Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Vurdere Audi A6 C6, hva er den beste motoren? og max km?

MrAudi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje du finner noen tips her. Samtidig har det svært mye å si hvordan bil/motor er ivaretatt. Audi sa det ikke skulle skiftes olje på automatkassen, men det er bare tull. Har sett eksempler på olje som er skiftet på en som hadde gått rundt 100' km. Ville styrt unna en som har multitronic. Finner du en som har brukt motorvarmer/parkeringsvarmer flittig og oljeskift på motor er gjort etter boka (eller helst oftere) så er det et pluss.

https://gtshina.ru/en/uluchsheniya-kuzova/slabye-i-silnye-mesta-audi-a6-s6-s-probegom-dizelnye-dvigateli-kratkaya/

Lenke til kommentar
3 hours ago, Heiti said:

Mye rust på disse bilene. Kjenner to som har de. Dyrt å ordne aux inngang til stereo også. 

Tror ikke det har vært så stort problem med rust på disse, men har man f.eks. en bruktimportert bil der de nødvendige aksjonene vedr. listene nederst på dørene og bak baklyktene ikke er utført vil det bli rust. På min ble det utbedret noe bak metallistene nede på dørene + bak baklyktene da det var noe som kunne gnage på metallet og forårsake rust der. Tror jeg oppdaget ett tilfelle av sinkslipp som ble tatt på garanti og den bilen hadde jeg til den var 7 år og litt over 100' km. 

Lenke til kommentar
On 2/5/2021 at 5:18 PM, Darkbill said:

2.7TDI og 3.0TDI er begge skuddsikker. Hatt 5 slike mitorer hittil, nå i en Q7. Kjørt alle fra 150k til 250k på under 2 år med kun oljeskift. 

3.0 TDI har en svakhet ift. innsugsmanifold i alle fall. 

Lenke til kommentar
liehen skrev (1 time siden):

3.0 TDI har en svakhet ift. innsugsmanifold i alle fall. 

Svakhet og svakhet. Er vel heller det at det er den eneste problemet som noen gang har oppstått på noen av disse. Har motoren gått over 150k er det sannsynligvis uansett utbedret er allerede. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...