asjstian Skrevet 9. februar 2021 Del Skrevet 9. februar 2021 Bestillte en tv på power netthandel 2.2.21, med levering til lokal butikk. Når jeg bestiller viser det 10+ på nettlager etter flere dager står fortsatt ordren enda bare som mottat, ikke plukket/ klargjort/sendt. Tar derfor kontakt med kundeservice og blir fortalt at min bestilling vil ankomme butikk den 9.2. Da det fortsatt 7.2 ikke er skjedd noe med ordre, tar jeg kontakt igjen med kundeservice. Får beskjed at det har vært ett misforhold i lagerbeholdning, men at jeg vil få mitt produkt den 11.2. Aner ugler i mosen, da det i tillegg på nett står som forventet på lager 13.2. ringer derfor kundeservice 9.2 og spør på ny hva som skjer med ordre, får da beskjed at finansiering (Santander kampanje 3år rente og gebyr fri) må signeres. Opplyser at jeg ikke har fått noen papirer til signering, og at det på nett står som betaling godkjent, og at jeg flere ganger har fått opplyst at varen er på vei.. Får beskjed om å kontakte Santander så skal de få sendt varen sjekker med Santander, og det stemmer. De har hatt problemer med en del søknader, og har ikke fått gitt tilbakemelding på det til kunde. Etter det er ordnet med Santander tar jeg kontakt med Power, som opplyser nå at ordre er slettet pga usikkerhet rundt levering.. komplett kaos! Og kundebehandlere som gir opplysninger som ikke stemmer. venter nå tilbakemelding fra en leder innen kundeservice, da jeg var om dette ble tatt videre. En kundebehandler sa at kollegaene hadde bare gjort en feil, og det er jo menneskelig.. sa meg enig i at det er det, men tilfelle her er at de pøser på med informasjon som ikke er riktig. Elendig service!! 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 10. februar 2021 Del Skrevet 10. februar 2021 Hva er spørsmålet? Dette er ikke et forum for blogger 1 Lenke til kommentar
asjstian Skrevet 10. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2021 Dubious skrev (1 time siden): Hva er spørsmålet? Dette er ikke et forum for blogger Skal vi se.. dette er underforum for forbrukerrett, så da antar jeg hvis jeg legger frem en forbrukersak, at muligens noen her har litt mer greie på hva en kan forvente/kreve i en slik situasjon som beskrevet? Saken er beskrevet fra min side, og håpet noen hadde innspill rett og slett.. 2 Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 10. februar 2021 Del Skrevet 10. februar 2021 Hovedteksten din er litt selvmotsigende, du skriver at ingenting har skjedd med ordren din, men at du flere ganger har fått beskjed om at den er på vei? At Santander har rotet, kan man vel ikke klandre Power for, men det at de har slettet orden, og det uten å kontakte deg er meget merkelig. Synes også det er klønete av de å bekrefte at de sender når papirene er utfylt, når de tilsynelatende ikke har kontroll på lagerstatusen. Dersom produktet er utsolgt og de ikke får inn nytt, burde en god kundebehandler gitt deg et litt dyrere produkt til samme pris, eller et relativt likt produkt med feks gratis skjermkaliberering eller noe som plaster på såret, hvor du kan velge om du godtar det eller ikke. Tidligere har jeg fått gavekort som plaster på såret, når de har rotet det til. 1 Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 10. februar 2021 Del Skrevet 10. februar 2021 Butikken har ikke mulighet å heve kjøpet (kansellere ordren) etter butikken har godkjent ordren (sendt ordrebekreftelse / godkjent betaling), pr forbrukerkjøpsloven. Ta kontakt med Power og be (på en pen måte) at de leverer produktet til den prisen og betalingsmåten som var avtalt, eventuelt et likeverdig eller bedre produkt. Ta gjerne vare på dokumentasjonen du har mtp ordre, betaling, santander og kontakt med power. 2 Lenke til kommentar
asjstian Skrevet 10. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2021 Baranladion skrev (3 timer siden): Hovedteksten din er litt selvmotsigende, du skriver at ingenting har skjedd med ordren din, men at du flere ganger har fått beskjed om at den er på vei? At Santander har rotet, kan man vel ikke klandre Power for, men det at de har slettet orden, og det uten å kontakte deg er meget merkelig. Synes også det er klønete av de å bekrefte at de sender når papirene er utfylt, når de tilsynelatende ikke har kontroll på lagerstatusen. Dersom produktet er utsolgt og de ikke får inn nytt, burde en god kundebehandler gitt deg et litt dyrere produkt til samme pris, eller et relativt likt produkt med feks gratis skjermkaliberering eller noe som plaster på såret, hvor du kan velge om du godtar det eller ikke. Tidligere har jeg fått gavekort som plaster på såret, når de har rotet det til. Overskriften spiller på at kundebehandler gjentatte ganger gir meg en leveringsdato, og sier at ordren er på vei når det faktisk ikke stemmer. Ordre var faktisk stoppet, og hadde kundebehandler nr 1 opplyst det kunne vi ordnet saken enkelt og greit ved første hendvendelse. Det gjorde de ikke, men sa gjentatte ganger at ordre var underveis og ga meg en faktisk dato for ankomst. Ikke noe av informasjonen jeg fikk var faktisk reelle, da ordre aldri ble lagt til.. Men enig i ditt forslag til løsning, synes de burde gi en kompensasjon for rot. 1 Lenke til kommentar
Callekanon Skrevet 15. februar 2022 Del Skrevet 15. februar 2022 On 2/10/2021 at 11:57 AM, Axefjord said: Butikken har ikke mulighet å heve kjøpet (kansellere ordren) etter butikken har godkjent ordren (sendt ordrebekreftelse / godkjent betaling), pr forbrukerkjøpsloven. Ta kontakt med Power og be (på en pen måte) at de leverer produktet til den prisen og betalingsmåten som var avtalt, eventuelt et likeverdig eller bedre produkt. Ta gjerne vare på dokumentasjonen du har mtp ordre, betaling, santander og kontakt med power. Hei! Jeg har havnet i akkurat samme situasjon, og lurer på hvilken paragraf i Forbrukerkjøpsloven til hentyder til her? Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 15. februar 2022 Del Skrevet 15. februar 2022 6 minutes ago, Callekanon said: Hei! Jeg har havnet i akkurat samme situasjon, og lurer på hvilken paragraf i Forbrukerkjøpsloven til hentyder til her? Det er en egen seksjon i Forbr.kjøpsloven som handler om selgers muligheter mtp heving. Om de ikke oppfyller kravene der, så kan de ikke heve. https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2002-06-21-34#KAPITTEL_7 Det er også informasjon om hva du har krav på ved forsinket eller mangel på levering: https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2002-06-21-34#KAPITTEL_5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå