Redaksjonen. Skrevet 8. februar 2021 Del Skrevet 8. februar 2021 DEBATT: – Godt design er nøkkelen til gode brukeropplevelser Lenke til kommentar
Mart Sangolt Skrevet 8. februar 2021 Del Skrevet 8. februar 2021 På hvilken måte er dette et debattinnlegg? Artikkelen beskriver jo bare en tradisjonell designprosess, med litt konkrete eksempler fra Fortum. UX betyr jo ordrett brukeropplevelse, så er jo selvforklarende at gode brukeropplevelser starter med godt brukeropplevelsesdesign (UX-design). Er debattinnlegget at man skal jobbe fossefall med faser, ikke smidig? Som på 90-tallet? Hilsen Senior UX-designer. Lenke til kommentar
Selvstendigsaas Skrevet 9. februar 2021 Del Skrevet 9. februar 2021 Design er viktig, men ikke nærheten av like viktig som funksjonelle tjenester. Jeg kan leve med et dårlig design om tjenesten er dønn stabil, men det å ha et flott design men en ustabil tjeneste er ikke akseptabelt. Nå er det ikke sånn at det ene utelukker det andre, men det er ofte lett å se hvor prioriteringen ligger. Markedsmessig er det jo lettere å selge noe som ser pent ut, men når "kjærlighet ved første blikk" er over, er det produktets funksjonalitet som er avgjørende. Vi kan jo bare se til Linux (ikke desktop) som lever i beste velgående, til tross for et design fra oldtidens dataverden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå