Pstereo Skrevet 4. februar 2021 Del Skrevet 4. februar 2021 Hei, Jeg har en Audi med en 1,9 PD-diesel som har begynt å gjøre noe rart. I tredje gir (bare der så vidt jeg har merket) kutter motorkraften brått i et knapt halvsekund (kort, kort stund). Dette kan skje under pådrag, plutselig på en strekke med jevn, minimal gasspedal, eller når som helst. Varm motor, kald motor, turtallsuavhengig. Skjer noen ganger om dagen, og jeg klarer ikke fremprovosere det. Bilen virker å ha det bra ellers og jeg kan ikke merke annet som er påvirket. Det er bare denne "hikkingen" som skjer en sjelden gang i blant, men er veldig tydelig og urovekkende. Har også scannet bilen med et enkelt diagnoseverktøy uten å finne feilkoder. Er det noe åpenbart jeg burde sjekke? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 4. februar 2021 Del Skrevet 4. februar 2021 Sjekk drivstofftilførsel. Begynn med fødepumpa. 1 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 4. februar 2021 Del Skrevet 4. februar 2021 Om drivstofftilførsel ellers ser ut til å fungere bra så har ledningsnettet til pumpedysene på 1,9 TDi motorene en tendens til å bli dårlig med åra, en relativt billig og grei del å bytte, må bare av med toppdekselet. 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 4. februar 2021 Del Skrevet 4. februar 2021 (endret) Kan også være ABS-sensor eller hastighetssensor på ett eller flere av hjula. Edit: Eller en tannkrans hvis den har det. Endret 4. februar 2021 av sedsberg 1 Lenke til kommentar
Pstereo Skrevet 5. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2021 sedsberg skrev (På 4.2.2021 den 15.55): Kan også være ABS-sensor eller hastighetssensor på ett eller flere av hjula. Edit: Eller en tannkrans hvis den har det. Jeg tror du traff spikeren der, selv om jeg ikke trodde det var det. For i dag lyste flere ganger ABS/ESP-lampene en kort stund og jeg fikk lest ut feilkode på "Speed sensor, front left". Har en slik, så jeg starter med å bytte den, så får vi se om det gjør susen! Kan det ellers være magnetrringen inne i hjullageret som er gåen? Tenker rust og dritt. Har jo hatt ut sensoren før og det er masse drit på den. Og hjullageret er ikke byttet før tror jeg (bare på bakaksel flere ganger). Tannkrans vet jeg ikke hva er annet enn på sykkel forøvrig. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 5. februar 2021 Del Skrevet 5. februar 2021 Noen biler har en løs ring som ofte kalles tannkrans rundt drivknuten. Det er en krans med tenner. Alternativet er magnetring integrert i hjullager. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå