Gå til innhold

Utrolig billige hardisker

chil

Anbefalte innlegg

Fått ny mail (gjengis i sin helhet):

Hvordan ligger dette an i forhold til forbrukerloven?

Jeg syntes vi skal OK til databutikken jeg.

De har strekt seg litt, og det får vi gjøre også.

De som bestilte mer enn to stk utnyttet nok situasjonen litt ekstra ;)

Ellers la jeg merke til at mailen jeg fikk fra dem etter bestillingen ikke het ordrebekreftelse, men "kopi av ordre".

Så det er mulig at de faktisk har det juridiske på sin side, men strekker seg litt for å ha blide kunder...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Juridisk så avhenger det nok veldig av hvordan mailen dere har fått fra databutikken (den som bekrefter orderen) ser ut. Er den utformet slik at avtalen regnes som inngått så skal avtaler holdes da de er bindene. Om du vil så kan du nok mulig vinne fram ved å dra saken helt til forbrukerombudet, men har du lyst å vente i lang lang tid før du bare kanskje får dine harddisker?

Databutikken gir dere som har bestilt et kjempegodt tilbud og fortjener egentlig skryt for å behandle denne saken på en rask og grei måte. Tydelig at de har lært litt fra sist gang. Så glem nå finjussen og si JA til tilbudet fra Databutikken og kos dere med at dere har gjort et veldig bra kjøp istede for å lage mer bråk rundt det.

Men det er vel kanskje enkelte her som synes Databutikken burde sende ut flere hundretalls harddisker med tap fordi en uheldig sjel (som neppe har det godt på jobb nå) feilprisa?

Endret av Anders Leipsland
Lenke til kommentar

Juridisk så avhenger det nok veldig av hvordan mailen dere har fått fra databutikken (den som bekrefter orderen) ser ut. Er den utformet slik at avtalen regnes som inngått så skal avtaler holdes da de er bindene. Om du vil så kan du nok mulig vinne fram ved å dra saken helt til forbrukerombudet, men har du lyst å vente i lang lang tid før du bare kanskje får dine harddisker?

Databutikken gir dere som har bestilt et kjempegodt tilbud og fortjener egentlig skryt for å behandle denne saken på en rask og grei måte. Tydelig at de har lært litt fra sist gang. Så glem nå finjussen og si JA til tilbudet fra Databutikken og kos dere med at dere har gjort et veldig bra kjøp istede for å lage mer bråk rundt det.

Men det er vel kanskje enkelte her som synes Databutikken burde sende ut flere hundretalls harddisker med tap fordi en uheldig sjel (som neppe har det godt på jobb nå) feilprisa?

Her er jeg enig med :roll:

Lenke til kommentar
De som bestilte mer enn to stk utnyttet nok situasjonen litt ekstra ;)

Enig, så derfor synes jeg det er en grei løsning dem har kommet frem til. Bestillte bare 1 disk, og får den, men for dere andre så er vel dette ok?

Lenke til kommentar

pokker... sendte mail til dem, og spurte om vi fikk fraktfritt levert 2 disker, men det kunne de ikke. pokker... jaja, får vel klare meg med bare to disker da..., og i den mailen vi først fikk står det at folk hamstra hundrevis av disker selv om de visste de var feilprisa, men det var da ingen som kunne vite at de var det, men bare et godt tilbud.

Lenke til kommentar
...og i den mailen vi først fikk står det at folk hamstra hundrevis av disker selv om de visste de var feilprisa,

Mm.

Mange logisk svake svar her. Eksempelvis:

* Hvordan vet vi at folk faktisk bestilte over 199 harddisker ("hundrevis")?

* Hvordan vet vi at databutikken ikke selv foretok disse bestillingene for å kunne bruke det som argument til å drite i andre sine bestillinger?

* Hvilken sammenheng er det mellom 199+ harddisker og 2+ harddisker, gitt at 199 / 2 = 9950% ?

* Hvilken relevanse har det for akkuratt deg som kunde hva andre bestiller?

* etc.

Jeg misliker også linja "skynd deg å bekrefte at du ikke vil vi skal være nødt til å sende deg det du har bestilt".

Synes det gir en beisk smak i munnen å tenke over at mindre begavede mennesker da vil lese det som at "hvis du ikke raskt bekrefter at du ikke vil ha det du har bestilt, skjer det noe farlig noe".

Men det er kanskje bare mine sure druer.

EDIT:

Svarer ikke her spesielt til LordOfDeath sitt innlegg eller tankegang, griper bare fatt i hans gjengivelse av databutikken sine logisk svake argumenter.

Endret av DrDoogie
Lenke til kommentar
hehe....jeg sitter her med 8GB harddisk og ser at folk bestiller hundrevis av GB....og dere har sikkert et par GB fra før.....hva i all verden er det dere fyller diskene deres med? :scared:

Jeg har forresten nesten 3 GB ledig  :thumbup:

Hopp.

Endret av Atypic
Lenke til kommentar

Jeg bestilte ingen, men hadde jeg vært en av de som bestilte 4-5 disker, og bare får 2 hadde jeg ikke likt det.

Det er tross alt raid folk tenker på, og 2 disker i raid er ikke noe stas...

100+, det vil koste vedkommende litt over 35000 + frakt. Tror egentlig ikke at noen gjorde det, iallefall ikke denne gangen, den mailen... de skrev først 10-tals, men så plutselig 100 talls....

Vel, nå har vi iallefall lært noe i dag. Skal du bestille noe billig så oppretter to et par kontoer til og bestiller en små mengde per konto.

Lenke til kommentar

drdoogie: Selvsagt kan man ikke vite det, men det blir selvsagt skrevet for at kunder skal innse at at det er snakk om et vesentlig tap dersom de skulle sendt ut harddiskene til 352 kroner. Vi har da heller ingen indikasjoner på at det IKKE stemmer det dem skriver.

At de ønsker raske svar er jo helt naturlig. Databutikken øsnker selvsagt å få raskest mulig klarthet i hvordan kundene stiller seg til deres forslag samtidig som det jo også er i kundenes interesse å få diskene tilsendt raskest mulig.

Synes det er på grensa til usmakelig å prøve å vri Databutikkens tilbud til noe negativt. Fokuser heller på at folk få 160GB til 704 kroner. Det er et kjempekupp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...