Redaksjonen. Skrevet 7. februar 2021 Del Skrevet 7. februar 2021 DEBATT: PC-en er tilbake for fullt Lenke til kommentar
kmlund Skrevet 7. februar 2021 Del Skrevet 7. februar 2021 Litt uklart hvordan Helleland definerer PC, men det begynner å bli noen år siden stasjonære PCer var mer enn tilstrekkelige til normalt kontorarbeid. Jeg kjøpte en ny i 2013 om jeg husker riktig. Relativt bra maskinvare uten at jeg husker detaljer om CPU etc. Og den er fortsatt mer enn rask nok, og har mer enn nok minne og disk og den kjører all programvare jeg trenger uten problemer. Så i motsetning til situasjonen på 90-tallet og kanskje litt utpå 2000-tallet er det ikke slik at man "må" bytte for å kjøre nyere versjoner av programvare. If it works, don't replace it... Bærbare er kanskje en litt annen historie. Kapasitetsmessig har vel disse også vært tilstrekkelige i flere år, men kanskje ikke like lenge. Dessuten er de mer utsatt for slitasje, og batteriet holder ikke evig. 1 Lenke til kommentar
EWNN849Y Skrevet 7. februar 2021 Del Skrevet 7. februar 2021 Dette var litt forvirrende. For vanlig hjemmekontor er en laptop helt utmerket, og på mange arbeidsplasser brukes også laptop. Det eneste som skjedde på min arbeidsplass da vi flyttet til hjemmekontor i fjor vår var at de som ønsket det fikk ta med en ekstra skjerm til hjemmekontoret for å supplere laptopen. For dem som fremdeles bruker PC på arbeidsplassen kan det nok hende at det er like greit å kjøpe en enkel mini-PC til hjemmekontoret dersom det er mer komfortabelt med en større skjerm enn det en vanlig laptop har. Lenke til kommentar
DiskIT Skrevet 8. februar 2021 Del Skrevet 8. februar 2021 Debatt? Dette er reklame. Denne artikkelen gir meg absolutt ingenting. "Pysjbuksesalget har gått opp under corona sier Pysjbukseselger." 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå