norsemanGrey Skrevet 5. februar 2021 Del Skrevet 5. februar 2021 (endret) Jeg får snart noen nye disker (Seagate Exos 7E8 8TB) som skal inn i en hjemme server jeg skal bygge. Før jeg går i gang har jeg lyst til å teste diskene skikkelig. Jeg har aldri gjort dette før så kunne derfor trengt noen tips til hvilke tester som bør gjøres og software/fremgangsmåte. Med så store disker regner jeg med det er tester som tar ganske lang tid så hadde vært fint om det går an å teste flere om gangen. Endret 5. februar 2021 av norsemanGrey Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. februar 2021 Del Skrevet 6. februar 2021 Seagate har egen software for å teste disker. Seatools for Windows. Usikker på om du kan kjøre flere av de samtidig, men det er jo bare å prøve. Selv kjører jeg automatisk sjekk via programvaren til SAS-kontrolleren på min hjemmeserver. Hver måned tror jeg. Lenke til kommentar
norsemanGrey Skrevet 6. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2021 4 hours ago, sedsberg said: Seagate har egen software for å teste disker. Seatools for Windows. Usikker på om du kan kjøre flere av de samtidig, men det er jo bare å prøve. Selv kjører jeg automatisk sjekk via programvaren til SAS-kontrolleren på min hjemmeserver. Hver måned tror jeg. Vet du om det finnes noen gode alternativer for Linux. Programmer for e.g. Burn-In test SMART Long/Short etc? Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 12. august 2021 Del Skrevet 12. august 2021 er jo bare å bruke fio og la det kjøre så lenge du vil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå