andrebakke Skrevet 3. februar 2021 Del Skrevet 3. februar 2021 (endret) Hei. Vet dette emne har vært oppe flere ganger, men finner kun gamle tråder om dette, så mulig en del har forandret seg. Men, hvordan er mulighetene for å få plass som ROV lærling nå til dags? Ser blant annet Oceaneering søker etter 6 lærlinger, og har i tillegg snakket med opplæringskontoret for oljerelaterte fag, og har søkt til disse, men de kunne ikke svare på hvordan muligheten var for å begynne som lærling var. Til info, så har jeg fagbrev som elektriker, telekommikasjonsmontør og automatiker, og straks ferdig på fagskolen elkraft. Jeg er forresten 30 år gammel, men i følge Oceaneering så har de hatt langt eldre lærlinger enn meg. Blir jeg satt bakerst i køen siden jeg ikke har noe rett på ungdomsrett lenger? Endret 25. februar 2021 av andrebakke Lenke til kommentar
Hønsenetting Skrevet 10. februar 2021 Del Skrevet 10. februar 2021 Lykke til, kanskje vi blir lærlinger sammen! Ser for meg at det er fordelaktig med hands-on erfaring. -23 år gammel automatiker Lenke til kommentar
andrebakke Skrevet 10. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2021 Hønsenetting skrev (1 time siden): Lykke til, kanskje vi blir lærlinger sammen! Ser for meg at det er fordelaktig med hands-on erfaring. -23 år gammel automatiker Takk for det. får satse på det😄 Lenke til kommentar
Barelurer Skrevet 2. september 2021 Del Skrevet 2. september 2021 Er i samme båt, bare at eg skal gå vg1 tip, også vg2 automasjon også ut i lære som rov/fu-opratør. Føler det er lite info angående jobb muligheter osv. men får bare satse på det beste. Lenke til kommentar
Barelurer Skrevet 2. september 2021 Del Skrevet 2. september 2021 Er i samme båt sjølv, skal gå vg1 tip og vg2 automasjon. Så får vi krysse fingrer for at det blir læreplass på rov/fu-operatør. Er veldig lite info angående jobb muligheter. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 2. september 2021 Del Skrevet 2. september 2021 Hvorfor ikke trainee?? Med din erfaring bør det gå helt fint. Da får du anstendig lønn også... etter x antall år med erfaring kan du gå opp til prøven. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå