NoBo Skrevet 9. februar 2021 Del Skrevet 9. februar 2021 Yessmann skrev (På 6.2.2021 den 12.45): Helst vil jeg slippe å starte bensinmotoren i -8 for å spare den for slitasje NoBo skrev (På 7.2.2021 den 16.23): Du har ikke noen form for tilleggsvarmer hvor du kan styre når den skal slås på? Tenker for å forvarme motoren. Yessmann skrev (6 timer siden): Det varmer kupeen forutsatt at det er strøm på batteriet. ¿Får du varmet motoren eller kun kupéen? Får du forvarmet motoren også, er vel problemstillingen med å slite ekstra på å starte kald motor ikke aktuell. Lenke til kommentar
Yessmann Skrevet 10. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2021 (endret) NoBo skrev (16 timer siden): ¿Får du varmet motoren eller kun kupéen? Får du forvarmet motoren også, er vel problemstillingen med å slite ekstra på å starte kald motor ikke aktuell. Nei, den varmer kun kupeen så vidt jeg har forstått. Akkurat som Webastoen jeg hadde på forrige bil (BMW 525d, 2011). Endret 10. februar 2021 av Yessmann Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 10. februar 2021 Del Skrevet 10. februar 2021 Hybridbilder bruker overskuddsvarme fra forbrenningsmotor til å varme kupeen. Mitsubishi Outlander starter motor automatisk om varmapparat etterspør mer varme enn det som elektrisk varmeapparat kan gi. Selv om batteri er helt fult Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 10. februar 2021 Del Skrevet 10. februar 2021 Det gjør ikke Golf GTE. Den gir fullt på varmeapparat (som ikke er så voldsomt mye) men starter forbrenningsmotor hvis det ikke er nok strøm til framdrift. Så det er tydeligvis forskjeller. Jeg starter bilen i hybrid (m/bensinmotor) hvis jeg vet det er kaldt og kjører hele veien med den så den får blitt varm i det minste. Den ekstra slitasjen av å starte i noen få kuldegrader er forsvinende liten. Er sikker på at motoren uansett er noe av det siste som kommer til å bli utslitt på den bilen. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 10. februar 2021 Del Skrevet 10. februar 2021 Utrolig sløsing med energi da med Golf å ikke nyttegjøre overskuddsvarme Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 10. februar 2021 Del Skrevet 10. februar 2021 Den bruker da overskuddsvarme den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå