Guy Martin Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Jeg skal med det første kjøpe en Dell Latitude D600. I den forbindelse lurer jeg på om det er verdt pengene å oppgradere harddisken fra 20GB ATA-100 Harddisk til en 40GB (5400RPM) IDE harddisk? Prisen på oppgradering er kr 1340,- eksl. moms. Jeg skal bruke PCen hovedsaklig på reiser til Word, Internet, Excell, osv. Dessuten blir det vel en del redigering av digitale bilder og videosnutter. Spilling blir det lite eller ingenting av. Beste hilsen Guy Martin Lenke til kommentar
EZAccess Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Det er nesten billigere å bare beholde den standard HDD'en, og heller senere kjøpe en ny HDD hvis du finner ut at den blir for treg. Da kan du bruke den gamle disken i et eksternt 2.5" kabinett. Lett å ta med deg til venner for å "låne" filmer etc. Prisen for en 2.5 " 60 GB Hitachi disk, 5400 RPM ligger på 1600.- , mens 7200 RPM versjonen ligger på 2200.-. Disse prisene er hentet hos Komplett. Finnes sikkert billigere. Lenke til kommentar
Guy Martin Skrevet 5. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2004 Takk for svaret. Da har jeg i hvert fall konklusjonen på det jeg bør gjøre. Jeg forstår det slik at det er lett å ta ut den originale HDD'en, og skifte den ut med en annen. Guy Martin Lenke til kommentar
EZAccess Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Det er "no problemo" å bytte disk. Det som er stress er å ta backup av alt som er viktig, FØR du bytter. Lenke til kommentar
saschagabor Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 hva med garanti og slikt? Lenke til kommentar
EZAccess Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Ingen fare med garantien. Du skal være ganske god hvis du klarer å gjøre noe skade bare ved disk bytte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå