Redaksjonen. Skrevet 8. februar 2021 Del Skrevet 8. februar 2021 Alt du må vite om Nissan Ariya Lenke til kommentar
Ano__Nym Skrevet 8. februar 2021 Del Skrevet 8. februar 2021 For dårlig og for dyr når Model Y har større bagasje og større batteri.. Beholder de den teite ladepluggen som INGEN andre bruker så er det bare å skrinlegge Nissan Norge 4 Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 8. februar 2021 Del Skrevet 8. februar 2021 5 minutes ago, Ano__Nym said: Beholder de den teite ladepluggen som INGEN andre bruker så er det bare å skrinlegge Nissan Norge Den kommer med CCS i Norge. De har skjønt at Chademo er ut her i landet. 5 Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø Skrevet 8. februar 2021 Del Skrevet 8. februar 2021 Dessverre er den stygg som juling og samtidig for dyr. Eneste som er bra er hengervekt på mer enn 1300kg, da er faktisk hengerfestet ganske brukendes. Men designet sammen med Nissans grisehøye delepriser gjør at denne utgår for vår del neste gang vi skal bytte bil. Som heldigvis er lenge til 3 Lenke til kommentar
4ZOOWZKB Skrevet 8. februar 2021 Del Skrevet 8. februar 2021 Skal prøves. Liker konseptet med toveislading. Sannsynligvis bedre sammenskrudd enn en TY også... 1 Lenke til kommentar
onkel_jon Skrevet 8. februar 2021 Del Skrevet 8. februar 2021 21 minutes ago, 4ZOOWZKB said: Skal prøves. Liker konseptet med toveislading. Sannsynligvis bedre sammenskrudd enn en TY også... Denne støtter vel ikke toveis lading? Må vel ha chademo til det Lenke til kommentar
Fluor1 Skrevet 9. februar 2021 Del Skrevet 9. februar 2021 Jeg satt i bilen og kan ikke si at jeg ble helt imponert tatt prisen i betraktning, den er særdeles overpriset i forhold til Polestar 2 og flere andre. 600 lapper for såkalt liksom «performance» utgave er 100 lapper for mye. Å kalle toppmodellen performance blir for dumt når den ikke har noe særlig å skryte av. Dersom ikke Nissan revurderer prisingen kjøper jeg ikke denne. 3 Lenke til kommentar
Fluor1 Skrevet 9. februar 2021 Del Skrevet 9. februar 2021 Jens Kr. Kirkebø skrev (8 timer siden): Dessverre er den stygg som juling og samtidig for dyr. Eneste som er bra er hengervekt på mer enn 1300kg, da er faktisk hengerfestet ganske brukendes. Men designet sammen med Nissans grisehøye delepriser gjør at denne utgår for vår del neste gang vi skal bytte bil. Som heldigvis er lenge til Smaken er som baken. Hengervekt blir 1500kg. Jeg synes den er nydelig men ALT for dyr. 2 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 9. februar 2021 Del Skrevet 9. februar 2021 Ano__Nym skrev (10 timer siden): For dårlig og for dyr når Model Y har større bagasje og større batteri.. Beholder de den teite ladepluggen som INGEN andre bruker så er det bare å skrinlegge Nissan Norge Helt enig! Pluss at TMY har superladenettverket, så ingen stress der heller. Nei, ser ingen grunn til å avslutte TMY-reservasjonen vår her heller. Men liker utseende på den må jeg innrømme. 2 Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 9. februar 2021 Del Skrevet 9. februar 2021 Enig med Hanhijnn. Bilen ser bra ut utvendig (men ikke innvendig), og er nok alt for dyr i forhold til hva de tilbyr for ganske mange. Godt de har fått påplass aktiv temperaturstyring av batteri, og litt mer teknologi innabords! 2 Lenke til kommentar
HF- Skrevet 9. februar 2021 Del Skrevet 9. februar 2021 Dette må vel være en fem-dørs sedan, ellers kan snart alt kalles suv. Leaf? Mini Morris? Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 9. februar 2021 Del Skrevet 9. februar 2021 HF- skrev (14 minutter siden): Dette må vel være en fem-dørs sedan, ellers kan snart alt kalles suv. Leaf? Mini Morris? Crossover må vel være rett betegnelse på denne typen biler. Det samme gjelder også Tesla Model Y f.eks. mener jeg. 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 9. februar 2021 Del Skrevet 9. februar 2021 Blir hvertfall ikke kjøpt en Nissan til 600k her! De har kovd og jugd så innigrisen med leaf at eg tror ikke på de denne gangen heller. Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 9. februar 2021 Del Skrevet 9. februar 2021 Denne ser et hav bedre ut enn Model Y både utvendig og innvendig. Leaf har solgt bra så det burde love godt, men konkurransen vil bli tøff med så mange modeller å velge mellom. Tror det fort kan bli et prispress i et marked oversvømmet med alternativer. Lenke til kommentar
oophus Skrevet 9. februar 2021 Del Skrevet 9. februar 2021 Den ser jo ut til å kunne ha et godt forbruk. Fronten er jo nesten som ei dråpe, så akkurat det blir spennende å se syns jeg. Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 9. februar 2021 Del Skrevet 9. februar 2021 (endret) Alle de japanske designerne sitter på øya si borti der og ser på space’a tegneserier. Og det bærer bilene preg av. Jeg skjønner like lite av designet som jeg gjør av tegneseriene dems. Ellers lider den av det samme som stort sett alle andre elbiler Litt for dårlig ladetilgang Litt for dårlig ladehastighet Litt for dårlig rekkevidde Litt for høyt forbruk Jeg tror ikke det blir noe prispress på elbiler som nr1 bil. Elbil løser ikke oppgaven bra nok enda. Endret 9. februar 2021 av bzzlink Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 9. februar 2021 Del Skrevet 9. februar 2021 Denne synes jeg var kul! Likte spesielt en del av løsningene i interiøret. F. eks midtkonsollen som kan flyttes frem og tilbake. 1 Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 9. februar 2021 Del Skrevet 9. februar 2021 2 minutes ago, oophus said: Den ser jo ut til å kunne ha et godt forbruk. Fronten er jo nesten som ei dråpe, så akkurat det blir spennende å se syns jeg. Men den er jo altfor høy. Det er grunn til at alle sportsbiler siden tidenes litt utpå dagen har lavt panser Lenke til kommentar
oophus Skrevet 9. februar 2021 Del Skrevet 9. februar 2021 bzzlink skrev (Akkurat nå): Men den er jo altfor høy. Det er grunn til at alle sportsbiler siden tidenes litt utpå dagen har lavt panser Er jo derfor en majoritet av elbiler blir en BE-Crossover/SUV. De blir jo gjerne litt høye, om man ønsker ei normal sittestilling. Eller mener du at lavt panser = god aerodynamikk? Lenke til kommentar
Fluor1 Skrevet 9. februar 2021 Del Skrevet 9. februar 2021 bzzlink skrev (15 minutter siden): Alle de japanske designerne sitter på øya si borti der og ser på space’a tegneserier. Og det bærer bilene preg av. Jeg skjønner like lite av designet som jeg gjør av tegneseriene dems. Ellers lider den av det samme som stort sett alle andre elbiler Litt for dårlig ladetilgang Litt for dårlig ladehastighet Litt for dårlig rekkevidde Litt for høyt forbruk Jeg tror ikke det blir noe prispress på elbiler som nr1 bil. Elbil løser ikke oppgaven bra nok enda. Tullete kommentar. Kjører selv en latterlig enkel Kia Soul 2016 som nr 1 bil og det fungerer utmerket. Kjører ca. 6-8 mil om dagen. Og nå i 2021 finnes det et hav av elbiler å velge mellom. De kan fungere for 80% av nordmenn. Hva som fungerer for deg er ikke nødvendigvis det som fungerer for andre. 1 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå