Ameal Skrevet 10. februar 2021 Del Skrevet 10. februar 2021 (endret) Jeg har nettopp bygget en ny pc med "brukt" skjermkort. Skjermkortet er satt direkte fra fungerende pc og inn i ny rig. Specs er som følger: MSI Tomahawk x570 wifi AMD ryzen x5600 Corsair Vengence LPX DDR4 16gb EVGA GeForce GTX 1070 Corsair RM750 80 plus modular Når jeg forsøker å boote opp fra usb pin klarer jeg å komme inn i bios. Men i det jeg går ut og forsøker å boote Windows får jeg diverse rare grafikk feil/feilmeldinger ved hvert forsøk. Jeg får splittet hovedkort logo, blue screen med div feilmeldinger, streker over skjermen, Windows logo med halv svart skjerm, Windows loading som går I evig loop osv. Jeg har lagt merke til at VGA lyset på hovedkortet etterhvert lyser hvitt konstant. Det får meg til å tro det er noe galt med skjermkortet eller oppsettet. Skjermkortet lyser men viftene går ikke. Jeg har flashet bios med nyeste oppdatering. Fra modulær PSU har jeg strukket en 8 pin PCIe (som mangler en metallpinn inne i en av de 8 socketene) til 6+2 pin inn i skjermkortet. Noen råd om hva som kan være galt? Endret 10. februar 2021 av Ameal Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 10. februar 2021 Del Skrevet 10. februar 2021 Enn om du tar det ut og installerer windows med det integrerte skjermkortet? Lenke til kommentar
aswfg Skrevet 10. februar 2021 Del Skrevet 10. februar 2021 Complexity skrev (7 minutter siden): Enn om du tar det ut og installerer windows med det integrerte skjermkortet? Er ikke igpu på den cpuen. 1 Lenke til kommentar
Ameal Skrevet 10. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2021 Nwader skrev (1 minutt siden): Er ikke igpu på den cpuen. Var det jeg mente og. Siden skjermkortet lyser men viftene ikke går, kan det tyde på at det ikke får nok strøm? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 10. februar 2021 Del Skrevet 10. februar 2021 Brukte du mye kraft for å montere skjermkortet ned i sokkel ? Har du mulighet til å teste med et annet skjermkort ? Lenke til kommentar
Ameal Skrevet 10. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2021 (endret) geir__hk skrev (14 timer siden): Brukte du mye kraft for å montere skjermkortet ned i sokkel ? Har du mulighet til å teste med et annet skjermkort ? Nei, det ble plassert ned med normal kraft vil jeg si. Jeg har nå testet kortet i gamle PCen og det kjører fortsatt fint der. Nå ser det ut som vga-lyset bare lyser når jeg starter PCen uten å ha hdmi kabel tilkoblet. Alle lamper på hovedkortet slutter etterhvert å lyse. Har forsøkt med et annet hovedkort. Et eldgammelt HIS ett eller annet. Men usikker på hvordan jeg skal sette inn strømkablene siden det er 2x6 pin. Vil riktig måte være å koble til en 8 pin i psu og sette inn 2 6 pin PCIe fra den? Edit: har testet med nytt skjermkort nå med riktig kobling fra PSU. Får samme feil som tidligere. Endret 11. februar 2021 av Ameal Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 11. februar 2021 Del Skrevet 11. februar 2021 Har du brukt kun de originale modulære kablene til PSU ? Du sier du flashet bios - regner med dette var etter at feilen først hadde oppstått ? Lenke til kommentar
Ameal Skrevet 11. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2021 geir__hk skrev (2 timer siden): Har du brukt kun de originale modulære kablene til PSU ? Du sier du flashet bios - regner med dette var etter at feilen først hadde oppstått ? Jeg flashet bios før jeg bygget PCen pga kompatibilitet med prosessor. Alle kablene fra PSU er originale ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå