Gå til innhold

Hardwarebutikken - Skit treige på pakke utsendelse


Anbefalte innlegg

Heihei og godt nyttår til alle forumbrukere ;)

 

Har bestilt varer hos HWB 2-3 ganger siden de åpnet nylig, begge gangene har de brukt 4-6 dager på å innlevere pakken til postkontoret, selv om varen har vært på lager.

 

Jeg har bestilt til ulike adresser, og på ulike tider, så jeg vet problemet ikke er med postgangen hit jeg bor. Anyways bor jeg i Oslo1 (0165), trolig et av norges mest sentrale postkontor, så det burde ikke vært problemer.

 

Se pakkesporing på min siste pakke ved å klikke her.

 

Dette er jo helt uakseptabelt når varen ble bestilt 30. desember.

Jeg er klar over at det har vært helligdager, men likevel, det bør bli max noen dager forsinkelse pga dette. Samt gjentar jeg at dette ikke er første gang dette skjer.

 

Prisene og utvalget ellers er jo skitbra på HWB, så jeg er ikke ute etter å henge ut butikken - vil bare advare mot at de er treige på utsending av varer.

Endret av shahin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bestilte midt i førjuls striden og de pakket den samme dag (kl 20.00) og leverte den til Posten morgen etterpå, så jeg kan ikke si at jeg har noe dårlig erfaring med butikken.

 

Men som du sier, det er helligdager og da har dem sikkert ikke kontroll på alt sammen.

 

EDIT :

 

Nå vet du jo ikke 100% om de har varen på lager heller da. Kan alltids være no kluss der, selvom de da burde ha kontaktet deg.

Endret av atticus
Lenke til kommentar
Heihei og godt nyttår til alle forumbrukere ;)

 

Har bestilt varer hos HWB 2-3 ganger siden de åpnet nylig, begge gangene har de brukt 4-6 dager på å innlevere pakken til postkontoret, selv om varen har vært på lager.

[...]

Se pakkesporing på min siste pakke ved å klikke her.

 

Dette er jo helt uakseptabelt når varen ble bestilt 30. desember.

[...]

Hei, jeg kjenner meg ikke igjen her. Jeg har selv bestilt varer fra hwb.no den 29.12 og varene var på lager. Varene ble sendt ut samme dag varene skulle egentlig ha kommet på nyttårsaften på kvelden, men grunnet til at det ikke ble sendt ut pakker på kvelden. Så da fikk jeg varene mine den 02.01.04 isteden. Jeg bor like utenfor Oslo, dvs. 1470 Lørenskog.

 

Men jeg ser at du bestilte varer når dem nylig hadde åpnet og det tar alltid å komme 100% i gang for å sving på lageret.

 

Men ettersom jeg forstår den pakkesporingsgreia di så er pakka i en postbil på vei til Stokke.

Lenke til kommentar
husket å regne med søndager når du har bestillt?

Bestilte jo på en Tirsdag, skal da ikke være nødvendig å regne med førstkommende søndag etter det i leveringstid.

 

Skjønner at dette kan oppfattes som "syting og klaging" men:

 

1. Posten kan ikke klandres, når pakken er levert inn så sent.

2. Er vant med å få pakken dagen etter ved bestillinger før kl. 12, ellers 48 timer etter. I absolutt verste fall kan det ta 3 dager i andre webshops (selvfølgelig for varer på lager).

 

Over 1 uke for varer på lager er uakseptabelt. Det tar ikke så lang tid å frakte varen fra en reol til pakkedisk, og deretter shippe den. Trolig går det jo 10 dager før jeg har denne varen, da den først ble innlevert 7 dager etter bestilling.

Endret av shahin
Lenke til kommentar

Mulig du har vært uheldig?

 

Jeg har bestilt tre ganger i løpet av førjul, romjul og ikke merket noe forsinkelse.

 

Det er jo mulig at nyttårshelga har hatt sin effekt på de ansatte i HWB også. Kanskje de også satt i en sofa med juletrepynt på hodet klokken 04:30, slik som meg???

 

DrErling :thumbup:

Lenke til kommentar

Hei alle forumbrukere: Vi var veldig i tvil om vi burde svare på denne, men besluttet at dette ikke kan stå uimotsagt. Sannheten er at vi siden vi åpnet ikke har mottatt en eneste ordre på lagervarer som ikke har ligget i postburet i løpet av 2 timer (på virkedager altså). Den 30/12-03 mottok vi heller ingen ordre fra postnummer 0165. Å bli "hengt ut" for noe som rett og slett ikke har skjedd syns vi ikke er rettferdig, derfor dette innlegg.

 

Mvh Hardwarebutikken

Lenke til kommentar
Hmm bestilt varer to- tre ganger? Og BEGGE gangene har det tatt 4-6 dager? Men litt artig lesning. Første negative jeg har funnet om hwb.no så langt. Og jeg har sett mange inlegg ang de.

ja, og rart vi ikke har hørt noe om dette før nå. Ettersom det ikke har kommet noen negative tilbakebemeldinger før nå.

Lenke til kommentar

Jeg la inn en ordre i går kl 11.52 hos HWB. Kl 16.36 var den registrert innlevert hos Posten. Det synes jeg er meget bra!

 

Er derimot ikke så veldig fornøyd med Komplett. La inn en ordre 1. januar på et produkt de har på lager. Den har fortstatt status "plukkliste". Må vel ta en telefon for å sjekke hva som er problemet.

Lenke til kommentar

Den siste pakka - 30. desember, må du nesten regne med at kommer for seint!

hadde det vært 5 arbeidsdager eller noe, skulle jeg vært enig. Da hadde det vært seint!

Men det er nyttårsaften, bestillingene hoper seg opp, helg, etc.

Jeg synes det var bra at de klarte å få levert den 1. vanlige arbeidsdag (med unntak av fredag som er en "potensiell fridag - 2. nyttårsdag" + helg)..

 

Vil vel nesten bare regne med at det er du som har vært uheldig? (Bestilt på sene fredagskvelder kanskje?:p)

 

Du bestilte tirsdag, kanskje på kvelden?

Kan vel ikke forvente at folk skal stå der på nyttårsaften og jobbe ræva av seg (o; (selv om det er det jeg gjorde på nyttårsaften :( )

 

 

Tidspunkt og datoer på de andre bestillingene dine?

 

 

 

(kom på detta nå også.. kanskje varen fakisk ble levert på fredag, men siden posten hadde mye å gjøre, venta de med den til over helga? :]

 

Men seff - skal ikke nekte for at det kan være hwb som har vært trege. Bare prøver å se på dette fra et annet synspunkt.

Lenke til kommentar
Vel jeg regner med at HWB tok fri den 31.12 da, og kom ikke på jobb hverken 1 eller 2 nyttårsdag, noe som ikke er uvanlig. Ergo blir første jobbdag 05.01. Skjønner ikke hva du klager etter.

 

Vel, dette stemmer muligens.

For en venn bestilte noe på PS-Data og dette tok også flere dager mer enn normalt.

 

Det som er litt rart er at du som privatperson kommer med et godt argument og en seriøs post, mens butikken sier jeg ikke handlet der. Jeg skulle ønske butikken hadde rett, men her må jeg skuffe dere. Hvis jeg ikke handlet der, hvilken pakkesporing linker jeg da til? Dette blir for dumt.

 

Som en butikk bør man kunne motta både positiv og negativ feedback.

 

In the end blir det siste gang jeg handler hos HWB, noe både jeg og de trolig er meget fornøyd med. Men det er ingen grunn til å henge ut alle som kommer med negativ feedback. Jeg gidder jo ikke poste her hver gang en webshop sender ut pakke etter 5 timer, man poster selvfølgelig mer når man er misfornøyd og vil advare andre. At andre ikke kjenner seg igjen sier seg selv, for hvis de hadde brukt 1 uke på å ekspedere ALLE ordre, hadde de vært konkurs allerede.

 

Har handlet i webshops, siden prisguiden var en stygg html side med grønne/røde tables, og har trolig handlet i alle webshops som eksisterer i dag. Jeg har ikke laget en post for de 1mill gangene min ordre har blitt ekspedert lynraskt, og jeg lager heller ikke en post om det tar 2-3 ekstra dager en gang. Jeg forstår at problemer kan oppstå og ting kan ta tid, men ikke 1 uke.

Endret av shahin
Lenke til kommentar

Må bare stemme i; pakkene fra HWB har ankommet presis som et urverk, raskt og effektivt. I tillegg så er de raskt tilbake med svar på mail noe ikke alle webshopper kan påstå de er.

 

HWB :love:

 

Shahin: Når du først får dritt på den ene foten så ikke hopp i med begge bena; Først klager du på lang leveringstid, så begynner man å se på alle de helligdager/fridager som har vært i perioden og så viser det seg at HWB ikke har hatt sending til det postnummeret på angitte tidspunkt.

Alle gjør feil/driter seg ut iblant, men det er bare de som beklager og inrømmer det som kommer styrket ut :thumbup:

Endret av TheMatrix
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva som var galt i den leveringstiden der? Jeg bestilte hos komplett den 25. desember, den ble utlevert den 29 og posten har brukt tiden fra da til nå (den 26) på og levere hjem på døra, som vanligvis går den samme dagen du bestilte. Det er såklart på grunn av julen...

 

Og i tillegg har de bare brukt en dag hos deg, fordi den 5 er første jobbedag for dem. I tillegg til det har det hopet seg opp med bestillinger de fire dagene de ikke hadde åpent. Det er absolutt ikke noe og klage på...

Endret av jonpet55
Lenke til kommentar
Det som er litt rart er at du som privatperson kommer med et godt argument og en seriøs post, mens butikken sier jeg ikke handlet der. Jeg skulle ønske butikken hadde rett, men her må jeg skuffe dere. Hvis jeg ikke handlet der, hvilken pakkesporing linker jeg da til? Dette blir for dumt.

 

Som en butikk bør man kunne motta både positiv og negativ feedback.

 

In the end blir det siste gang jeg handler hos HWB, noe både jeg og de trolig er meget fornøyd med. Men det er ingen grunn til å henge ut alle som kommer med negativ feedback. Jeg gidder jo ikke poste her hver gang en webshop sender ut pakke etter 5 timer, man poster selvfølgelig mer når man er misfornøyd og vil advare andre. At andre ikke kjenner seg igjen sier seg selv, for hvis de hadde brukt 1 uke på å ekspedere ALLE ordre, hadde de vært konkurs allerede.

 

Hei igjen forumbrukere og shahin. Vi har funnet ordren din i systemet vårt, og det er liten tvil om at du har handlet hos oss. Vi har heller ikke nektet for det. Du har bare ikke handlet hos oss den 30/12 som du sier. Du har bestilt varer den 31/12 rett etter klokka 17 på kvelden (elektronikkens verden er fantastisk, da er det meste enkelt å dokumentere og følge opp). Første arbeidsdag etter 31/12 var 2/1, og da ble selvsagt din pakke sendt fra oss, og den er fremme i Oslo i dag. Er ikke så lett å levere noe særlig raskere enn det når det er en helligdag og en helg i mellom din ordre og leveringstidspunktet. Men, det har vært noe feil med pakkesporingen, en EDI-fil som posten trenger for å spore pakken din feilet, og derfor fikk du ikke sporet pakken før i går. MEN; varen var sendt fra oss 2/1.

 

Vi aksepterer selvsagt kritikk, det må alle gjøre, men overdrivelser og/eller regelrett løgn kan vi ikke akseptere. Her tror jeg dog det rett og slett bunner ut i at du husket litt feil samt det med EDI-filen. Hardwarebutikken beklager om du ikke vil handle hos oss mer Shahin, vi ønsker alle kunder vi kan få inkludert deg, men om du ønsker å diskutere en sak offentlig fremfor å ta en telefon til oss må vi ha rett til å svare på tiltalen.

 

Håper dette avklarer saken både for deg og de som følger denne tråden.

Mvh Hardwarebutikken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...