chil Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 hvor mye kjappere er Seriel ATA, jeg vuderer og bare kjøpe en vanelig IDE disk til min nye pc siden jeg synes Det var så mye styr med seriel Ata, merkelig i winxp instalasjon fant ikke hardisk osv desuten så skjønner jeg inten ting av de forskjellige Raid 0 raid 1 osv osv.. bryr meg ikke om det er Litt dårligere ytelse med vanelig IDE, er det så fryktelig mye forskjell? Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 For å installere WinXP på disker som sitter på noe annet enn en vanlig P-ATA kontroller, må du oftest trykke F6 idet setup starter for så å putte inn en driverdiskett for S-ATA kontrolleren. Dette gjelder da for S-ATA disker, S-ATA i RAID og P-ATA i RAID. Ytelsesmessig er det lite å tjene på S-ATA, men plassmessig i kabinettet er det en del å hente. Små kabler gjør kabinettet mye mer oversiktig. Du må også tenke på at disken din kanskje vil leve lenger enn hovedkortet du har nå. Hovedkortene som da selges inneholder da kanskje ikke P-ATA og du må da skaffe en overgang hvis du fortsatt vil bruke samme disk. Lenke til kommentar
jan.ata Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 har s-ata selv. er forenøyd jeg men ytelsesmessig er det ikke stor forskjell Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå