bmwm Skrevet 6. februar 2021 Del Skrevet 6. februar 2021 Hei. Jeg bestilte en 4k spiller fra Power, den sluttet å virke etter noen dager (fikk ikke opp bildet på skjermen). Siden jeg var innenfor frist for "åpent kjøp" ga jeg beskjed om at jeg vil heve kjøpet, og returnerte den tilbake. Så får jeg en mail fra en medarbeider på Power om at spilleren er "skadet" "fettete" og "ripete", og den derfor ikke ta den i retur. Det var den absolutt ikke da jeg sendte den, dette er bare tull, og jeg kan ikke understreke det nok. Spilleren har bare stått inne i et skap, for det aller meste ubrukt. Jeg sendte den tilbake i originalforpakningen. Power medarbeideren sendte meg bildet hvor han har lagt spilleren på fanget sitt, kanskje det er knappene på buksen hans som ripet spilleren? Uansett, det var ingen riper på i det tidspunktet jeg sendte den i retur. Den kan heller ikke ha fått riper i forpakningen. Jeg mener han har gjort dette selv. Enten med vilje, eller ved et uhell, og prøver å legge skylden på meg. Dette er jo på grensen til svindel. Hva er mine rettigheter her? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 6. februar 2021 Del Skrevet 6. februar 2021 Du ga vell beskjed om at spilleren ikke fungerte når du hevet kjøpet? Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 6. februar 2021 Del Skrevet 6. februar 2021 Usikker, men du skulle muligens returnert den ikke på Åpent kjøp, men på det faktum at den ikke fungerte. Altså det burde vært en servicesak, ikke åpent kjøp. Hør om du kan endre på dette. Lenke til kommentar
bmwm Skrevet 6. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2021 (endret) Ja, jeg ga beskjed om at den ikke fungerte, men jeg ville altså heve kjøpet og heller kjøpe ny spiller fremfor å få den reparert. Her er bildene han har sendt meg. Legg merke til at det ikke finnes noen knapper eller noe ved ripene. Veldig mystisk at det har oppstått riper der, og det ila noen dager. Endret 6. februar 2021 av bmwm Lenke til kommentar
nomore Skrevet 6. februar 2021 Del Skrevet 6. februar 2021 Klarer du å bevise at den du leverte inn var som ny? Lenke til kommentar
bmwm Skrevet 6. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2021 nomore skrev (2 minutter siden): Klarer du å bevise at den du leverte inn var som ny? Nei, de prøver seg på alle mulige bortforklaringer, som at den ikke var pakket inn godt nok. Jeg pakket den inn i originalforpakning, så den bortforklaringen er bare tull. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 6. februar 2021 Del Skrevet 6. februar 2021 Vel. Da hadde jeg henvist til at den var pakket inn i normal emballasje ved innlevering, og hadde ingen tegn på slitasje eller bruk. Så påpeker du at vedkommende som tok i mot varen ikke påpekte noe ved innlevering og at du finner det litt rart at de først nå anmerker dette. Men utfordringen blir å få rett dersom de fortsetter. Lenke til kommentar
bmwm Skrevet 6. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2021 Jeg sendte den med posten, så jeg kan ikke bevise at den ikke hadde bruksmerker da jeg sendte den i retur. Da har jeg i hvert fall lært 3 ting. 1. Ikke sende varer i retur med posten. 2. Ta bildet når jeg leverer inn noe i retur. 3. Aldri mer kjøpe noe fra Power. 5 Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 6. februar 2021 Del Skrevet 6. februar 2021 Da tar du den tilbake igjen og melder det som en garanti-/reklamasjonssak i stedet. Så kan de tenke på hvor mye de sparer på ping-pong-leken... 3 Lenke til kommentar
Pc Lynet Skrevet 6. februar 2021 Del Skrevet 6. februar 2021 Be om bilde med serienummer synlig om du har det på kvittering. Dette kan være ett triks. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 7. februar 2021 Del Skrevet 7. februar 2021 Alltid handle på butikker i nærområdet når du kan, så slipper du å sende varer i retur Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 21. april 2021 Del Skrevet 21. april 2021 (endret) Høres jo veldig merkelig ut at noen på Power skulle med vilje skrape opp ett produkt for å lage rabalder med en kunde. Det er kanskje i teorien mulig, men svært usannsynlig. Det er nok langt mer plausibelt at det er du som har påført produktet disse merkene. Og om du heller ikke kan bevise noe annet kan jeg virkelig ikke se at du kan ha noen sjanse ved å ta dette videre. Med mindre du kan sannsynliggjøre at det er noen som jobber i Power som er ute etter å ta deg personlig på noen som helst måte. Om du virkelig er uskyldig så kan du få dem til å dobbeltsjekke at dette faktisk er den samme spilleren. At de ikke har blandet hva du sendte inn med noe annet de har hatt liggende. Få dem til å kryssjekke serienummer. Men jeg tenker det er mest sannsynlig at du bare prøver å slippe unna ansvaret her. Endret 21. april 2021 av Kron Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå