Mr T Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Etter at jeg har produsert noen videoprosjekt som er brent over til DVD samt tilbakeført til DV-kassett, er det nå på tide å rydde på harddisken slik at jeg kan få frigjort plass til de neste prosjekter. Kunne derfor tenke meg å høre fra andre hvordan best foreta en slik opprydding. Med min begrensede erfaring innenfor videoredigering, samt Premiere Pro, har jeg funnet ut at det enkleste er å manuelt gå igjennom disken (egen videopartisjon) for deretter å slette aktuelle filer og kataloger som jeg kan identifisere til de avsluttede prosjekt. Dette kan være litt risikabelt, i og med at jeg har prosjekter som ikke enda er avsluttet. Riskoen er dermed at jeg kan komme til å slette filer og kataloger som ikke skal slettes. For ordens skyld kan jeg nevne at jeg har en egen partisjon hvor alt av videoredigeringsfiler er samlet (prosjekt-filer, capture-filer, preview-filer, audio-filer mm) Nyttige tips mht organisering på disk, samt rutiner for avslutning og opprydding etter prosjekt mottas med takk Mvh Mr T Lenke til kommentar
Ursa Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Dersom du ser i konfigurasjonsverktøyene til Premiere Pro, har du en plass en oversikt over fem forskjellige plasser som Premiere lagrer data (tror det er en plass for lyd, en for video, en for rendrevideo, en for prosjektfiler og en for noe annet). Når du har funnet ut hvor alt dette er lagret er det bare å gå inn dit og slette. Lenke til kommentar
Mr T Skrevet 5. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2004 Takk for svaret. Jeg har gjort som du sa, satt alt til egen partisjon på harddisken. Men det jeg tenkte var om jeg da manuelt må inn å slette aktuelle kataloger fra utforskeren, eller om det kanskje er andre verktøy i Premiere for dette? Er det forresten noe poeng å ta vare på samtlige prosjektfiler som backup, eller er dette overkill når ferdig prosjekt allerede er brent til DVD samt overført tilbake til DV kassett? Mvh Mr T Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Jeg bare sletter de mappene jeg lagde det under i utforskeren. Ikke funnet noe i premiere om dette. Prosjektfilene er vel ikke noe vært når all data fra disse er borte. Mye jobb å få dette opp igjen. Blir som å starte å lage en film i premiere 6.5 og gå over til premiere pro. Da må man lete og lete for å finne alt. Overganger og alt annet ligger forskjellige steder. Raskere å starte på nytt med å dra inn filene? Mulig prosjektfila husker inn og utpunkt man har satt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå