Terminator2 Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Har lest at det er viktig å ha virtuelt minne, eller pagefile i windows xp. Kan noken forklare kvifor? Kvifor ikkje berre ha meir ram? Ram er jo raskare enn hd. Grunnen til at eg spør er at bror min hadde problem med at maskina heile tida las og/eller skreiv til harddisken. Han tenkte at sida han hadde 512mb ram, så berre deaktiverte han heile pagefila. Resultatet: maskina fungerer mykje raskere og bedre! Er det stille før stormen? Går dette til ######? På førehand takk for alle informative svar. Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Min erfaring er at det går bra helt til du faktisk bruker mer ram enn det du har. Da kræsjer programmet. Bare å prøve det. Jeg hadde 1GB ram når jeg gjorde dette men merket liten forskjell. Mye harddisk aktivitet er ofte et tegn på at disken er treg, hva slags disk har han? Lenke til kommentar
baldviking Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 512 MB RAM er for lite til å kutte ut sidevekslingsfilen. Broren din burde ha minst 1024. Flere av spillene mine presser minneforbruket opp i over 512 MB RAM, det samme om jeg jobber i Photoshop eller med desktop publishing, eller redigerer musikk. (Selv om flere av disse programmene påstår de har egne bufferfiler...) Lenke til kommentar
Terminator2 Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2004 Min erfaring er at det går bra helt til du faktisk bruker mer ram enn det du har. Da kræsjer programmet. Bare å prøve det. Jeg hadde 1GB ram når jeg gjorde dette men merket liten forskjell. Mye harddisk aktivitet er ofte et tegn på at disken er treg, hva slags disk har han? Ja. Han fekk merke det idag da han hadde ein drøss med program oppe samtidig. Da kræsja den tilslutt ja. Han har ein Western digital (WDC WD1200JB-75CRA0) Lenke til kommentar
Terminator2 Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2004 512 MB RAM er for lite til å kutte ut sidevekslingsfilen. Broren din burde ha minst 1024. Flere av spillene mine presser minneforbruket opp i over 512 MB RAM, det samme om jeg jobber i Photoshop eller med desktop publishing, eller redigerer musikk. (Selv om flere av disse programmene påstår de har egne bufferfiler...) Okei. Vil det sei at å kutte ut pagefile er ein god ting så lenge ein har ram så det holder? Ingen hd kan vel måle seg med hastigheten på ram? Er det andre ulemper med å kutte ut pagefile? Han driver stort sett med tunge musikkprogram som cubase sx 2.0 og slikt, så 1024 mb ram er kanskje ein god ide da? Lenke til kommentar
Armalite66 Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Nei, det er ikke vits i å kutte ut pagefile uansett hvor mye ram du har. Windows bruker ikke denne så lenge det er RAM ledig. Lenke til kommentar
Terminator2 Skrevet 8. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2004 Nei, det er ikke vits i å kutte ut pagefile uansett hvor mye ram du har. Windows bruker ikke denne så lenge det er RAM ledig. Hmmmm. det var merkelig. Sjekka i windows, og der var 357mb ledig ram. Likevel jobba maskina kjempesakte og las og skreiv til hardisken heile tida når pagefile var 768mb. Derimot, når pagefila var deaktivert, jobba maskina mykje raskare uten å lese eller skrive til hardisken heile tida. ???? Lenke til kommentar
Terminator2 Skrevet 11. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2004 Ingen eksperter på området, som kan forklare nærmere? Lenke til kommentar
@Lee Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Ta en titt på MS sin artikel nr. 308417 Lenke til kommentar
TCi Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Det beste er å sette en statisk pagefil-størrelse. Da slipper du at maskinen jobber med å variere størrelsen på den.... Altså sett den på rundt 800mb på minimum og maximum størrelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå