Redaksjonen. Skrevet 10. februar 2021 Del Skrevet 10. februar 2021 Danskene positive til batteritog: – Svært mye billigere enn full elektrifisering [Ekstra] Lenke til kommentar
NERVI Skrevet 10. februar 2021 Del Skrevet 10. februar 2021 (endret) I et nøtteskall, så er det lademuligheten som er avgjørende for hvor batteri-løsningen er brukbar. I dette tilfellet er det kjøreldningen som er der i utgangspunktet. Endret 10. februar 2021 av NERVI Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. februar 2021 Del Skrevet 10. februar 2021 (endret) Jeg tror du misforstår med vilje. Sitat Banedanmarks undersøgelse omfatter hele det statslige jernbanenet, hvor der ikke er eller igangsat elektrificering med køreledninger. Af undersøgelsen fremgår det, at en indførelse af batteritog giver en CO2-reduktion på 30.000 tons årligt, og at de nødvendige investeringer i ladeinfrastruktur er i størrelsesordenen 750 mio. kr. Ti sammenligning skønnes det at koste mellem 13 og 14 mia. kr. at elektrificere de tilsvarende strækninger med køreledninger. Sitat Min utheving. Hele rapporten kan lastes ned her. Endret 10. februar 2021 av Simen1 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå