Gå til innhold

tv-ut, kun svart hvit


w2k

Anbefalte innlegg

jeg har kjøpt en s-video-til-scart kabel som jeg har koblet til geforcemx2 kortet, uansett hvilke instillinger jeg velger på driverne og tv (PAL,NTSC osv) så får jeg kun svart hvit bilde, vet noen hva det kommer av eller fins det noen tredjeparts tv-ut programmer jeg kan bruke....?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nei, jeg kan kun velge color system, og det hjelper heller ikke. ellers takk for hjelpen :).

 

kan du/dere ellers anbefale en annen type kabel, må ha sånn kabel med stereoplugg som jeg setter i lydkortet så jeg får lyden på tv...

Lenke til kommentar

Hoy!

Jeg har akkurat samme problem uten at jeg har funnet noen løsning på problemet. Måtte tilslutt bite i det sure eplet å bruke den gamle gule kabelen:(

 

edit: Hehe, flere som har prøvd det her ja. Fare for at det skal mekkes når jeg kommer hjem da:)

Endret av Huscht
Lenke til kommentar

Prøv med TV-Tool

 

Tv-Tool er genialt..og veldig billig..12 Euro for livstid med oppgraderinger...(Jeg betalte 10 Euro for en stund siden da jeg kjøpte lisens, alt stiger :-)

Om du ikke synes duden som mekker dette fortjener sine 12 Euro kan du vel alltids fikse programmet på en annen måte..men han fortjener det, synes jeg iallefall :-)

Lenke til kommentar
amen og amen har lest de trådene før uten at jeg fikk fikset det.

Har du prøvd å sjekke support forumet til den enkelte produsenten? Og/eller finne ut hvilken TVUT brikke du har på kortet med tvtool?

 

Kanskje det er noe spesifikt med akkuratt det brikkesettet som tv-ut greia bruker.

Lenke til kommentar
jeg regner med at tv støtter super-video siden det er et nytt samsung 28".

 

har også prøvd å velge composite-out på driverne uten at det hjalp.

Har sjekka litt og funnet ut at ingen Samsung 28" støtter s-video på scart. :no:

Noen Samsung 28" widescreen har separat s-video i side eller front for kamera o.l.

 

Men det skulle ha funka å velge composite-out.... Har du prøvd å innstalere TV-Tool (kan vel brukes en kort tid for å teste før man betaler) og velge composite-out der. Det hender at det programmet er bedre...

 

Og så må det være PAL B eller PAL G, men det er jo sagt før her...

Endret av Mr D
Lenke til kommentar

prøvd tv-tool og fikk det ikke til å funke med det heller, tror jeg heller skal kjøpe en ny kabel, hva heter den der "gode gamle gule kabelen" igjen...? er det den man kobler til foran på <video-in> på TV´en?

Endret av w2k
Lenke til kommentar

Vel, kanskje dere kan hjelpe meg også da.. ?!

 

TVn har 2x SCART og 1xSVHS inngang..

 

Dette Funker;

PC [sVHS] TV

DVD [sCART] TV

 

 

Dette funker ikke (blir svart/hvit);

PC [sVHS->SCART] TV

 

Tydligvis klarer TVn min SVHS -signaler, men de blir Svart/Hvit når jeg kobler de via en SCART overgang..

 

Jeg har søkt og lest, og enda ikke fått til.

 

Ikke finner jeg noen innstilling på TVn, og ikke finner jeg noen innstillinger på skjermkortet (for å skifte over til SCART/Composite. (disse to er de samme, ikke sant?)). Jeg har på min bærebare et Radeon9000 kort. (Ellers på min stasjonære; se signatur, ..mener å huske å ha samme problem der.. lenge siden jeg har prøvd)..

 

 

Takk for hjelp!

 

mvh Bone

 

 

EDIT:

 

Har desverre ikke så peil på hva de forskjellige pluggene heter, men; TV'n min inngang til "den Gule", og (den som jeg har omtalt som SVHS, og prøvd og funket) en inngang helt lik den som er bak på skjermkortet...

Endret av Bone
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...