Gå til innhold

Feil på 2006 Ford, bør forhandler stå for reparasjon`?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sjekk hva som står i kontrakten. Jeg hadde generelt ikke gitt meg på dette. 2006 modell er en eldgammel bil, men når forhandler selger objektet, da påtar de seg et ansvar og man må forvente at bilen er kjørbar. Dersom bil ikke starter eller er vanskelig å starte, da er den per def. ikke kjørbar.

Dersom du ikke har signert på at du har kjørt et reparasjonsoppbjekt eller lignende, så har du en sak. Mest sannsynlig er det bare å bytte batteri for forhandler. Ta kontakt med forhandler og be de rydde opp. 

Lenke til kommentar

Den fungerte greit ved prøvekjøring og salgstidspunkt? Høres ut som samme problem som jeg har på min 2015 Fiesta. Nytt batteri hjalp ikke, så skal bytte starter på mandag. Og i den kom feilen så fort på at det er mulig selger i ditt tilfelle ikke viste noe om det på salgstidspunkt.

Og evt før starter byttes kan det var lurt å sjekke og gå over tilkoblingen til nåværende starter (skru av ledningene, rengjøre og pusse over kontaktene). I noen tilfeller er det der feilen ligger. Enten selv evt på verksted (tar dem 15-30 min)

Fungerer ikke det må nok starter byttes

Lenke til kommentar

Nå har det også vært ganske kaldt i en lengre periode flere steder i landet. Bor du et slikt sted? Står bilen ute i kulda og startes uten bruk av motorvarmer er det hardt for både motor, batteri og starter. Godt mulig den da tok kvelden som følge av det. Men forsøk forhandler først. Bilen kan jo også ha hatt flere kaldstarter hos forhandler før du kjøpte den. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...