Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Noen tips til bedre helse. Psyke og fysikk går hånd i hånd.

Jovia

Anbefalte innlegg

Ta med deg niste ut på tur. Hvis du ikke er misbruker, så ta med deg vin eller øl også. Nyt frisk luft og god mat og drikke. 

Skjær en agurk i to etter å ha kuttet endene. Skåra ut frøene og det alt i midten. Smør på sennep på en halvpart. Majones på den andre

Legg på roastbiff og kalkunskiver og klem sammen. Det er sunn og god "sandwich"  Legg på mozzarellaost og tomater. Klem sammen

Jeg elsker pepper og jeg syns få ting kler pepper mer enn agurk. Så del agurk, skrap ut det våte og frøene i midten og fyll på med det du liker best. Agurk passer til nær sagt alt. Min favoritt er nykvernet pepper, litt havsalt og røkt ørret. Tar en skje lett rømme på og legger sammen til "sandwich" Utrolig god og mettende. 

Håper ideen falt i smak. Husk at det meste passer til agurk. 

Endret av Jovia
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nøkkelen er nok å finne noe som gir glede, og som kan vekke en lidenskap. Mat gir definitivt mye glede om man omfavner matverden. Spis masse frukt så vil du oppleve noe bra.

Mindfullness, meditasjon etc. kan også være bra. Det å finne en indre ro er sunt. Og terapi er et stikkord. Mange i dag stresser og jager noe helt vanvittig. Noen er født slik, andre er miljøskadet.

Det gir meg mening i å tenke at samfunnet vi lever i i dag ikke er skapt for oss, men av oss, for samfunnet. Mange passer ikke inn, er annerledes, faller utenfor, havner på kjøret, møter veggen etc. Samfunnet har en viss ramme, og er man på utsiden må man kjempe seg inn. For noen er det en evig kamp. Derfor tenker jeg at man ikke må tenke at man må passe inn i samfunnet. Men heller at man må finne en plass hvor man passer inn, kan gjøre noe meningsfullt, og ikke blir miljøskadet. For noen er det i samfunnet.

Endret av Pliscin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...