på at det er ulovlig å fylle mens bilen står på tomgang. Lenke til kommentar
Powertrainer Skrevet 12. februar 2021 Del Skrevet 12. februar 2021 Du må sjekke ladespenning og batteri før du bestiller verkstedtime. Kan jo være så enkelt som å bytte batteri eller børstebro på dynamo. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 12. februar 2021 Del Skrevet 12. februar 2021 16 minutes ago, nebrewfoz said: Jeg trodde den var så drøy at det lyste IRONI lang vei, men der tok jeg feil. Diesel er vanskelig å tenne på så kunne tenkes du snakket om det. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 13. februar 2021 Del Skrevet 13. februar 2021 Stopper ikke traktoren for å fylle diesel, men jeg stopper aggregatet for å fylle bensin 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå