Gå til innhold

Utrolig billige hardisker

chil

Anbefalte innlegg

Jeg bestilte ingen, men hadde jeg vært en av de som bestilte 4-5 disker, og bare får 2 hadde jeg ikke likt det.

Det er tross alt raid folk tenker på, og 2 disker i raid er ikke noe stas...

Vel, nå har vi iallefall lært noe i dag. Skal du bestille noe billig så oppretter to et par kontoer til og bestiller en små mengde per konto.

Om de trenger 4-5 disker så kan man bestille noen ekstra til full pris eventuelt gi blaffen i å takk ja til tilbudet de kommer med. De tvinger ikke folk til å kjøpe diskene de blir tilbudt.

Ditt siste forslag er forøvrig totalt forkastelig. Klarer du virkelig ikke å se saken fra databutikkens side?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så spesielt billig var det ikke kanskje:

HardwareButikken 550,-

Seagate IDE ATA/100 80GB 7200RPM Barracuda 7200.7 2MB cache

--------------------------------------------------------------------------------

ITButikken 555,-

"SEAGATE";"Seagate Barracuda 7200.7 - Harddisk - 80 GB - intern - 3.5" - ATA-100 - 7200 opm";"";"";

--------------------------------------------------------------------------------

MPX 572,-

ST380011A Seagate 80GB Barracuda 7200.7 Harddisk 7200RPM, 9ms, 2MB cache, U-ATA100

Databutikken.com 580,-

Seagate Barracuda 7200.7 ST380011A 80Gb 7200rpm 2Mb UDMA100 IDE SGB7-80

Komplett.no 581,-

Seagate Barracuda 7200.7 80GB IDE ATA/100 2MB cache 7200RPM

Lenke til kommentar

Billig ja, men et kjempekupp, njaa. Ikke når det kommer fra Databutikken. Ville heller kjøpt en 160GB disk fra MPX.no eller Komplett.no for 950 kroner enn to 80GB fra databutikken. Både med tanke på at du da får en disk og med tanke på service.

Skulle nesten tro at det er en fast PR sak fra Databutikken dette her. Det er jo ikke lenge siden sist de hadde feilpriset noe ram som de nektet å levere.

Nei holder meg til seriøse forhandlere som de to overnevnte og psdata.

Lenke til kommentar

...det blir selvsagt skrevet for at kunder skal innse at at det er snakk om et vesentlig tap dersom de skulle sendt ut [innsatt av DrDoogie: HUNDREVIS AV] harddiskene til 352 kroner.

Selvsagt. Alltid gøy å generere unnskyldninger, bortforklaringer, ansvarsfraskrivelser etc. Noen vokser dog ifra denslags.

At de ønsker raske svar er jo helt naturlig.

Databutikken øsnker selvsagt å få raskest mulig klarthet i hvordan kundene stiller seg til deres forslag samtidig som det jo også er i kundenes interesse å få diskene tilsendt raskest mulig.

Hvorfor er det "helt naturlig" at dem ønsker raske svar? Mitt poeng er at ordlyden, for enkelte, får det til å høres ut som om et "ikke-raskt" svar har en konsekvense. Den slags sleipe, manipulerende retoriske insinuasjoner er det også noen som vokser ifra.

Og hvor har du det fra at dette er et "tilbud" fra databutikken sin side? Foreligger det et alternativ? Hvis alternativet er "2 eller ingen" er det ikke heller et ultimatum enn et "tilbud"?

Synes det er på grensa til usmakelig å prøve å vri Databutikkens tilbud til noe negativt. Fokuser heller på at folk få 160GB til 704 kroner. Det er et kjempekupp!

Selvsagt er det positivt at databutikken står ved ordren sin for dem som bestilte en eller to disker.

Like selvsagt er det negativt at databutikken ikke står ved ordren sin for dem som bestilte mer enn to disker.

Videre er det direkte frekt av databutikken å hevde at alle har vist at dette var en feilprising. Hvis alle viste dette, da må også personen som la prisen inn ha vist det.

Og til sist synes jeg argumentasjonen deres om å behandle kunder som har bestilt +2 harddisker med bakgrunn i den udokumenterte, ukontrollerbare påstanden at "noen har bestilt +199 disker" rett og slett ikke henger på greip.

Lenke til kommentar
Ville heller kjøpt en 160GB disk fra MPX.no eller Komplett.no for 950 kroner enn to 80GB fra databutikken. Både med tanke på at du da får en disk og med tanke på service.

Jeg har faktisk god erfaring med service fra databutikken jeg.

Jeg handlet der èn gang, bl.a et powersupply.

Jeg var misfornøyd med poweret (hadde ikke vifte under, og var uegnet for athlon-cpu-er, men den var reklamert til å være egnet til athlon).

Når jeg sendte dem en mail om dette, fikk jeg meget raskt svar, og de sendte kostnadsfritt et nytt power, etter min spec, uten at jeg trengte å returnere det gamle. Jeg var litt imponert over dem da...

Lenke til kommentar

DrDoogie:

1. ingen nettbutikker ville sendt ut alle varene da det ville blitt et betydelig økonomisk tap. Komplett i england valgte jo også å ikke ekspedere ordrene. Dette må da være enkelt å forstå? Mener du seriøst at en liten menneskelig feil skal ramme butikker så ekstremt hardt? Jeg er veldig interessert i hvordan du mener saken burde vært løst.

2. Det er naturlig at de ønsker raske svar så de kan få levert harddiskene til de som takker ja (vil ikke vi som kunder får varene raskest kanskje?). Butikken ønsker selvsagt å se hva det økonomiske tapet blir på og ikke minst så er det ønskelig å få saken ut av verden for den stakkars ansatte som neppe har det spesielt godt når han skjønte at han har påført butikken et tap på mange tusen.

3. Det er et tilbud fordi kundene her blir tilbudt varene til en betydelig redusert pris. Du har mao tre valg, ikke kjøpe, kjøpe hos en annen butikk til en høyere pris eller slå til på butikkens tilbud.

4. Dersom butikken skulle sendt ut harddisker til de som kjøpt flere titalls så ville det ført til høyere priser for andre kunder og i værste fall konkurs.

5. Når en harddisk med halvparten av lagringsplassen koster MER så bør man skjønne at noe ikke stemmer.

uansett er resultatet at folk nå får kjøpt 2 stk 80GB harddisker til en utrolig god pris. Det er et faktum og kan ikke forandres.

Endret av Anders Leipsland
Lenke til kommentar

Litt rotete de folka... bestilte en 120gb harddisk derfra som jeg avbestilte rett etterpå fordi jeg stakk på butikken å kjøpte en der, men de greide alikevell sende den.... hentet den på posten, men betalte aldri for den :devil: får no være deres problem at de ikke greier sende regning eller si at jeg må betale :cool:

Lenke til kommentar

1. ingen nettbutikker ville sendt ut  alle varene da det ville blitt et betydelig økonomisk tap.

Vi snakker ikke om "alle varene". Jeg har forståelse for at en kunde som har bestilt over 199 harddisker ikke får alle.

Komplett i england valgte jo også å ikke ekspedere ordrene.

Jeg husker noe annerledes i den forbindelse. Mulig det ikke var komplett, men en annen butikk. Saken ble uansett angitt i theregister.co.uk som at store deler av ordrene ble ekspedert.

Jeg er veldig interessert i hvordan du mener saken burde vært løst.

Min mening:

* Ikke kom med beskyldninger av kunden for å spekulere i feilprising når det er butikken som har f'ucka opp.

* Ikke bruk et "halmstrå"-eksempel på spekulering i feilprising for å forsvare at man ikke sender ut mer enn 1% av (påståtte) største ordre.

* Se det positive i å få verdifull reklame ved å strekke seg langt, ta ansvar, og heller revidere internkontroll-rutinene hvis dette virkelig medfører et tap (til forskjell fra noe selvkost som kan sjongleres i regnskapet).

Men i et nøtteskal: "GI MEG RAID-5 DISKENE MINE FØR JEG BEGYNNER Å GRÅTE FOR F'AEN!" :p

Lenke til kommentar
Jeg husker noe annerledes i den forbindelse. Mulig det ikke var komplett, men en annen butikk. Saken ble uansett angitt i theregister.co.uk som at store deler av ordrene ble ekspedert.

http://www.theregister.co.uk/content/51/24515.html

Der ser du hva som skjedde. De tilbød å selge en rambrikke til en god pris.

Forøvrig er det godt å se at også du skjønner at det er en grense for hvor stort økonomisk tap en butikk skal måtte lide pga feilprising. At Databutikken bør se på rutinene for prising av varer er det vel liten tvil om, men jeg mener at Databutikken strekker seg passe langt. De gir et tilbud som begge parter bør kunne leve med og skal ha skryt for det. Forøvrig, du kan kjøpe 1 ekstra harddisk til full pris og da får du RAID-5 til noe som fortsatt er en billig penge ;)

Lenke til kommentar

Personlig har jeg ingen erfaring med Databutikken (ikke ennå, jeg bestilte en disk der i går så da får jeg se hvordan det går) :) men har lest en del negativt om dem. Men vil jo si at måten de løser ”tabben” sin på her er veldig bra.

Selv om jeg mener at det er menneskelig å feile, så kan det være lurt å se litt på rutinene angående prising av varer.

Lenke til kommentar

Jeg er iallefall fornøyd! Jeg skulle akkurat til å bestille meg en ny HD siden jeg for tiden bare har 1 stk 80gb HD. Så kom jeg over tråden på forumet i HW. Disken jeg ville ha fra før var en 160 gb sata, og siden 80en var så billig kjøpte jeg den og! Fra 80gb til 320 gb fordelt på 3 disker for 1450kr er greit!!

Lenke til kommentar
Jeg er iallefall fornøyd! Jeg skulle akkurat til å bestille meg en ny HD siden jeg for tiden bare har 1 stk 80gb HD. Så kom jeg over tråden på forumet i HW. Disken jeg ville ha fra før var en 160 gb sata, og siden 80en var så billig kjøpte jeg den og! Fra 80gb til 320 gb fordelt på 3 disker for 1450kr er greit!!

jeg er og bare glad for at de gadd å sende noen i det hele tatt! vi hadde ikke akkurat krav på noen i det hele tatt eller. Jeg får nå min ene :green:

Lenke til kommentar

Er det noen som har fått bekreftelse på at de er sendt ut?

Først så var jo lagerstatus "ubekreftet 07.01.04" nå er den "ubekreftet 09.01.04",dette er jo i dag så e burde vel kanskje vite om de har fått de i dag eller ikke? :)

Ellers så regner jeg med at vi kanskje ikke står høyest på prioriteringslisten deres...

Lenke til kommentar

Logic suggests that it surely wouldn't have made a difference either way, bud.

Når det er sagt så sitter Nikern på en mail som bekrefter pris. Dette er i høyeste grad interessant for dem av oss som ønsker å ta dette videre.

"Forbrukerrådet, give me convenience or give me death".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...