HomerJay Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Har de siste månedene slitt med å bruke google. Det gjelder vel også yahoo.com. Først fikk jeg opp sidene, men når jeg skulle søke, så fant den aldri noe. Etter en tid ble google.com sin ordinære layout erstattet av dette: 404 Error Page Not Found A message from Server Admin: Some people have reported arriving at our error page after typing in or clicking a link to a major search engine. After extensive research into the issue we have found that one of our server I.P. addresses has been targeted by a virus which you may have on your computer called "QHosts". This virus was made several months before we were allocated the server I.P. addresses we have now, and therefore we have no control over it (much to our dismay as it causes disruption to our servers on a regular basis, however it is gradually diminishing.) The Microsoft cumulative patch for this vulnerability is available here. We have provided our links page below which contains, amongst other things, hyperlinks to some major engines, routed thru our own server which is not affected by the virus, so they work Ok. You are welcome to use these links, if you want to, until your own computer is working properly. --- Jeg har gjort som det står beskrevet, men problemet er der fremdeles. Betyr dette at jeg har et virus jeg ikke blir kvitt? Har oppdatert versjon av Norton, men den finner ikke noe. Tips? Lenke til kommentar
inSain Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 kanskje det er ISP'en din som er problemet. Jeg er ganske trøtt nå, men så vidt jeg husker leste jeg en plass at en eller annen ISP hadde problemer med å nå noen spesielle sider, som f.eks yahoo.com.. kan vere det. vet ikke helt.. er trøtt... Lenke til kommentar
hanskongen Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Det kan se ut som du har fått et virus..... Et ganske stygt sådant kalt Q-Host..... Søk etter "Hosts" i hele c:\windows mappen din, åpne alle treff i notatblokk, det skal kun være noen få linjer der, slett alt som har med søkemotorer å gjøre.... Ta en titt på Securityresponse Lenke til kommentar
HomerJay Skrevet 5. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2004 Det kan se ut som du har fått et virus..... Et ganske stygt sådant kalt Q-Host..... Søk etter "Hosts" i hele c:\windows mappen din, åpne alle treff i notatblokk, det skal kun være noen få linjer der, slett alt som har med søkemotorer å gjøre.... Ta en titt på Securityresponse Mulig du har rett her. Fant tre "hosts"-filer i windows-katalogen. 1 av de inneholdt en lang rekke med søkemotorer. Den begynner slik: 88.88.88.88 elite 207.44.194.56 www.google.akadns.net 207.44.194.56 www.google.com 207.44.194.56 google.com 207.44.194.56 www.altavista.com 207.44.194.56 altavista.com 207.44.194.56 search.yahoo.com 207.44.194.56 uk.search.yahoo.com 207.44.194.56 ca.search.yahoo.com 207.44.194.56 jp.search.yahoo.com 207.44.194.56 au.search.yahoo.com 207.44.194.56 de.search.yahoo.com 207.44.194.56 search.yahoo.co.jp 207.44.194.56 www.lycos.de 207.44.194.56 www.lycos.ca 207.44.194.56 www.lycos.jp 207.44.194.56 www.lycos.co.jp 207.44.194.56 alltheweb.com ....og slik fortsetter det. Hva skal jeg gjøre? Slette hele fila? Norton finner ingenting. Hvor mye skade kan viruset ha gjort? Har ikke merket noen uregelmessigheter. Takk for svar. Lenke til kommentar
thingul Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Det ser ut som alle adressene peker mot samme ip så det kan umulig være riktig jeg ville kjørt den patchen/fixen fra securityresponse og så sjekket hosts filen, en vanlig hosts fil innholder vanligvis bare localhost (127.0.0.1) og de ip'ne du har satt opp selv (til lokalmaskiner etc.). Hvis patchen/fixen ikke funker får du bare slette alle entryene manuelt. Lenke til kommentar
HomerJay Skrevet 5. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2004 Jeg kjørte for øvrig Trojan.Qhosts Removal Tool, men den fant ingenting.... Lenke til kommentar
hanskongen Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Ja, du kan jo starte med å fjerne alle søkemotorene fra hosts filen.... Det løser nok litt av problemet tror jeg.... Lenke til kommentar
dansesareven Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Hmm ... Sikkerhetspatchen for problemet ble lansert 3. oktober. Tyder på at du burde bruke Windows Update oftere. Tenk på det som en lærepenge Lenke til kommentar
HomerJay Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2004 Har nå slettet alle url'ene til søkemotorene i hosts-filen, og etter det har jeg hvertfall ikke hatt noe problem med google, yahoo o.l. Angående sikkerhetspatchen så glemte jeg å laste ned den etter at jeg formaterte og installerte win2k på nytt igjen. My fault. Instalerte den ikke før etter at skaden var gjort, og er jo ikke slik at den retter opp i det. Håper alt er bra nå... Lenke til kommentar
knutie Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Det ser ut som alle adressene peker mot samme ip så det kan umulig være riktig Joda, ip adressen som står der er den som erstatter nettsiden som står ved siden av. feks. http://207.44.194.56 det er errorsiden han fikk opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå