Cursio Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Jeg har en gammel pc jeg dro opp av kjelleren for et par dager siden. Den fungerte fint først men så kom problemene. Jeg skulle skru på pcen men det funka ikke. Kikket bak pcen, og der var ledningen ute av strømforsyningen. Jeg plugga den i, og da kom det en gnistelyd fra pcen og en stinkende røyk. (for knappen var allerede inne da jeg stappa i ledningen) Men når jeg prøvde å skru den på var det ingen reaksjon. Ingen lyd eller noe. Prøvde å skifte strømforsyning men det funka ikke. Noen som vet hva som er galt? Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 PSU røyk nok, og da ødela du sikkert hovedkortet og diverse komponenter. Lenke til kommentar
Cursio Skrevet 5. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2004 Har prøvd å bytte ut ram og strømforsyning + andre ting, men ingenting skjer. Kan jeg finne ut hvilke ting som er ødelagt? eller er alt håp ute? Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Har prøvd å bytte ut ram og strømforsyning + andre ting, men ingenting skjer. Kan jeg finne ut hvilke ting som er ødelagt? eller er alt håp ute? Har du prøvd et annet hovedkort da? Lenke til kommentar
Cleptoroz Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 (endret) Drit i det da Endret 5. januar 2004 av Cleptoroz Lenke til kommentar
Cursio Skrevet 5. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2004 Drit i det da Hva mener du? Tilbake til topic: Utifra dette jeg har sagt er det nok bare HK som er bugga, eller hva? Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Tilbake til topic: Utifra dette jeg har sagt er det nok bare HK som er bugga, eller hva? Kanskje alt, elr visst du er heldig bare hk'et. Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Drit i det da Hva mener du? Tilbake til topic: Utifra dette jeg har sagt er det nok bare HK som er bugga, eller hva? Han mener at du skal drite i pcen din.. Helt unødvendig Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Man trenger ikke være useriøs fordi om det er en gammel pc det er snakk om ! Skjerp dere. Kanskje du burde prøve et annet hovedkort? Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Det kan jo hjelpe litt om du forteller hvilke komponenter PCen består av. For alt vi vet kan den være en gamle AT strømforsyning. Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Man trenger ikke være useriøs fordi om det er en gammel pc det er snakk om ! Skjerp dere. Kanskje du burde prøve et annet hovedkort? Pc er det snakk om? Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Man trenger ikke være useriøs fordi om det er en gammel pc det er snakk om ! Skjerp dere. Kanskje du burde prøve et annet hovedkort? Pc er det snakk om? Cursio's pc? Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Ja? Liksom han det handler om er det ikke.... Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Er det ikke hans pc jeg prater om da? Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Sorry litt dårlig formulert av meg Mente liksom spec's. Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Sorry litt dårlig formulert av meg Mente liksom spec's. Ok. Sorry Lenke til kommentar
Cursio Skrevet 5. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2004 Det kan jo hjelpe litt om du forteller hvilke komponenter PCen består av. For alt vi vet kan den være en gamle AT strømforsyning. Oki, litt dårlig av meg å glemme specs. -PIII 600 mhz -384 MB ram -ASUS etellerannet HK -GF2 MX 32 mb -Strømforsyningen er en litt gammel 230 watt. Det kan være at AMDguru1 har rett, at strømforsyningen har tatt kvelden, og at HK har fulgt med i dragsuget. Men jeg prøvde å skifte strømforsyning med akkurat samme resultat (heeeelt dødt) Så det kan jo være at strømforsyning er ok, eller? Det er litt drit å bruke 3-400 kr på ny strømforsyning hvis den gamle er ok, eller hva? Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Du kan teste PSU ved å kortslutte pin 14 (Power on) og 15 på 20-pins pluggen. Hvis du holder den opp mot deg og tappen er til venstre, så er 14 pinne nr 4 nedenfra. 15 er nr 3 nedenfra. Du an kortslutte disse med en binders aller lign. Dette tester du ut når PSU ikke er koblet til noe som helst. Da skal viften på PSU begynne å gå. Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 http://freespace.virgin.net/matt.waite/res.../psu/atxpsu.htm Lenke til kommentar
Cursio Skrevet 6. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2004 Oki... Får prøve dette med strømforsyningen når jeg kommer hjem. Så hvis vifta går rundt er strømforsyningen eliminert som feilkilde? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå