Gå til innhold

Spotify og Chromecast audio

:utakt

Anbefalte innlegg

Når jeg bruker jobb-PCen så kan jeg streame Spotify til Chromecast audio. Men den samme Chromecasten dukker ikke opp som alternativ på hjemme-PCen. 

Begge maskinene bruker Microsoft Store-appen fra Spotify. Jeg har til og med avinstallert og reinstallert appen på hjemme-PCen, i tilfelle det var en gammel versjon som hadde hengt seg opp eller noe sånt. 

Noen som vet hva som kan være feil? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
tflovik skrev (7 minutter siden):

Kan det være så enkelt at du har dual band wifi og er på feil kanal med hjemme-pcen?

Hvis Chromecast audio er tilkoblet 5ghz og du bruker 2,4Ghz på hjemmepcen eller omvendt så tror jeg ikke det vil fungere.

Interessant! Hvordan sjekker jeg det? Jeg aner helt ærlig ikke hva slags wifi innstillinger som gjelder her.

Endret av :utakt
Lenke til kommentar
:utakt skrev (19 minutter siden):

Interessant! Hvordan sjekker jeg det? Jeg aner helt ærlig ikke hva slags wifi innstillinger som gjelder her.

Når du velger hviket wifi nettverk du skal koble til på din pc så vil du se om ditt wifi kommer opp 2 ganger, hvis det gjør det så har du dual band og da må koble deg på det samme bandet som chromecast audio er på.

• Liker 1
Lenke til kommentar
tflovik skrev (1 minutt siden):

Når du velger hviket wifi nettverk du skal koble til på din pc så vil du se om ditt wifi kommer opp 2 ganger, hvis det gjør det så har du dual band og da må koble deg på det samme bandet som chromecast audio er på.

Kom bare opp én gang i listen.

Lenke til kommentar
tflovik skrev (12 timer siden):

Prøv å deaktivere brannmuren på hjemmepcen din for å se om det kan være årsaken.

Hvis dette virker så må du aktivisere brannmuren igjenn og legge til et unntak for casting slik at trafikken tillates.

Det hadde visst med brannmur å gjøre, ja. Funker nå. 

Tusen takk for hjelpen! :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...