Melfacion Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Hobbits of the Shire Denne siden er et forsøk på html-koding fra min side, men er ikke helt fornøyd... Uansett er det bedre enn den jeg skulle erstatte : (Shirehobbits) ettersom jeg ble kvitt frames... Lagde siden i 468 px bredde for å være snill mot lav-oppløsnings-brukere... det jeg er ute etter er tanker om følgende: - banneren (mitt første forsøk på noe som helst i photoshop... består av et transparent kartutsnitt lagt på grønn bakgrunn med 4px blur eller så. Fonten er "tolkien".) - Font / layout (bruker verdana fordi jeg er så glad i den... Er misfornøyd med overskriften, da. Har lyst til å bytte ut med bilder, men vil ikke av plassmessige/lastetidsmessige grunner) - Sidene (med unntak av index) ser veldig nakne ut. Noen forslag til hva jeg kan gjøre for å hjelpe på inntrykket? - < hr > elementene ser stygge ut. passer ikke inn. går det ann å sette en annen stil på dem i css fila? I koden står det sikkert at siden er laget i frontpage, men det er bare fordi jeg ikke huska koden for å linke til stilsett alt etterpå er kodet for hånd... setter pris på konstruktive tilbakemeldinger, og eventuelle banner-forslag hvis noen har lite å finne på... Fargen skal være grønn uansett hvor mange som er uenige med meg Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Grønnfargen i hovedramma synes jeg skar litt i øynene i forhold til resten.. Ellers synes jeg at siden er grei nok, i hvertfall med tanke på at det er første forsøk i photoshop, og at den har vært åpnet i frontpage... Bare jobb videre så blir det nok bra...! Unnskyld hvis noen fronpagere blir sinte nå, men det ødela faktisk hele kilden til ei side jeg laget en gang... Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 5. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2004 Frontpage var faktisk ikke så verst altså... Og jeg har alltid brukt dreamweaver (og er veldig fornøyd med det)... Siden _skal_ være grønn... kan godt være en annen nyanse av grønn, men den skal være grønn... Andre som har noe å si? Se gjerne på koden om noe kunne vært gjort annerledes... Lenke til kommentar
Sigmoideus Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 (endret) Nok en side klar for slakting? Du har ikke akkurat selvtillit... Trodde folk viste frem ting de var litt fornøyd med i hvert fall... Tja, siden var vel litt i grønneste laget, men om du vil den skal være slik, så får den vel det. Men den er så sterk at den tar vekk oppmerksomheten fra det ene bildet som er der inne, det sier jo litt... Standardfarge og understreking på linken, som e-postadressen, kan vel endres til noe penere? Ellers ble det veldig mye tekst på de andre sidene... Litt grafikk hadde gjort seg og da hadde det ikke sett så kjedelig ut. Syns vel ikke det der visitorsgreiene falt helt i smak heller. Ellers er det jo en enkel side, og det er vel maks hva man får ut av en slik, men en grei begynnelse. PS... Var innom forumet ditt, og den grønnfargen blir mer og mer grell. Øynene mine skriker etter noe annet å hvile seg på. Endret 5. januar 2004 av EndeligFerie Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 5. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2004 veit det er mye tekst, men jeg er litt usikker på hva slags grafikk jeg skulle kastet inn på siden... forumet er ikke mitt, så det kan jeg ikke gjøre så mye med (siden er vel strengt tatt ikke min heller, men orginalen var så ille at jeg tilbød meg å lage en ny en...) av en eller annen grunn kommer visitor greiene dobbelt :/ Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 5. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2004 Nok en side klar for slakting? Du har ikke akkurat selvtillit... Trodde folk viste frem ting de var litt fornøyd med i hvert fall... hehe... dere ser jo aldri ut til å bli fornøyd uansett Lenke til kommentar
tjcombo Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Ryddig side - blå passet ikke inn som link farge!. Lykke til videre.! Lenke til kommentar
Unglar Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Jeg syns kanskje skriften er litt stor, prøv å senk skriftstørrelsen Under rules kommer prikkene utenfor ramma reklamen _må_ bort Jeg likte headeren din. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 GRØNNT! +Ryddig +Ikkje times -Litt sterk farge? -Mouseoveren går uttapå tabellen menyen er i -Ikkje spesielt fin mouseover -"Anonym" meny Trenger å pussast opp litt, og fjerne reklame (om mulig) - men det er et godt utgangspunkt Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Holy monkey! Den var GRØNN! - reklamen ødelegger bigtime - ikke spess pen header - fiksa copyright på bildet? - ikke pen mouseover. ellers en okei meny - standard <hr> - hvorfor to besøkstellere? Ganske enkel okei side. Helt godkjent. Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 5. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2004 Hmm.. ikke så mange knusende kritikker som jeg hadde ventet for å forsvare meg litt: - den reklamen dukka plutselig opp. begrensing på serveren... siden skal flyttes hit: (klikk her) når den er ferdig, og reklamen blir borte. Den ligger kun ute for testing for øyeblikket... - den andre besøkstelleren skal jo ikke være der tror jeg fucka opp koden... skal prøve å paste den på nytt... - blå link på hovedsiden er fordi jeg glemte at det var en link der, og ikke satt det opp i css fila - copyright på bildet? hmm... har spurt vedkommende som eier siden ( bildet lå på den ganle siden) men ikke fått svar angående det... Det er bare midlertidig mens vi venter på flere spennende photoshop-eventyr fra meg - headeren er fin så ikke klag, dunestar hehe... har du noe bedre forslag, så be my guest... Den skal tross alt passe til all grønnfargen (som alle av en eller annen grunn har kommentert ) til arve87: hvilken tabell? Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 (endret) #339999 er en mer rolig grønnfarge. Den kan du utforske litt med som hoved bg. Der det skal være tekst, hovedfelta, ville jeg valgt hvit eller en lys grønnfarge. Du snakker om ny banner. Hvilke kriterier? EDIT: Kanskje #006666 denne er enda bedre, men må prøves i sammenheng Endret 5. januar 2004 av Svendsen Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Hmm, trudde det var en tabell - men det er vist en <div>. Uansett, poenget blir det samme - mouseoveren stikker ut av meny <div>'en Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Grønnt er skjønt! Hadde blitt mye mer smooth med en mouseover som dekket hele cellen der teksten står, hvis du skjønner. Ikke gjør så mye ut av hvor mange som har besøkt siden din heller, holder lenge med en php counter. Ellers ser det bra ut. Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 - copyright på bildet? hmm... har spurt vedkommende som eier siden ( bildet lå på den ganle siden) men ikke fått svar angående det... Det er bare midlertidig mens vi venter på flere spennende photoshop-eventyr fra meg - headeren er fin så ikke klag, dunestar hehe... har du noe bedre forslag, så be my guest... Den skal tross alt passe til all grønnfargen (som alle av en eller annen grunn har kommentert ) Ikke svar = ikke bruk. Her kommer jeg med forslag til hva som kan gjøres bedre. Jeg vil derfor ikke ha arrogante tilbakemeldinger. Jeg kommer med forslag til hva som kan gjøres bedre, og det bør du være takknemlig for. Jeg har min mening om den headeren, og den skal jeg få ha. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Ikke svar = ikke bruk. Her kommer jeg med forslag til hva som kan gjøres bedre. Jeg vil derfor ikke ha arrogante tilbakemeldinger. Jeg kommer med forslag til hva som kan gjøres bedre, og det bør du være takknemlig for. Jeg har min mening om den headeren, og den skal jeg få ha. Enig med begge. Kritikk bør tas imot med åpne armer, men det er også normalt å forsvare seg. Dessuten kom ikke Dunestar med tips til forbedring av det han kritiserte så det ble mer en ytring av egne meninger. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Ikke gjør så mye ut av hvor mange som har besøkt siden din heller, holder lenge med en php counter. Egentlig er det 100% uinterresant for en besøkande å vite kor mange som er på sida også, om ei side har mange besøkande har den ofte preg av det også Uansett, syns du kan fjerne counterane heilt eg.... /me liker ikkje counters, med mindre dei er _veldig_ anonyme og bortgjømte... Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 /me liker ikkje counters, med mindre dei er _veldig_ anonyme og bortgjømte... Ergo, en php tekst teller. Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 5. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2004 (endret) ikke meningen å framstå som arrogant, dunestar... sorry Counteren blir borte i neste oppdatering, og jeg skal eksperimentere litt med forskjellige farger. Svendsen: hvis du har lyst, så er kriteriene stort sett følgende: - bredde 468px - høyde ca 60px, gjerne mer hvis det passer seg - må inneholde teksten: hobbits of the shire - bør ha en viss relevans til hobbiter, tolkien eller så.. hovedsaken er at den skal passe i sidens design. Ser gjerne at fonten Tolkien eller lignende benyttes... Det er litt viktig... det at jeg forsvarer meg er en uvane jeg har... beklager hvis noen er uenige i dette, men ta argumentene mine med en klype salt. Kommentaren ang. dunestars mening om banneren var en enkel meningsutveksling, ikke noe annet... Jeg synes faktisk den ikke var så værst... btw: en stor takk til alle som kommer med positive og konstruktive tilbakemeldinger, det hjelper på arbeidslysten edit: bomma litt på bredden Endret 5. januar 2004 av Melfacion Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå