Gjest 85426...42d Skrevet 2. februar 2021 Del Skrevet 2. februar 2021 Jeg vil kjøre en ny mobil og sikler etter Samsung s21 ultra, men synes prisen er stiv. Derfor sjekket jeg finn nå og kom over en annonse på finn https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=206159455 Det følger ikke med kvittering, får jeg da garanti på mobilen om noe skulle ryke? Som vanlig garantiskade på batteri, kamera, skjerm som brenner seg osv? Må si det frister, men er det lurt å betale så mye for en mobil jeg ikke får kvitteringen for? Det står jo i annonsen at det er full garanti, men er det det når kvitteringen mangler? Anonymous poster hash: 85426...42d Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 2. februar 2021 Del Skrevet 2. februar 2021 (endret) Ingen kvittering, ingen rett til garanti. Noen ganger kan det hende man får ordnet på garanti ved å sjekke imei og lignende. Men.. INGEN kvittering, INGEN RETT til garanti.... Liker du gambling og sjansespill... Endret 2. februar 2021 av plankeby 2 Lenke til kommentar
Gjest 85426...42d Skrevet 2. februar 2021 Del Skrevet 2. februar 2021 plankeby skrev (2 minutter siden): Ingen kvittering, ingen rett til garanti. Noen ganger kan det hende man får ordnet på garanti ved å sjekke imei og lignende. Men.. INGEN kvittering, INGEN RETT til garanti.... Liker du gambling og sjansespill... Var det jeg også mente eller regnet med, men begynte å lure da det sto at det er full garanti på mobilen i annonsen, derfor lurte jeg bare. Det blir nok å kjøre en annen på finn som har kvittering eller å kjøpe en helt ny en, liker ikke gambling og sjansespill Anonymous poster hash: 85426...42d Lenke til kommentar
Fictivision Skrevet 2. februar 2021 Del Skrevet 2. februar 2021 Litt merkelig at selgeren ikke har kvittering til noe som er såpass nytt og så dyrt. Uten kvittering er det ren gambling at mobilen kan være stjålet. 8 Lenke til kommentar
Gjest 85426...42d Skrevet 2. februar 2021 Del Skrevet 2. februar 2021 Kan hende jeg pruter mer på prisen, får jeg den for en grei penge kjøper jeg kanskje pga mobilen nettopp har kommet ut så bør Samsung ha soppass kundeservice at de godtar helt klart garanifeil. Hadde vært anderledes om mobilen hadde vært et år gammel eller noe, for da kan eieren lyve å si at den er nyere enn den er? Hva tenker dere om det? Anonymous poster hash: 85426...42d Lenke til kommentar
Gjest 85426...42d Skrevet 2. februar 2021 Del Skrevet 2. februar 2021 Fictivision skrev (3 minutter siden): Litt merkelig at selgeren ikke har kvittering til noe som er såpass nytt og så dyrt. Uten kvittering er det ren gambling at mobilen kan være stjålet. Han fikk den som gave står det, litt dyr gave å gi så det virker litt rart, men mange er jo rike i dag så det kan jo hende. Det er skrekken om den hadde vært stjålet, da hadde jeg vel tapt alle pengene? Anonymous poster hash: 85426...42d Lenke til kommentar
Fictivision Skrevet 2. februar 2021 Del Skrevet 2. februar 2021 Gjest 85426...42d skrev (5 minutter siden): Han fikk den som gave står det, litt dyr gave å gi så det virker litt rart, men mange er jo rike i dag så det kan jo hende. Det er skrekken om den hadde vært stjålet, da hadde jeg vel tapt alle pengene? Anonymous poster hash: 85426...42d Hvis selgeren har gode tilbakemeldinger og har vært på finn i mange år så kan det være at han snakker sant. Men du kan sikkert prute på prisen da det er en stor mangel når kvittering ikke medfølger på en såpass dyr gjenstand. Lenke til kommentar
Labelle Skrevet 2. februar 2021 Del Skrevet 2. februar 2021 Har selger noen vurderinger på finn? Handler aldri hvis det ikke er noen som har gitt tilbakemelding. Telefonen er sikkert stjålet. 1 Lenke til kommentar
bruker-540634 Skrevet 2. februar 2021 Del Skrevet 2. februar 2021 Gjest 85426...42d skrev (14 minutter siden): Kan hende jeg pruter mer på prisen, får jeg den for en grei penge kjøper jeg kanskje pga mobilen nettopp har kommet ut så bør Samsung ha soppass kundeservice at de godtar helt klart garanifeil. Hadde vært anderledes om mobilen hadde vært et år gammel eller noe, for da kan eieren lyve å si at den er nyere enn den er? Hva tenker dere om det? Anonymous poster hash: 85426...42d Kan være kjøp gjennom telia svitsj å de sperrer mobilen hvis kjøper ikke betaler regningene, kan også være tyvegods. Jeg hadde ikke tatt sjansen. 3 Lenke til kommentar
Gjest 85426...42d Skrevet 2. februar 2021 Del Skrevet 2. februar 2021 Fictivision skrev (6 minutter siden): Hvis selgeren har gode tilbakemeldinger og har vært på finn i mange år så kan det være at han snakker sant. Men du kan sikkert prute på prisen da det er en stor mangel når kvittering ikke medfølger på en såpass dyr gjenstand. Får ikke lest tilbakemeldingene og ikke sett hvor lenge han har vært der, men gjør det hvis jeg sender en melding står det? Aner ikke om det gjør det. Ja det er det jeg også tenker, det er jo en vesentlig mangel, så da bør prisen gå litt mer ned Labelle skrev (1 minutt siden): Har selger noen vurderinger på finn? Handler aldri hvis det ikke er noen som har gitt tilbakemelding. Telefonen er sikkert stjålet. Får ikke sjekket det men det kommer opp hvis jeg sender han melding står det. Det er det jeg også er mest redd for samtidig som om telefonen skal bli skadet og jeg ikke får garanti på den Anonymous poster hash: 85426...42d Lenke til kommentar
Gjest 85426...42d Skrevet 2. februar 2021 Del Skrevet 2. februar 2021 freddy85 skrev (1 minutt siden): Kan være kjøp gjennom telia svitsj å de sperrer mobilen hvis kjøper ikke betaler regningene, kan også være tyvegods. Jeg hadde ikke tatt sjansen. Åja, da kan det være en grunn også, tror det kanskje er tryggest å kjøpe en ny fra butikk, men det frister å spare et par tusen på å kjøpe ny fra finn Anonymous poster hash: 85426...42d Lenke til kommentar
bruker-540634 Skrevet 2. februar 2021 Del Skrevet 2. februar 2021 Vil jeg anbefale å vent til Xiaomi Mi 11 kommer til Norge, bedre prosessor blant annet. Eneste som er dårligere på den av betydning er at den mangler periskop kamera, men det er kanskje verdt å ofre når telefonen mest sannsynlig kommer til å ligge 5000-6000kr under i pris. I hvert fall vært en sjekk når butikkene får inn utstillingsmodellene. Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 2. februar 2021 Del Skrevet 2. februar 2021 "Gave" er ofte ="tyvegods" på Finn.no. Brukes gjerne som forklaring på at kvittering er borte/kastet. Hvis telefonen er kjøpt på nedbetaling, og kjøpet misligholder avtalen, da sperres telefonen. Ligg unna. 1 Lenke til kommentar
bruker-540634 Skrevet 2. februar 2021 Del Skrevet 2. februar 2021 beladinka skrev (6 minutter siden): "Gave" er ofte ="tyvegods" på Finn.no. Brukes gjerne som forklaring på at kvittering er borte/kastet. Hvis telefonen er kjøpt på nedbetaling, og kjøpet misligholder avtalen, da sperres telefonen. Ligg unna. Ikke alle, onecall, ice og telenor swap så blir telefonen ikke sperret. men hos Telia Svitsj, ja. Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 2. februar 2021 Del Skrevet 2. februar 2021 Du bør i det minste få vite hvor telefonen er kjøpt. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 3. februar 2021 Del Skrevet 3. februar 2021 Gjest 85426...42d skrev (5 timer siden): Jeg vil kjøre en ny mobil og sikler etter Samsung s21 ultra, men synes prisen er stiv. Derfor sjekket jeg finn nå og kom over en annonse på finn https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=206159455 Det følger ikke med kvittering, får jeg da garanti på mobilen om noe skulle ryke? Som vanlig garantiskade på batteri, kamera, skjerm som brenner seg osv? Må si det frister, men er det lurt å betale så mye for en mobil jeg ikke får kvitteringen for? Det står jo i annonsen at det er full garanti, men er det det når kvitteringen mangler? Anonymous poster hash: 85426...42d Du kan helt fint reklamere selv om du ikke har kvittering. Om du ikke kan knytte kjøpet til en butikk betyr det bare at du selv må gå direkte til Samsung. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 3. februar 2021 Del Skrevet 3. februar 2021 Selgeren på finn er ikke verifisert med bankID, i så fall ville det vært en blå hake ved navnet. Jeg hadde ikke kjøpt noe så dyrt fra en anonym bruker. Lenke til kommentar
Loko Skrevet 3. februar 2021 Del Skrevet 3. februar 2021 ^fmj skrev (3 timer siden): Du kan helt fint reklamere selv om du ikke har kvittering. Om du ikke kan knytte kjøpet til en butikk betyr det bare at du selv må gå direkte til Samsung. Tull... Han må sannsynliggjøre kjøp. For alt vi veit er denne modellen gråimportert og da har han ingen rett mot Samsung Norge. SVÆRT få butikker produsenter godtar reparasjon uten kvittering nettopp pga hindring av tyveri. Før kunne man ringe til butikker og be dem søke etter kvittering på IMEI nr til telefon, men I disse gdpr dager så kan heller ikke butikk opplyse noe som helst av kvittering til andre enn kjøper Lenke til kommentar
Pop Skrevet 3. februar 2021 Del Skrevet 3. februar 2021 Samsung vil i 999 av 1000 tilfeller henvise til butikken hvor varen er kjøpt. Skal vi se ... Svindel ABC: Sett prisen høy nok til at varen virker reell. Sett prisen lav nok til at varen er billigere enn de andre og fører til for stor fristelse. Finn passelig dum unnskyldning for at kvittering mangler, varen ikke er ankommet, hvorfor leveringen tar lenger tid enn forventet osv. 4 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 3. februar 2021 Del Skrevet 3. februar 2021 (endret) Pop skrev (50 minutter siden): Samsung vil i 999 av 1000 tilfeller henvise til butikken hvor varen er kjøpt. Skal vi se ... Svindel ABC: Sett prisen høy nok til at varen virker reell. Sett prisen lav nok til at varen er billigere enn de andre og fører til for stor fristelse. Finn passelig dum unnskyldning for at kvittering mangler, varen ikke er ankommet, hvorfor leveringen tar lenger tid enn forventet osv. Tror faktisk ikke det er svindel. Siden selgeren har ganske mange tilbakemeldinger. Totalt 33 positive tilbakemeldinger som går helt tilbake til 2017. Og kontoen ble opprettet i 2004. Men rimelig spesielt å selge denne telefonen uten kvittering uansett. Om det så er gave burde det ikke være ett problem for vedkommende å få tak i kvitteringen fra der den er kjøpt. Endret 3. februar 2021 av Kron Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå