Sinitus1990 Skrevet 14. februar 2021 Del Skrevet 14. februar 2021 (endret) Det jeg ikke forstår når jeg leser slikt er at dagens foreldregenerasjon er oppvokst med Playstation, Nintendo, PC osv. Skulle nesten tro at det er litt mere forståelse på hva spilling innebærer. Jeg er selv forelder i dag og har gamet siden jeg var rundt 6 år på starten av 90-tallet og spiller fortsatt innimellom. Når vi var i tennårene, før bredbånd ble allmannseie, var det nattspilling på den lokale nettkaffeen i helgene eller LAN hos venner der vi drasset med hele den stasjonere PCen som var måtene vi fikk spillt sammen. Når bredbånd ble almannseie døde nettkaffenene en etter en og det ble mer vanlig å sitte hjemme hos seg selv og spille sammen, da gikk kommunikasjonen over Skype. Derfor forstår jeg ikke hvorfor dagens foreldre sier at de er bekymret for spillingen med tanke på at de selv er oppvokst med spill. Spillingen kan være veldig sosialt der elle vennene er samlet for å spille sammen. Det var mer forståelig for 20 år siden når våre foreldre, som ikke er oppvokst med spill, var bekymret for vår spilling. Det er mye bedre å spille enn å sitte passivt å se på TV. Endret 14. februar 2021 av Sinitus1990 1 Lenke til kommentar
Poutine Gravy Skrevet 14. februar 2021 Del Skrevet 14. februar 2021 Sinitus1990 skrev (12 minutter siden): Det jeg ikke forstår når jeg leser slikt er at dagens foreldregenerasjon er oppvokst med Playstation, Nintendo, PC osv. Skulle nesten tro at det er litt mere forståelse på hva spilling innebærer. Jeg er selv forelder i dag og har gamet siden jeg var rundt 6 år på starten av 90-tallet og spiller fortsatt innimellom. Når vi var i tennårene, før bredbånd ble allmannseie, var det nattspilling på den lokale nettkaffeen i helgene eller LAN hos venner der vi drasset med hele den stasjonere PCen som var måtene vi fikk spillt sammen. Når bredbånd ble almannseie døde nettkaffenene en etter en og det ble mer vanlig å sitte hjemme hos seg selv og spille sammen, da gikk kommunikasjonen over Skype. Derfor forstår jeg ikke hvorfor dagens foreldre sier at de er bekymret for spillingen med tanke på at de selv er oppvokst med spill. Spillingen kan være veldig sosialt der elle vennene er samlet for å spille sammen. Det var mer forståelig for 20 år siden når våre foreldre, som ikke er oppvokst med spill, var bekymret for vår spilling. Det er mye bedre å spille enn å sitte passivt å se på TV. Guttungen min på 5 sitter å spiller på en Xiaomi A1. Kjøpte Google play pass for et år. Itillegg har jeg 2stk Stadia til han blir litt eldre. Har også en 360 liggende, sparer den pga Orange Box og enkelte FPS spill som F.E.A.R. serien. Jeg hadde Vic-20 på 80-tallet. Vennene mine hadde C-64. På 90-tallet hadde de A-500 og A-500+. Jeg fikk A-600. NES ble leid av og til på den lokale videosjappa for å spille Mario og Mario-kart. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 15. februar 2021 Del Skrevet 15. februar 2021 Dette er som med alt annet, hvis du er god bør du spille hver dag og gjøre en karriere ut av det og er du ikke fult så god, da bør man begrense antall timer eller kutte det ut. Det er dumt å bruke all sin tid på noe som ikke gir frukter. Man kan tjene 100k eller mer i måneden i dag på å spille/streame, så det er ikke gitt at det er dumt å spille mye så lenge man er god og stadig blir bedre. Lenke til kommentar
Poutine Gravy Skrevet 15. februar 2021 Del Skrevet 15. februar 2021 Alt må ikke gjøres til et yrke. Så alle ungdommer som går ski og ikke blir en ny Nortug bør begrense skigåing? Alle som ikke blir en ny Svindal skal slutte med alpint? osv... Kan man ikke ha det gøy lengre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå