Gå til innhold

Yrker med kort utdanning hvor man jobber utendørs?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kva legg du i yrke?
Utdanning tek nødvendigvis tid, kor mykje tid varierer alt etter kor kompleks kompetanse du må ha.

Samtidig så finnes det mange jobbar som du kan utføre utan utdanning.
Utandørsjobbar er vanlegvis ikkje dei mest attraktive jobbane, så for deg som er villig til å jobbe ute så finnes det gode jobbmuligheiter.

Du nemner anleggsgartner, men det finnes også enklare jobbar med plenklipping og luking av blomsterbed som ikkje krever utdanning. Særleg om du har førarkort så kan du få ein del slike jobbar. Typisk då i kommunen, vegvesenet, og kyrkjekontor som ofte har ein del grøntareal å ta seg av.

Lenke til kommentar
The Avatar skrev (1 time siden):

Kva legg du i yrke?
Utdanning tek nødvendigvis tid, kor mykje tid varierer alt etter kor kompleks kompetanse du må ha.

Samtidig så finnes det mange jobbar som du kan utføre utan utdanning.
Utandørsjobbar er vanlegvis ikkje dei mest attraktive jobbane, så for deg som er villig til å jobbe ute så finnes det gode jobbmuligheiter.

Du nemner anleggsgartner, men det finnes også enklare jobbar med plenklipping og luking av blomsterbed som ikkje krever utdanning. Særleg om du har førarkort så kan du få ein del slike jobbar. Typisk då i kommunen, vegvesenet, og kyrkjekontor som ofte har ein del grøntareal å ta seg av.

Tja,  med "yrke" så mener jeg noe mer enn strøjobber og noe mindre enn karriere. Grunnen til at jeg spør er fordi jeg har høyere utdanning men er utbrent og er desperat etter beitebytte. 
Å jobbe utendørs, med natur og "realt" arbeid virker mer givende og kan muligens også hjelpe på en diagnose på langvarig depresjon.

Å kunne klippe plen og ordne kirkegårder ville vært en drømmejobb men oftest har jeg forstått slik enten blir hyret ut til faste firmaer eller til egne kommunale avdelinger med anleggsgartnere osv. De får stillingene jeg har sett utlyst krever anleggsgartner-fagbrev som minimum.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...