Gå til innhold

MSN bak firewall

TommyFM

Anbefalte innlegg

På jobben får vi ikke brukt msn. Hvilke måter er deg jan kan komme meg forbi sperren?

Http tunnel hadde jo fungert, men de har nå begynt å ta betalt (har ikke råd til å betale for dette)

Finnes det noen gratis program som fungerer?

Eller finnes det noen bra Web Baserte Msn klienter som fungerer? Har prøvd mange, men alle detter enten ned, eller så klikker de osv.

Håper noen kan hjelpe.

Endret av TommyFM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du sitter på arbeidsgivers PC, tilkoblet arbeidsgivers nettverk, bak arbeidsgivers brannmur, har du egentlig lite du skulle ha sagt. Å slå hull i brannmuren bak systemadministrators rygg (og åpne for ormer og hacking...) for å chatte i arbeidstiden er vel egentlig ikke det du er betalt for...?

Lenke til kommentar
Helt enig med deg baldviking, men slik jeg har forstått det bruker MSN port 80 ( http ), eller en annen default-åpen port.

:yes: . Dette har jo vært oppe utallige ganger før. De har kanskje sperra det på samme måte som vi har her. Sperra gatewayen(e) den bruker....

Lenke til kommentar

Alle porter kan stenges. I en bedrift har man jo gjerne en maskinvarebasert brannmur styrt av særskilt admin som setter rettigheter til programmer og brukere. Sånn sett skal det være umulig å slå hull i en slik brannmur som vanlig bruker (eller for et program, f.eks en trojaner). Det er i alle fall tankegangen.

Mobil med IM-klient...?

Lenke til kommentar

Her får man alltid helt unyttige svar.

Hvis jeg hadde hatt lyst til å vite deres mening om det er rett å komme meg forbi jobbens brannmur, så hadde jeg spurt om det. Men det gjorde jeg ikke.

Det har seg slik at dette er på en skole jeg jobber, og msn er sperret med tanke på elevenes bruk, ikke de ansatte. Alle som er ansatt skjønner jo at man laster ikke ned der. Så....

Har fått lov av arbeids giver om å prøve å få det til..

Så jeg spør igjen, er det noen som veit hvordan det kan la seg gjøres??

Håper på nyttige svar denne gangen.

Lenke til kommentar

Når du spør som du gjorde i denne tråden er det ikke rart vi andre synes det lukter svidd lang vei. Når du nå sier du har lov av arbeidsgiver til å bruke MSN, så skjønner jeg ikke hvorfor du spør oss og ikke nettverksadminstrator? Nettverskadminstrator skal styre både acounts og aplications tilgang til brannmuren. Det sitter titusenvis av voksne (som ofte kan mye mindre data enn tenåringer...) rundt omkring på arbeidsplasser og herper nett uten å vite hva de holder på med. Helt reel problemstilling. Derfor mange av oss svarte som vi gjorde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...