Gå til innhold

Har noen erfaring med denne?


Ni kon

Anbefalte innlegg

Har noen erfaring med denne?

 

Fujitsu Siemens Amilo D1840 15.4" WXGA

 

Er dette noe av det bedre kjøp jeg kan gjøre i dag?

 

Jeg skal ha meg ny jobb-PC, og denne falt i smak. Ønsker widescreen da jeg kommer til å se en del filmer på den når jeg er ute på reisefot.

 

Har dere eventuelle andre dere anbefaler?

 

Mac er dessverre utelukket, da jeg jobber i et firma hvor våre produkter ikke støtter mac :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HP Compaq NX7000

 

Stor skjerm, dvd-brenner, blåtann, trådløst nettverk, relativ godt skjermkort, gode høytalere for å være på en bærbar...

 

Eneste minus er at det forekommer rapporter om at den bare har litt over 3 timer batteritid, og ikke de hevdede 5 timer... Og at den skal være litt tyngre enn det som står...

 

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Endret av kjello2
Lenke til kommentar
Du har fått med deg at den FS'en er ukens tilbud på Komplett.no?

ja, men den har fortsatt litt dårlig oppløsning. har hørt rykter om at man kan ta av tastaturet på den?

 

Men uansett den hp som er linket til her så nydelig ut da, men den har bare 9200 som skjermkort. F-S'n hadde jo 9600.

 

hmmm.. dette var vrient

Endret av oivind_dahle
Lenke til kommentar

Jepp, den har bare 9200, ja. Men den er ellers en ganske så nydelig maskin.

 

ja, men den har fortsatt litt dårlig oppløsning. har hørt rykter om at man kan ta av tastaturet på den?

 

Men uansett den hp som er linket til her så nydelig ut da, men den har bare 9200 som skjermkort. F-S'n hadde jo 9600.

 

hmmm.. dette var vrient

 

Ingen som sa det skulle være lett å finne en "perfekt" bærbar, jeg har strevd med det lenge (siden jeg begynte å kjøpe maskiner, bærbare så vel som å mekke/bygge stasjonære selv), og når du vel har funnet en, finner du en bedre om 3-6 måneder :p Det evige jaget etter det beste og mest perfekte er håpløst i lengden, og man kan bare håpe at det som engang VAR perfekt, holder lengst mulig egentlig... Huff, tragisk :(

 

"Ryktet" angående avtagbart tastatur gjelder da antageligvis bare om du skal gjøre noen tekniske jobber inne i maskinen ala reperasjoner. FS har/hadde en maskin hvor man faktisk kunne ta av tastaturet og bruke det, men jeg finner ikke den på noen nettbutikker lengre. Det var en ganske så kraftig maskin med 1600*1200 oppløsning på skjermen og ellers ganske kraftige hardware-løsninger. Men som sagt, avtagbart tastatur på den FS-maskinen DU linket til = bare rykter.

 

Her er forresten et bilde av Celsius Mobile H med avtagbart tastatur:

power.gif

 

Mvh kjello2

 

Edit: La til bilde og link til Celsius Mobile H, en klassiker blant arbeidshestene fra FS ;)

Endret av kjello2
Lenke til kommentar
takk for fint svar.

 

Jeg skal ta kontakt med proguktsjefen i F-S i morgen og spørre hvordan de kunne slippe en skjerm med så dårlig oppløsning.

Takker selv ;)

Alltid morsomt å grave frem linker jeg surfet rundt på som en gal crackjunkie døgnet rundt i fjor, hehe. Husk å kjefte han opp litt for meg og, skulle nesten ikke vært lov! Dette med oppløsningen på den maskinen viser bare at FS ikke ser på bredskjermformat på bærbare som noe enn en trend som øker salgstall uten merarbeid, alltså noe de bare må ha med "sånn lell" :)

 

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Endret av kjello2
Lenke til kommentar

Jeg har denne selv og skjønner ikke hvorfor folk hele tiden skal klage på at oppløsinngen er så dårlig!

Selv jobber jeg med Photoshop, Illustrator, Dreamweaver og Flash og synes det funker helt topp. Når det neste alternative for 15,4" widescreenskjermer er over 1600 pixler i bredden så er jeg glad for at FS valgte den med 1280x800.

 

Hadde sikkert vært best for meg som driver med web/grafisk med 1400x1024 på denne, men det finnes jo ingen sånne skjermer!

 

For vanlige brukere som surfer, spiller, ser film, tekstbehandler etc så må jo denne oppløsningen være perfekt!

 

Det jeg synes er dårlig med maskinen er trackpadden/knappene og tastaturet. Trackpad-knappene er helt latterlig harde å trykke inn! (sammenlignet med ibooken som har perfekt trackpad og tastatur)

Lenke til kommentar

jeg har veldig lyst på den selv, opg ligger nå i dialog med tre av F-S 's produktsjefer.

 

Jeg har påpekt en del til ting der, som jeg ønsker svar på

 

Men siden vi er inne på det:

 

1: WXGA (som skjermen har i navnet sitt) burde indikere at den har 1366 x 768. Denne opplsøning en er da tilnærmet mer lik 16 : 9 apect ratio enn 1280 x 800. (bare regn selv).

 

En rekke konkurenter av dere tilbyr høyere oppløsning på sine skjermer:

 

http://www.komplett.no/k/k.asp?ck=1&r=1&action=info&p=41380

 

2: Hvordan panel snakker vi om på skjermen her. Har dere noen spesifikasjoner på denne?

 

Jeg tipper dere bruker TN + Film baserte paneler, men jeg kunne vært intressert i å vite responstid, synsvinkel etc, og om dere holder dere innenfor ISO13406-2. Jeg lurer også på hvilke garantier dere har på piksel feil etc.

 

For mer info om LCD-skjermer:

 

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=172274

 

Takker for at dere tar dere tid til mine spørsmål, men på den måten kan jeg senere argumentere for deres produktur i de mange diskusjonene jeg havner opp i ;)

 

Dessuten ser jeg at dere leverer deres produkter med Windows XP home, er det mulig å heller få denne med Windows XP pro?

 

Grunnen til at jeg maser og er umulig er at dere er en av tre som har sluppet gjennom nåløyet mitt når det gjelder valg av ny bærbar pc, og det i seg selv er et kompliment.

Lenke til kommentar

http://www.uniwill.com/Product/N258SA0/N258SA0.html

This should be the same as Amilo-D Wide, checkout the resolutions!

Seems to be a bad choice by FS opting for the lesser one.

I´m however very satisfied with my Amilo-D Wide and doesn´t think

the resolution is to small,i use a 17" TFT at 1280x1024 aswell.

 

Take the TOUR;

http://www.uniwill.com/Product/N258SA0/Pro...r/N258SA0-1.htm

 

Later................ :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...