Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Dårligere effekt av varmeapparat med ren eldrift?


Yessmann

Anbefalte innlegg

Yessmann skrev (På 6.2.2021 den 12.45):

Helst vil jeg slippe å starte bensinmotoren i -8 for å spare den for slitasje

 

NoBo skrev (På 7.2.2021 den 16.23):

Du har ikke noen form for tilleggsvarmer hvor du kan styre når den skal slås på? Tenker for å forvarme motoren.

 

Yessmann skrev (6 timer siden):

Det varmer kupeen forutsatt at det er strøm på batteriet.

¿Får du varmet motoren eller kun kupéen? Får du forvarmet motoren også, er vel problemstillingen med å slite ekstra på å starte kald motor ikke aktuell.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
NoBo skrev (16 timer siden):

 

 

¿Får du varmet motoren eller kun kupéen? Får du forvarmet motoren også, er vel problemstillingen med å slite ekstra på å starte kald motor ikke aktuell.

Nei, den varmer kun kupeen så vidt jeg har forstått. Akkurat som Webastoen jeg hadde på forrige bil (BMW 525d, 2011).

Endret av Yessmann
Lenke til kommentar

Det gjør ikke Golf GTE. Den gir fullt på varmeapparat (som ikke er så voldsomt mye) men starter forbrenningsmotor hvis det ikke er nok strøm til framdrift. Så det er tydeligvis forskjeller.

Jeg starter bilen i hybrid (m/bensinmotor) hvis jeg vet det er kaldt og kjører hele veien med den så den får blitt varm i det minste. Den ekstra slitasjen av å starte i noen få kuldegrader er forsvinende liten. Er sikker på at motoren uansett er noe av det siste som kommer til å bli utslitt på den bilen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...