JegerN2k Skrevet 5. februar 2021 Del Skrevet 5. februar 2021 Hei! Jeg vurderer og søke meg inn på VGS, og er litt usikker på hva jeg kan få i stipend. Kjapp info om meg selv: 22år, Blir 23 i år, Bor nå i en leilighet med min samboer hvor vi betaler 4000,- i Husleie hver. Har fortsatt ungdomsretten i behold. Nå lurer jeg på hvor mye jeg vil få av Lånekassen mens jeg går på skole? Å flytte hjem til foreldre er ikke ett alternativ dessverre. Ut ifra det jeg kunne lese på Lånekassen sine hjemmesider kan jeg få borteboer-stipend på inntil 4600,- i måneden. Vil jeg få noe annet i tillegg til dette? Lenke til kommentar
aswfg Skrevet 5. februar 2021 Del Skrevet 5. februar 2021 Økonomisk sett kan det være bedre å ha en fast jobb og bruke 23/5 regelen om du oppfyller kravene. https://utdanning.no/tema/nyttig_informasjon/235-regelen Lenke til kommentar
JegerN2k Skrevet 6. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2021 Jeg har ikke fullført videregående før da @Nwader Og hele grunnen til att jeg ønsker og begynne på skole er att det er veldig vanskelig og få seg en jobb uten utdanning. Har frem til nå jobbet av og på som Kokk, Men pga. Korona har mange blitt sagt opp inkl. meg selv. Jeg ønsker og gå IKT andre året, men har ikke peiling på hva jeg burde gå første året.. Da så og si alle VG1-løp krysser til IKT. Noe slikt hadde jeg sett for meg per dags dato: VG1, VG2 IKT, Deretter 2 år i lære. Er også litt fysen på studiekompetanse i slutten, Bare for å ha muligheten til og studere videre om jeg skulle ønske det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå