agvg Skrevet 7. februar 2021 Del Skrevet 7. februar 2021 Fikk beskjed om at jeg hadde en Canal Digital fiber løsning, og jeg lurte på forskjellen. Er åpenbart to forskjellige kundeservice i og med jeg først havner på Telenor fiber og de setter meg over til CD fiber. Fibernettet her er helt nytt, satt i drift for noen uker siden, Canal Digital har aldri noen sinne hatt en meter med kabel i området, nærmeste CD er milevis unna. Så vet noen noe om dette? Lenke til kommentar
MegaMann2 Skrevet 7. februar 2021 Del Skrevet 7. februar 2021 Canal Digital og Telenor bygget lenge ut fiber på to forskjellige måter. For kunden var det kun merkbart ved at TV distribusjonen var litt forskjellig. Rent teknisk mistenker jeg at det er ulik leverandør i bruk. Alcatel hos Telenor og Nokia(?) hos Canal Digital. Telenor bygget GPON med multicast IPTV. (TV-boks koblet med TP) Canal Digital bygget GPON med RF overlay. (TV-boks koblet med coax i huset) Canal Digital merkevaren forsvant, og nå er alt Telenor fiber men installasjonene er fortsatt forskjellige. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 7. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2021 Er en Nokia fiberkonverter men selvsagt ingen koaks her. Lenke til kommentar
inside_446486 Skrevet 11. februar 2021 Del Skrevet 11. februar 2021 (endret) Jøss. Så Telenor har over to år etter rebrandingen fortsatt to forskjellige kundeservice-team innenfor samme selskap og bygger fortsatt fiber på to forskjellige måter selv om merkevaren Canal Digital ikke brukes for disse tjenestene lenger? Skulle tro at det var lettere å bygge ut internettaksess til private på en og samme måte innenfor samme selskap. Skyldes dette intern konkurranse i Telenor-systemet? Virker jo lite rasjonelt. Hva kaller de Canal Digital kundeservice nå da? Canal Digital leverer vel bare satelitt-TV etter bredbånd og TV over koaks/fiber ble rebrandet "Telenor"? Endret 11. februar 2021 av inside_446486 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 5. mars 2021 Del Skrevet 5. mars 2021 Har Telenor fiber med Canal Digital boks Boksen installatøreren skulle sette inn fungerte ikke (kun ethernet), så det ble satt in en boks med ethernet og coax Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå